کد خبر 1334806
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
آتش به جان اراضی جنگلی آستارا افتاد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با اعلام وقوع آتش‌سوزی در اراضی جنگلی ارتفاعات تله‌خان این شهرستان، علت آن را سهل‌انگاری افراد محلی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، تورج سفرکار شامگاه چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی از محل آتش سوزی اظهار کرد: گزارش آتش سوزی را ساعتی قبل دریافت کردیم و هم اکنون نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و تعدادی از نیروهای محلی مشغول اطفاء حریق هستند.

وی درباره سطح اراضی دچار آتش سوزی گفت: به نظر می رسد حدود چهار تا پنج هزار متر مربع از اراضی و توده های جنگلی درگیر آتش شده است و ارزیابی دقیق تر بعد از مهار کامل آتش انجام خواهد شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا احتمال دخیل بودن عامل انسانی در وقوع این آتش سوزی را ضعیف دانست و افزود: به نظر می رسد حریق، ناشی از سهل انگاری افراد محلی در خاموش کردن اجاق یا نگهداری مواد قابل اشتعال باشد.

وی افزود: وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار و جنگل های این شهرستان جزو جنگل های هیرکانی استان گیلان است و مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گرفته و اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمو IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    این حرکتای مخرّب تخصّصیه ها این نو آتشسوزیشه،قسمت جنگلی از تروریسم.
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      دقیقا اینها تحرکات نفوذیهای دشمنان است،به ویژه تجزیه طلبانِ مزدور و نوکرِ کشورکهای همسایه،نیروهای امنیت اطلاعات باید بررسی ویژه کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس