کد خبر 1334892
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
کرونا در آمریکا؛ 3300 نفر دیگر قربانی شدند

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» در شبانه‌روز گذشته دست‌کم ۳۲۱ هزار و ۴۳۹ نفر دیگر در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شدند که سه هزار و ۲۸۳ نفر از آن‌ها جان باختند.

به گزارش مشرق، جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۳۲۱ هزار و ۴۳۹ نفر دیگر، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده به ۷۵ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۳۶۴ نفر رسیده است.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته نیز، دست‌کم سه هزار و ۲۸۳ نفر در سراسر آمریکا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان این ویروس در این کشور به ۸۹۴ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» نیز گزارش کرد که تاکنون دست‌کم ۷۶ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۲۹۰ نفر در سراسر آمریکا به کرونا آلوده شده‌اند و ۹۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر از آن‌ها نیز جان خود را از دست‌ داده‌اند.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز تاکنون ۳۸۴ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۹۱۲ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و پنج میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۹۷ نفر نیز در سراسر جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد.

 روند صعودی موارد ابتلا به کرونا و فوتی‌های مرتبط با این ویروس در ایالات متحده آمریکا در پی تسریع شیوع سویه «اُمیکرون» در سراسر این کشور بوده است و وضعیت شیوع این سویه در ایالات متحده و سوء مدیریت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با کرونا، نارضایتی عمومی را در بین آمریکایی‌ها افزایش داده است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که  آشفتگی در ایالات متحده به ویژه در نظام بهداشت عمومی و شهرهای کوچک همزمان با افزایش شیوع سویه کرونای اُمیکرون و بیماران وهمچنین کمبود شدید نیروی کار ادامه دارد.

گستردگی شیوع کرونا در سراسر آمریکا همچنین موجی از نگرانی را در بین آمریکایی‌ها به وجود آورده است به طوریکه اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌هایی که توسط «مرکز تحقیقات روابط عمومی نورک» و خبرگزاری «آسوشیتد پرس» مورد نظرسنجی قرار گرفتند، معتقدند که برای همیشه یا حداقل برای مدت طولانی درگیر کرونا خواهند بود.

مسئله قابل توجه درباره روند صعودی آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و فوتی‌های این ویروس در ایالات متحده این است که ایالات متحده از جمله کشورهایی است که در زمینه تحقیق و تولید واکسن کرونا از جایگاه برتری در جهان برخوردار است اما بسیاری از مردم این کشور حاضر به استفاده از واکسن نیستند.

اخیراً روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش کرد که جهش سویه اومیکرون ده‌ها میلیون آمریکایی را بیمار کرده و بیمارستان‌ها مملو از جمعیت است. در روزهای اخیر ایالات بیشتری با شدت بیشتر شیوع کرونا مواجه شده‌ و ایالات متحده همچنان شمار بیشتری از عفونت‌ها را در روز نسبت به هر موج قبلی شناسایی می‌کند و برخی از ایالت‌های غربی و جنوبی این کشور همچنان شاهد افزایش شدید ابتلاها هستند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز گزارش داد که سویه اومیکرون در حال آسیب رساندن به بیمارستان‌های ایالات متحده در مقیاسی است که قبلاً در همه‌گیری دو ساله دیده نشده بود.

در بخش‌هایی از گزارش این روزنامه آمده است که اینک بیمارستان‌ها در مناطقی که موج اومیکرون شروع به کاهش کرده اعلام کرده‌اند که قادر به ادامه فعالیت نیستند و تلفات فیزیکی و عاطفی برای پرستاران، پزشکان و سایر کارکنان بیمارستان افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اِه ، چه کم!! یه فکری بکن جناب بایدن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس