در صورت ممنوع الخروجی مهریه چگونه می‌توان از کشور خارج شد؟

یک وکیل دادگستری درباره چگونگی خروج افراد ممنوع الخروج از کشور توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، مهدی عزیززاده قصاب، درباره چگونگی خروج فردی که به دلیل مهریه ممنوع الخروج شده است اظهار کرد: بر اساس آیین نامه مفاد اجرای اسناد رسمی و ماده ۲۰۱ آن فرد می‌تواند با گذاشتن وثیقه از کشور خارج شود.

بیشتر بخوانید:

دلایل بالا رفتن مهریه‌ها

وی ادامه داد: در این ماده گفته شده چنانچه شخص ممنوع‌الخروج بنا به ضرورت بخواهد برای یک نوبت حداکثر به مدت ۶ ماه از کشور خارج شود خود یا اشخاص ثالث بایذ ملکی را جهت تضمین مراجعت مدیون به کشور معرفی و درصورتیکه ملک در رهن و یا بازداشت نباشد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: همچنین در این ماده ذکر شده است پس از ارزیابی توسط کارشناس رسمی و قطعیت آن صورت مجلسی با حضور رئیس ثبت، رئیس و یا مسئول اجرا تنظیم و مراتب جهت بازداشت ملک و انعکاس در سوابق ثبتی به اداره ثبت مربوطه اعلام می‌شود و بدیهی است درصورت مراجعت متعهد و معرفی خود ظرف مهلت مقرر از ملک مذکور رفع توقیف‌شده و ممنوع‌الخروجی برقرار می‌شود در غیراینصورت بدون رعایت مستثنیات دین طلب بستانکار و حقوق اجرایی با فروش ملک مذکور از طریق مزایده استیفاء خواهد شد.

عزیز زاده قصاب تصریح کرد: همانطور که از متن این ماده مشخص است اگر فرد پس از حداکثر شش ماه به کشور باز نگردد ملک او بازداشت و به مزایده گذاشته می‌شود. 

وی  درباره چگونگی درخواست توقیف سند و صدور اجازه برای خروج از کشور بیان کرد: برای این امر ابتدا باید دستور لازم صادر و پس از آن ملکی جهت توقیف معرفی شود؛ پس از معرفی ملک کارشناس مربوطه کارشناسی‌های لازم را انجام می‌دهد و به دنبال آن دستور خروج از کشور صادر می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    والبته راه حل اصلی این مسئله زن نگرفتنه!! من هرکی بهم میگه یه مورد خوب سراغ دارم ازدواج میکنی؟ میگم چقدر میدن من این مسئولیت رو قبول کنم؟!! روشون کم میشه میرن!! خخخخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      1 1
      خوبه افرین یکم مثل خودمی اما با لجبازی کار پیش نمیره و هر دو طرف ضرر میکنن اولا باید سقف تعهد حاکمیت به اخذ مهریه مثلا برابر دیه یک خانم باشه و انهم با در نظر گرفتن شرایط مرد و اینکه طوری قسط بندی کنن که به زندگی او اسیب نزنه و هر لحظه زن مجددا ازدواج کرد پرداخت باقیمانده مهریه شوهر قبلی کامل متوقف شود یا زنها دو سال بعد از اخذ مدرک استخدام کنند تا با سربازی مردها عادلانه رفتار شده باشد
    • BE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      6 0
      راهش زن خارجی گرفتنه. کیفیت بسیار بالاتر و قیمت مفت. تازه مثل پروانه دورت میچرخه. زنامونم شدن ماشینهامون: بی کیفیت ناسازگار و گرون.
    • BE ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      خخخخخ.
    • FR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      آفرین !
  • FR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    وضع دختر پسرهای خانواده های مقیم اروپا خیلی قابل تامل است دختران با معیارهای فمینیستی ازدواج و زندگی کرده و با کار و تلاش و درآمد حتی بیشتر از همسرانشان در واقع مفت ازدواج میکنند و احیاناً طلاق میگیرند و پسرها که میخواهند فرزندانشان ایرانی باشند و شناسنامه ایرانی داشته باشند با دختر ایرانی و با مقررات هردو کشور ازدواج میکنند و مدیون در هردو کشور هستند .... !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس