کد خبر 1335977
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
تیراندازی در کلیسایی در آمریکا؛ یک کشته و 2 مجروح - کراپ‌شده

در جریان تیراندازی در کلیسایی در ایالت کلرادو در آمریکا یک زن کشته و ۲ نفر دیگر مجروح شدند و پلیس کماکان به دنبال ضارب است.

به گزارش مشرق، تیراندازی در کلیسایی در ایالت کلرادو در آمریکا  در حالی یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت که ضارب این حادثه متواری شده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان تی دی» پلیس اعلام کرد مظنونی که جمعه شب در کلیسایی در «آرورا» در ایالت کلرادو به یک زن شلیک و ۲ نفر دیگر را زخمی کرد، دستکم یکی از قربانیان را می‌شناخت. سخنگوی پلیس ، در نشست خبری گفت: «این فقط یک تیراندازی تصادفی در داخل این کلیسا نبود.»

این تیراندازی در کلیسای «اگلسیا فارو»  حوالی ساعت ۸ جمعه شب به وقت محلی رخ داد. طبق توییت‌های اداره پلیس آرورا ،کلیسا میزبان مراسمی با حضور حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر بود که تیراندازی رخ داد.

به گفته پلیس، هنگامی که ماموران به کلیسا رسیدند، یک زن ۳۶ ساله، یک مرد ۴۲ ساله و یک مرد ۴۰ ساله مجروح شده بودند.

به گفته مقامات، این زن در صحنه حادثه  فوت کرد و ۲ مرد مجروح به بیمارستان منتقل شدند. پلیس اعلام کرد که یک شخص دیگر که مورد اصابت گلوله قرار نگرفته نیز به دلایل پزشکی به بیمارستان منتقل شده است.

پلیس اعلام کرده است که مظنون قبل از رسیدن ماموران متواری شده بود و  بازرسان  اوایل صبح روز شنبه مصاحبه‌هایی با شاهدان انجام داده و منطقه را برای نظارت تصویری بررسی کردند.

پلیس اعلام کرد: «حقایق و شرایطی که منجر به این تیراندازی شد در حال مشخص شدن است.»

نتایج تحقیق یک رسانه آمریکایی نیز نشان می‌دهد افسران پلیس آمریکا طی ۵ سال گذشته بیش از ۴۰۰ شهروند این کشور را که نه سلاح گرم یا سرد در اختیار داشته‌اند و نه مظنون به انجام جرائم خشونت‌آمیز بوده‌اند هنگام ایست و بازرسی‌های راهنمایی و رانندگی کشته‌اند.

تیراندازی در کلیسایی در آمریکا؛ ۳ کشته و مجروح

روزنامه «نیویورک‌تایمز »خاطرنشان کرده، با وجود این تنها پنج نفر از این ماموران پلیس به دلیل ارتکاب چنین قتل‌هایی محکوم شده‌اند. در بسیاری از موارد توقف خودروها به دلیل تخلفات بسیار متداول مانند رد کردن چراغ قرمز صورت گرفته بود.

یافته دیگر روزنامه نیویورک‌تایمز این است که میزان چنین قتل‌هایی برای رانندگان سیاه‌پوست با توجه به جمعیت آنها در جامعه بیشتر بوده است. علاوه بر این، تخلفاتی که رانندگان سیاه‌پوست بابت آنها متوقف شده‌اند جزئی‌تر و کم‌اهمیت‌تر بوده است.

روزنامه آمریکایی به توجیه‌های مشابه افسران آمریکایی برای ارتکاب قتل اشاره کرده و نوشته است: «در تک تک این پرونده‌ها، افسرها گفته‌اند که به دلیل ترس از جانشان این کار را انجام داده‌اند. ضمن آنکه دادستان‌ها هم در آن پرونده‌ها قتل راننده‌های غیرمسلح را از لحاظ حقوقی توجیه‌پذیر دانسته‌اند.»

ماه گذشته هم مجله «لنست» گزارش داده بود بیش از نیمی از قتل‌هایی که به دست پلیس آمریکا انجام می‌شود گزارش نمی‌شود.  تحقیقات در موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داد که در ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ بیش از ۵۵ درصد از مرگ‌ها بر اثر خشونت پلیس، در مجموع بیش از ۱۷۰۰۰ نفر، یا طبقه‌بندی نادرست شده یا گزارش نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس