آذری در واکنش به ادعای گرشاسبی: در قرارداد حردانی ۱۰۰ برابر دستمزد، حق ترانسفر گذاشتم/ می‌خواستند از نمد پنجره فولاد کلاهی بدوزند

مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد خوزستان توضیحاتی درباره جزئیات قرارداد صالح حردانی با باشگاه فولاد خوزستان ارائه داد.

به گزارش مشرق، سعید آذری درباره ابهاماتی که بر سر قرارداد صالح حردانی در باشگاه فولاد مطرح شده است، اظهار داشت: من هیچ‌وقت درباره حردانی یا فولاد و استقلال صحبتی نکرده‌ام. آنقدر حرفه‌ای هستم که اسمی از باشگاهی نیاورم اما چون آقای گرشاسبی در مصاحبه‌شان از من نام آورده‌اند این حق را به خودم می‌دهم که جهت روشن شدن ماجرا توضیحاتی بدهم. تنها مسئله‌ای که درباره نقل و انتقالات به اسم آوردم، سابقه ذوب‌آهن بود که ۱۲ بازیکن درجه یک این تیم در یک فصل جدا شدند، بدون اینکه یک ریال گیر باشگاه بیاید. من مصاحبه آقای گرشاسبی را خواندم، ایشان بزرگ‌تر و پیشکسوت من هستند اما درباره بند فسخ قرارداد صالح حردانی گفته‌اند که آذری درباره آن توضیحی نداده است. 

وی در همین رابطه اشاره کرد: روزی که به فولاد آمدم قرارداد این بازیکن بر اساس شهادت جواد نکونام ۵۰ میلیون تومان بود و در پایان آن فصل قراردادش تمام می‌شد. بعد از مشورت با آقا جواد قرارداد این بازیکن را سه ساله تمدید کردم و برای ترانسفرش نیز شرط جدایی گذاشته بودیم. بر اساس ماده ۱۱ بند ۴ قرارداد مذکور شروط جدایی صالح حردانی از فولاد پرداخت ۵ میلیارد تومان توسط باشگاه خواهان یا شخص در خواست کننده رضایتنامه باید باشد و در صورت پیشنهاد خارجی هم ۱/۵ میلیون دلار لحاظ شده است. 

آذری افزود: بر اساس ماده ۳ قرار داد مذکور مدت قرارداد صالح حردانی از تاریخ ۹۹/۸/۳ لغایت پایان فصل ۱۴۰۱/۱۴۰۲ و یا ۲۰۲۲/۲۰۲۳ میلادی بوده است . هیچ‌گونه ماده‌ای جهت استفاده فسخ یک‌طرفه در این قرار داد لحاظ نشده است. پس از موفقیت در اخذ حق ترانسفر رضا شکاری، محسن مسلمان، پیام‌صادقیان‌، مرتضی  تبریزی بایستی جامعه فوتبال متوجه باشند که قراردادهایی که من برای باشگاه‌هایی که در آن مسولیت دارم تنظیم می‌شود هرگز دارای بند فسخ یک‌طرفه نیست. سال گذشته نیز یک باشگاه خواهان به کار گیری حردانی پس از مسابقات باشگاه‌های آسیا بود که خدمت آن عزیزان هم عرض کردم حق ترانسفر صالح حردانی ۵ میلیارد تومان است. اینکه می‌گویند در قرارداد حردانی بند جدایی وجود داشته و بازیکن می‌توانست یک طرفه قراردادش را فسخ کند در هیچ ماده‌ای وجود نداشته است. بعد از ۱۸ سال مدیریت می‌دانستم چگونه قرارداد یک بازیکن جوان را تمدید کنم که باشگاه از مکانیسم فروش این بازیکن سود ببرد. 

وی در ادامه عنوان کرد: نکته مهم این قرارداد این است، آن زمانی که ما ۵ میلیارد تومان برای حق ترانسفر حردانی لحاظ کردیم، قرارداد او ۵۰ میلیون تومان بوده و این یعنی چیزی حدود ۱۰۰ برابر مبلغ قرارداد قبلی‌اش را برای جدایی لحاظ کردیم. 

مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد ابراز داشت: روزی که با آقا جواد پیشرفت خیره کننده این بازیکن را دیدیم، این ذهنیت برای ما به وجود آورد که این بازیکن می‌تواند مسافر جام جهانی باشد و اگر در لیست تیم ملی در جام جهانی قرار بگیرد، افتخار دیگری بعد از حضور حسین کعبی، ایمان مبعلی و سید محمد علوی در جام جهانی نصیب باشگاه می‌شود و همچنین فولاد از مکانیسم مشارکت باشگاه‌ها ۲۳۰ هزار دلار نصیبش می‌شود. من آن روز به این مسائل فکر و قرارداد حردانی را تا سال بعد از جام جهانی تمدید کردم. 

آذری عنوان کرد: بر اساس برنامه استراتژیک ۴ ساله ما در فولاد، در پارامترهای درآمدزایی یکی از آیتم‌ها درآمدزایی از ترانسفر فوتبالیست‌هایی مثل صالح حردانی بود تا علاوه بر حق ترانسفر، حق آموزش را نیز باشگاه دریافت کند. همین الان هم اگر حردانی خودش را در حواشی غرق نکند به یک بازیکن چند میلیون دلاری تبدیل می‌شود که در ترانسفرهای بعدی هم مبلغ خوبی نصیب باشگاه فولاد می‌شود. 

وی درباره اینکه گرشاسبی اعلام کرده قرارداد تعداد زیادی از بازیکنان یک ساله بوده است، یادآور شد: صد درصد مطمئن بودم که پنجره باشگاه باز می‌شود و می‌دانستم که می‌توانیم با پایان محرومیت نفرات جدید و با میانگین سنی پایین‌تر جذب کنیم. تز دکترای من قیمت‌گذاری روی بازیکنان است و در تمدید قراردادها علمی و حرفه‌ای کار کرده‌ایم. به جز یک بازیکن که اسطوره باشگاه بود، با همه بازیکنان بالای سی و یکی دو سال قرارداد بلند مدت امضا نشده است، آن هم در باشگاهی که آکادمی خیلی قوی دارد و رسالت بهره‌گیری و فرصت دادن به بازیکنان جوان و معرفی آنها به سطح اول فوتبال ایران را برعهده دارد. طبق همین اصل من در فولاد قرارداد ۱۵ بازیکن آکادمی را بلند مدت تمدید کردم تا پشتوانه خوبی برای آینده این تیم ایجاد شود. 

وی همچنین درباره ابهاماتی که در بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی کماکان مطرح و صحبت از لجبازی می‌شود، گفت: در این موضوع اطلاعات غلطی به مردم داده شده است. اصلا بحث لج و لجبازی در میان نبوده است. فدراسیون ایران بر اساس رأی کمیته وضعیت پنجره فولاد را بست اما در این قضیه چند نفر می‌خواستند از این نمد، کلاهی برای خودشان بدوزند و بحث قرارداد ۳۵۰ میلیون تومانی با سپیدرود را به میان آوردند. من بابت این موضوع و اینکه اگر ما این مبلغ را به سپیدرود پرداخت کنیم، پنجره مان بازخواهد شد از  آقای نورشرق (رئیس کمیته وضعیت) سوال کردم و ایشان گفت ۳۵۰ که هیچ، اگر باشگاه فولاد ۲ میلیارد هم به سپیدرود بپردازد، این پنجره دیگر باز شدنی نیست، چون در انتقال بلبلی قانون نقل و انتقالات زیر پا گذاشته شده است. در این وضعیت دیگر لزومی نداشت این پول را پرداخت کنیم، چون پنجره باز نمی‌شد. 

وی اضافه کرد: این قرارداد ۳۵۰ میلیونی پیشنهاد یکی از آقایان نزدیک به مجموعه سپیدرود بود و من هرگز امضا نکردم، چرا که همه چیز دست شخص ثالث بود و با توجه به استعلامی که از کمیته وضعیت گرفتیم هیچ تضمینی برای باز شدن پنجره وجود نداشت. وقتی کار به قوانین بین‌المللی می‌رسد دیگر بحث لج و لجبازی نیست، این بهانه‌ها برای آدم‌هایی است که به قوانین اشراف ندارند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس