دعوت از یهودیان مغرب به طلاق برای مهاجرت به فلسطین اشغالی

رئیس اتحادیه یهودیان مغرب در یادداشتی درباره خطر دموگرافی در فلسطین اشغالی هشدار داد و خواستار جذب هر چه بیشتر یهودیان شد.

به گزارش مشرق، «سام بن شطریت» رئیس اتحادیه یهودیان مغرب در یادداشتی در روزنامه «معاریو» به بیان دیدگاه خود برای افزایش مهاجرت به فلسطین اشغالی پرداخت.

بن شطریت نوشت، رسانه‌ها و تحلیلگران به تمامی مسایل در دستور کار رژیم صهیونیستی مانند پرونده هسته‌ای یا تهدیدات ایران، پرونده قضایی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین، پایان تنش در مرز روسیه و اوکراین و غیره می‌پردازند اما مشکلی مهم یعنی دموگرافی (بافت جمعیتی) در اسرائیل در دستور کار نیست.

وی افزود، راه‌حل این موضوع حفظ اکثریت یهودی است بنابراین باید بیشترین تلاش‌ها را برای تشویق مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی به کار برد. بر اساس فتواهای حکمای شمال آفریقا "فریضه مهاجرت به اسرائیل" مافوق همه فرائض است. فتاوای یهودی متفق‌القول می‌گویند مردی که قصد مهاجرت به اسرائیل را دارد و همسرش مانع می‌شود می‌تواند وی را طلاق دهد سپس مهاجرت کند. این تنها مختص مرد نیست بلکه زنی که قصد مهاجرت به اسرائیل دارد و مرد مانع می‌شود می‌تواند شوهرش را رها کند، فرزندانش را بردارد و به اسرائیل مهاجرت کند.

بن شطریت افزود، بر اساس فتوای مهم دیگری، اگر یک یهودی قصد مهاجرت به اسرائیل دارد اما پول آن را ندارد اجازه دارد کتاب تورات خود را بدین منظور بفروشد.

وی در ادامه نوشت، راه‌حل خطر دموگرافی چیست؟ اسرائیل باید در چشم‌انداز خود جلب دو میلیون یهودی طی پنح سال آینده را در نظر داشته باشد و همچنین باید به دنبال جذب نیروهای کارآمد و متخصص باشد.

از سوی دیگر، نتایج یک پژوهش اسرائیلی نشان می‌دهد که نابسامانی اوضاع اقتصادی و ناامیدی اسرائیلی‌ها از حل‌وفصل منازعه با فلسطینیان، آن‌ها را به فکر مهاجرت از فلسطین اشغالی انداخته است.

نتایج پژوهش مرکز میراث «بیگن» نشان می‌دهد که ۵۹ درصد اسرائیلی‌ها برای مهاجرت به خارج از فلسطین اشغالی به سفارت کشورهای مختلف مراجعه کرده و یا در اندیشه مراجعه به این سفارتخانه‌ها هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس