کد خبر 1335136
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵

به گزارش مشرق، کمیل خجسته، فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آرمان حزب‌الله رسیدن خود و رساندن مردم به سعادت است. منطق رفتار حزب‌الله چه آن ۲۵۰سال که معصوم رهبریش می‌کرد و چه در این دوران فرزندان روح‌الله سه عنصر مهم داشت:  

۱. نیروی حزب‌اللهی انقلابی به قدرت‌گرفتن تفکر انقلابی توجه دارد اما برای قدرت خودش کاری نمی‌کند. رهبری تعریف می‌کنند که «هنگامی که قرار بود امام تشریف بیاورند و ما در دانشگاه تهران تحصن داشتیم، جمعی از رفقا که با هم کار می‌کردیم صحبت این بود که وقتی ایشان وارد می‌شوند، مسؤولیت‌هایی پیش خواهد آمد. گفتیم بنشینیم برای این موضوع، یک سازماندهی بکنیم. رفتیم در اطاقی نشستیم. صحبت از تقسیم مسؤولیتها شد و در آن‌جا گفتم که مسؤولیت من این باشد که چای بدهم! همه تعجب کردند. یعنی چه؟ چای؟ گفتم: بله، من چای درست کردن را خوب بلدم. با گفتن این پیشنهاد، جلسه حالی پیدا کرد. تنافس و تعارض که نیست. ما می‌خواهیم این مجموعه را با همدیگر اداره کنیم؛ هر جایش هم که قرار گرفتیم، اگر توانستیم کارِ آن‌جا را انجام بدهیم، خوب است. این، روحیه‌ی من بوده است.»

۲. نیروی حزب‌اللهی انقلابی برای خود لابی نمی‌کند. آیت‌الله خامنه‌ای در حالی نامزد ریاست جمهوری اول شدند که خودشان مخالف بودند. اما فشار حزب جمهوری و جامعۀ مدرسین تکلیف بر ایشان درست کرد و در روزهای شهادت شهید رجایی، باهنر، بهشتی و افشاشدن بنی‌صدر و منافقین این مسئولیت سخت را برعهده گرفتند. تصویر آیت‌الله خامنه‌ای در لحظۀ انتخابشان برای رهبری گواه اینست که مسئولیت برای نیروی حزب‌اللهی شیرین نیست. سخت است و جانفرسا.  

۳. نیروی حزب‌اللهی از صندلی، طراحی صندلی بعدی را نمی‌کند. بلکه صندلی حکم مسئولیتی دارد که باید باری را بر دوش بکشد تا بهبودی در زندگی مردم ایجاد شود. آقا بعد از رهبریشان فرمودند که وقتی بار رهبری بر دوشم افتاد دیگر خذها بقوه. ح‌اج ق‌اس‌م در مقابل پیشنهاد نامزدشدن برای ریاست‌جمهوری‌اش گفت که «نامزد گلوله‌هاست و در صحراها به‌دنبال آن گلوله‌ای می‌گردد که او را به وصالش برساند.» او در مقابل پیشنهاد مسئولیت بزرگتری مانند فرمانده سپاه‌شدن هم ماندن در نیروی قدس را ترجیح داد که آنجا «موثرتر می‌تواند باشد». 

این‌ها عناصر سازندۀ منطق حزب‌الله هستند تا او حق جهاد را ادا کند. حزب‌الله در هر مسئولیتی که هست آن را میدان مبارزه می‌بیند. هر مسئولیتی که دارد، فرصتی می‌بیند تا خود را مصداق فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر کند. 

واقعیت حزب‌الله اینست که بی‌محابا به‌سوی آرمانش می‌رود تا لحظه شهادت و برایش اشک می‌ریزد. مثل چیت‌سازیان، مثل ح‌اج ق‌اس‌م، مثل...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میثم ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    7 0
    لحظه شماری و عطش شهادت
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    8 0
    مثل تو دنیا نداره که ما داریم سید علی .
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 0
    فدای رهبرم
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس