یمنی‌ها همچنان آماج جنگنده‌های سعودی

جنگنده‌های اماراتی-سعودی در ساعات کوتاهی که از بامداد یکشنبه می‌گذرد، ۹ بار مناطق الحفا و النهدین در پایتخت یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عربی بامداد یکشنبه از حملات هوایی متجاوزان ائتلاف سعودی به «صنعاء» پایتخت یمن خبر دادند.

شبکه «المسیره» از منطقه گزارش داد: «تاکنون هشت حمله توسط هواپیماهای متجاوز اماراتی-سعودی به منطقه الحفا و یک حمله به النهدین در منطقه السبعین انجام شده است».

خبرنگار المیادین نیز خبر داد که پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی در حریم هوایی صنعاء ادامه دارد و انفجارهای مهیب این شهر را می‌لرزاند.

این در حالی است که طبق گزارش مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله یمن، جنگنده‌های سعودی-اماراتی طی روز شنبه، بیش از ۳۰ بار استان‌های مختلف یمن را هدف حملات تجاوزکارانه خود قرار دادند.

«محمد الغماری» رئیس ستاد مشترک ارتش یمن پیش از این هشدار داده بود که سلاح‌های یمنی، موازنه قوا را به سود این کشور تغییر داده و موشک‌ها و پهپادهای این کشور، ضربات دقیق و دردناکی به عمق کشورهای ائتلاف متجاوز، وارد کرده‌ است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته، عملیاتهای موفقی را تحت عنوان «اعصار الیمن ۱، ۲و ۳» (طوفان یمن ۱، ۲ .و ۳) مناطق راهبردی را در عمق عربستان سعودی و امارات هدف قرار داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    ایا فریاد رسی هست که به داد این مظلومان ستمدیده خسته از ظلم ظالمان برسد ای ازادی خواهان جهان به داد برسید الته صدای شیخ ابراهیم زگزاگی و بسیاری از دوستدارانش بلند است .همه انسان های ازاده جهان فریاد کنند ایا اه وفریادی است که طومار این جنایت کاران بی رحم را در هم بپیچد؟
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      چیزی که عوض داره گله نداره. حمله به مناطق غیر نظامی دبی و ابوظبی اینه نتیجه اش
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    باید یمنی ها به سامانه دفاع بومی خود تکیه کنند
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    ای کسی که نوشته ای چیزی که عوض دارد گله ندارد قبل از اینکه ابوظبی و دبی هدف قرار بگیرند چرا بسیاری از مناطق غیر نظامی یمن هدف قرار می گرفت اصلا چرا به این کشور تجاوز کردند واشغال شد نکند خودت از دوستان اشغالگران هستی که امثال افکار شما ها این بلا را سر ملت یمن می اورد البته اازوهابیان ودوستان انان انتظار نیست وخوی درندگی و تجاوز گری در وجود انهاست ومسلمان کشی چه شیعه چه سنی در قاموس انهاست خداوند نابود کننده ستمگران و دوستانشان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس