افزایش مبلغ صندوق جوایز یوفا به ۲.۷ میلیارد یورو در دوره کرونا

صندوق جوایز اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با وجود همه‌گیری جهانی ویروس کرونا افزایش یافت.

 به گزارش مشرق، مجموع جوایز رقابت‌های باشگاهی اروپا شامل لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس در دوره همه‌گیری جهانی کرونا به ۲.۷ میلیارد یورو افزایش یافتند. در فصل ۲۰۲۲ - ۲۰۲۱ علاوه بر لیگ قهرمانان و لیگ اروپا رقابت باشگاهی دیگری نیز با عنوان لیگ کنفرانس در حال برگزاری است. فینال این تورنمنت‌ها اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در شهرهای سن‌پترزبورگ، سویا و تیرانا برگزار خواهند شد.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا گفت: فصل ۲۰۲۲ - ۲۰۲۱ در حال نزدیک شدن به میانه راه است. تعداد تماشاگران افزایش یافتند. این یک شاخص مهم وضعیت باشگاه‌ها است که با تلاش‌های گسترده و استفاده از پروتکل‌های بهداشتی مفید در سراسر اروپا حاصل شد. باشگاه‌های به اثرهای مالی اجتناب‌ناپذیر دوره  کرونا پاسخ دادند. درآمدهای باشگاه‌ها تحت فشار است اما گزارش‌های یوفا نشان می‌دهد دو منبع کلیدی درآمدی همچنان قدرتمند باقی ماندند. درآمدهای تلویزیونی پس از سقوط و کاهش در سال ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ منسجم بود. چرخه جدید حقوق رقابتی برای باشگاه‌ها در بخش مردان منجر به افزایش درآمدها از ناحیه تلویزیونی شد.  

وی افزود: مجموع صندوق جوایز یوفا در سه تورنمنت باشگاهی با افزایش ۱۱ درصدی به ۲.۷ میلیارد یورو خواهد رسید. این افزایش در هرم فوتبال ۶۰ درصد است؛ البته این فقط تنها شاخص‌هایی نیستند که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا شاهد اعتماد به فوتبال در سطح بالایی بودیم. درآمدهای اسپانسرها در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ نیز این گونه بوده است. سرمایه‌گذاری مالکان باشگاه‌ها همچنان خوب است و پرداخت دستمزدهای بازیکنان و تعهدهای نقل‌وانتقال‌ها به خوبی صورت گرفت. همه‌گیری جهانی کرونا نشان داد که فوتبال چه بخش مهمی در اروپا است. برای بسیاری این یک راه نجات واقعی بود. پیش‌بینی جسورانه‌ای برای آینده انجام نمی‌دهم اما همه‌گیری چه ادامه یابد یا محو شود فوتبال اروپا در سال ۲۰۲۲ قدرتمند و باثبات می‌ماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس