ویژه ها

در آن مقطعی که دوستان و همقطاران مهاجری، مفسدان گردن کلفت اقتصادی را «کارآفرین برتر» و «نخبه هایی در حد استیو جابز» جا می زدند، قوه قضاییه یقه این مفسدان را گرفت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مهاجری: ایران یکی از بدترین جوامع دنیاست!

«مسیح مهاجری» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «عذر تقصیر به محضر امام خمینی» نوشت: «اکنون بعد از ۴۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، مسئولان نظام جمهوری اسلامی با صراحت اعتراف می‌کنند که از عدالت در جامعه انقلاب‌کرده ما خبری نیست. درباره فقر و مشکلات معیشتی مردم هم چه مسئولان اعتراف کنند و چه نکنند، جای ذره‌ای تردید وجود ندارد که جامعه ما یکی از بدترین جوامع است.کشوری با ثروت‌های کم‌نظیر، با نیروهای سرشار از استعداد و با نعمت‌های خدادادی متنوع و موقعیت راهبردی ممتاز آنهم در شرایطی که صاحب یک انقلاب دینی و یک نظام مستقل مردمی است، چرا باید دچار فقدان عدالت و حاکمیت فقر و بحران اقتصادی باشد؟».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «فاصله طبقاتی در کشور غوغا می‌کند...این فاصله طبقاتی و این بی‌عدالتی بهیچوجه خواست امام خمینی نبود. به گردن این و آن انداختن این وضعیت غیرقابل قبول نیز نه درست است و نه مشکلی را از زندگی سخت مردم حل می‌کند. همه باید به عملکرد نادرست خود اعتراف کنند و صریحاً به مردم بگویند که با مشغول شدن به جنگ قدرت، فرصت‌ها را سوزاندند و نتوانستند کشور را به سوی هدفی که امام خمینی ترسیم کرده بود به پیش ببرند، همه باید عذر تقصیر به محضر امام خمینی ببرند و اعتراف کنند که میراث‌دار خوبی برای او نبودند و همه باید در ۱۲ بهمن با امام خمینی پیمان ببندند که دست از جنگ قدرت بردارند و برای بازگرداندن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به مسیر ترسیم شده توسط آن یگانه دوران تلاش کنند».

مهاجری: ایران یکی از بدترین جوامع دنیاست! / شرق: مذاکره مستقیم با آمریکا «تصمیم نظام» است!

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که «در حال حاضر از عدالت در جامعه انقلاب‌کرده ما خبری نیست». این دروغ آشکار در حالی است که تنها در یک نمونه در ماههای گذشته قوه قضاییه حقوق کارگران هفت تپه را از حلقوم رانت خواران بیرون کشید. رانت خوارانی که در دولت قبل یعنی «دولتِ اصلاح طلبان» فربه شده و توسط همقطاران آقای مسیح مهاجری در دولت قبل، بر بیت المال چنبره زده بودند.

در آن مقطعی که دوستان و همقطاران مهاجری، مفسدان گردن کلفت اقتصادی را «کارآفرین برتر» و «نخبه هایی در حد استیو جابز» جا می زدند، قوه قضاییه یقه این مفسدان را گرفت.

از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، دستگاه قضا مفسدانی همچون غلامحسین کرباسچی، شهرام جزایری، مه آفرید امیرخسروی، حسین فریدون، بابک زنجانی، مهدی جهانگیری، شبنم نعمت زاده، هادی رضوی، محمد امامی و...را به دادگاه کشانده و آنان را محاکمه کرده و اموال مردم را از آنان پس گرفته. این طیف یار گرمابه و گلستان و از اقوام نزدیک دوستان آقای مسیح مهاجری هستند.

مسئله اینجاست که سالهاست طیف تندروی اصلاح طلب به دنبال جاانداختن تز «امام منهای خط امام» هستند. این طیف با حمایت از مفسدان اقتصادی و نجومی بگیران و مدیران ناکارآمد و با رویکرد اشرافیگری و مخالفت با استکبارستیزی دقیقا در پازل آمریکا و دیگر دشمنان ملت ایران بازی می کنند.

آقای مسیح مهاجری بهتر است بجای توهین به شعور مردم و گرفتن ژست منتقد، به دلیل ویرانه ای که «دولتِ اصلاح طلبان» بر جای گذاشت و ظلمی که این طیف در این ۴۳ سال به مردم رواداشته، از محضر امام و رهبری و ملت ایران عذرخواهی کند.

** شرق: مذاکره مستقیم با آمریکا «تصمیم نظام» است!

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «دور هشتم، آخرین ایستگاه وین؟» به قلم «جاوید قربان اوغلی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق نوشت: «از رصد اخبار وین چنین به نظر می‌رسد که در صورت برخورداری «اراده سیاسی» واشنگتن و تهران دستیابی به توافق در دسترس است... مسئله توالی‌ هنوز به‌طورکامل حل نشده و مشکل روند ترسیم و ترتیبات اجرائی آن به تعامل مستقیم مذاکره‌کنندگان نیاز دارد تا یک توازن دقیق (اقدامات متقابل هماهنگ و مبتنی بر یک الگوی ترتیب و توالی) برای گام‌های ایالات متحده و ایران در مسیر بازگشت به توافق طراحی کنند... این امر می‌تواند شامل برداشتن اولین گام در لغو تعدادی از تحریم‌ها، از جمله آماده‌سازی زمینه برای فعال‌سازی مجدد تجارت جهانی با ایران باشد

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصرار بر نفی «مذاکره مستقیم» در شرایطی که هر کشوری دنبال منافع خود است، اقدامی غیرمنطقی بود که با سخنان اخیر رهبری از آن عبور کردیم. سیگنال روشن وزیر خارجه و توییت محافظه‌کارانه ولی مؤیدانه علی شمخانی نیز به‌دلیل همان مجوز مطرح شد که بازتاب وسیعی در جهان داشت. با وجود این ظاهرا باقی‌مانده «دلواپسان» که خود را عین نظام می‌دانند، گستاخانه به امیر عبداللهیان و شمخانی حمله کرده و به بیان دیگر با تصمیم نظام به مخالفت برخاستند. در آن سوی آب‌ها نیز «دلواپسان آمریکایی» مخالفت با هرگونه توافق با ایران را با صدای بلندتری فریاد می‌زنند».

مهاجری: ایران یکی از بدترین جوامع دنیاست! / شرق: مذاکره مستقیم با آمریکا «تصمیم نظام» است!

این روزنامه اصلاح طلب در اقدامی تأمل برانگیز، به دروغ مدعی شده است که نظام مجوز مذاکره مستقیم با آمریکا را به وزارت خارجه داده است. نویسنده یادداشت مذکور در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در ۱۹ دی اشاره کرده است.

مقام معظم رهبری- ۱۹ دی ۱۴۰۰- در دیدار تصویری با مردم قم فرمودند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تاکنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد». رهبر انقلاب در بیانات مذکور از یکسو تاکید می کنند که می توان در مقطعی با دشمن مذاکره کرد و همزمان تصریح می کنند که تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو، جزو اصول انقلاب است.

رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال ۱۴۰۰ در سخنرانی زنده تلویزیونی فرمودند: «آمریکا باید همه‌ تحریم‌ها را لغو کند، بعد ایران راستی‌آزمایی خواهد کرد و در صورت لغو واقعی تحریم‌ها، بدون هیچ مشکلی به تعهدات برجامی خود بازخواهیم گشت. قول آمریکایی‌ها معتبر نیست که بخواهند تحریم‌ها را روی کاغذ بردارند بلکه باید در عمل تحریم‌ها را بردارند و جمهوری اسلامی آن را راستی‌آزمایی کند».

مقام معظم رهبری- ۶ مرداد ۱۴۰۰- در آخرین دیدار دولت روحانی فرمودند: «هر جا شما موضوعات را به توافق با غرب و به مذاکره‌ی با غرب و با آمریکا و مانند اینها موکول کردید، آنجا ماندید و نتوانستید پیش بروید؛ چون آنها کمک نمیکنند، دشمنی [میکنند]، دشمنند دیگر؛ هر جا شما از آنها قطع نظر کردید، خودتان راه‌ افتادید و از شیوه‌های مختلف [استفاده کردید] -هزار راه وجود دارد و این جور نیست که یک راه [باشد]؛ نه، راه‌های مختلف وجود دارد؛ [اگر] انسانها فکر کنند، راه‌های گوناگونی برای زندگی شخصی و اجتماعی و مدیریّتی پیدا خواهند کرد- هر جا این جوری حرکت کردید، پیشرفت کردید».

رهبر معظم انقلاب همچنین- ۶ شهریور ۱۴۰۰- در نخستین دیدار رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم فرمودند: «انصافاً آمریکا در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، یک گرگ درنده است؛ ظاهر، دیپلماسی است و لبخند و حرف زدن و حرفهای گاهی اوقات حقبهجانب ادا کردن، امّا باطن قضیّه‌ یک گرگ، یک گرگ وحشیِ درنده... در قضیّه‌ی هسته‌ای، آمریکایی‌ها انصافاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند...آمریکا و اروپا...همیشه طلبکارند. گویا این ما بودیم که مدّتها مذاکره را به مسخره گرفتیم و تعهّداتمان را زیر پا گذاشتیم و عمل نکردیم؛ این کاری است که آنها کردند. و دولت کنونی آمریکا هم هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد».

ایشان در ادامه تاکید کردند: «نکته‌ی بعد هم این است که حلّ این مشکلات اقتصادی را موکول به رفع تحریمها نکنید؛ رفع تحریمها در اختیار ما و شما نیست، در اختیار دیگران است. برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات را با فرض وجود تحریم انجام بدهید و برنامه‌ریزی کنید که ان‌شاءالله بتوان این کار را پیش برد. اینها با همّت و تدبیر خود شما و با کار جهادی خود شما بایستی ان‌شاءالله حل بشود، و حل هم خواهد شد».

جریان اصلاح طلب در مسئله برجام نیز بارها ادعا کردند که تمام جزییات توافق با تایید رهبری انجام شده است. اما برخلاف ادعای جریان اصلاح طلب، برجام تصمیم نظام نبود؛ بلکه برجام دستپخت دولت روحانی بود و نظام به صورت مشروط و با قید ۲۸ شرط با آن موافقت کرد. موافقت مشروط یعنی دولت باید به صورت دقیق به این ۲۸ شرط عمل می کرد که متاسفانه چنین نشد.

** دولت سیزدهم باید رابطه با روسیه را از دولت قبل بیاموزد

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «فراحاشیه سفر ۶۰ نفره به مسکو» به قلم «محمد مهاجری» فعال اصلاح طلب نوشت: «به ‌نظر می‌آید دولت آقای رییسی در زمینه همکاری با روسیه کوتاهی می‌کند، زیرا ظریف در طول هشت سال تصدی وزارت خارجه دست‌کم سی دیدار با مقامات روسیه داشته و وزیر خارجه دولت سیزدهم در این زمینه بسیار کم‌کار است. این در حالی است که دولت قبل متهم به غرب‌گرایی می‌شد و دولت کنونی، اهل تعامل با شرق معرفی می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «شاید اگر دولت، وزارت خارجه و وزیرانی که آقای رییسی را در سفر به مسکو همراهی کرده‌اند رهاوردهای سفر را بیان کنند، حاشیه‌ها به کنار بروند و برق شادی در چشم اقتصاد کشور تلألو کند».

مهاجری: ایران یکی از بدترین جوامع دنیاست! / شرق: مذاکره مستقیم با آمریکا «تصمیم نظام» است!

یکی از نقاط ضعف جدی دولت قبل این بود که تمام تخم مرغ ها را در سبد برجام چیده و حتی آب خوردن مردم را نیز به زلف برجام گره زده بود.

در دولت قبل، کل دنیا به سه چهار کشور معدود غربی خلاصه شده بود و نوع تعامل دولت با طرف غربی نیز بر پایه اقتدار و عزت نبود. دولت قبل در تعامل با شرق نیز به شدت ضعیف عمل کرد و حتی وزیر خارجه سابق ادعا کرده بود که «قرارداد ۲۵ ساله با چین بدون برجام و FATF به جایی نخواهد رسید»!. وی همچنین در فایل صوتی اظهارات خلاف واقعی را در حوزه سیاست خارجی و از جمله نوع رابطه ایران با شرق مطرح کرده بود.

اکنون و پس از بزنگاه هایی همچون تسریع در واکسیناسیون سراسری، طرح جهش تولید مسکن، تحول در بانکداری، مدیریت شبکه توزیع اقلام اساسی، پیوستن به شانگهای، افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی و دریافت پول حاصل از فروش نفت و...رسوایی برجام و FATF بیش از پیش عیان شده است.

رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی، روندی مبتنی بر «عزت، حکمت و مصلحت» بوده است و این مسئله عصبانیت جریان غربگرا و شرکای دولت روحانی را در پی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    51 34
    مهاجری مهاجری ننگ بر تو
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      34 15
      مهاجری چهار دهه است که با رانت امپراتور استخر فرح بر روزنامه جمهوری اسلامی چنگ انداخته و هنوز قصد کناره گیری ندارد. باید برای چنین رانتی هم دل بسوزاند !!! ههههههههههههههههههه
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      30 10
      حق با جناب مسیح مهاجری است! زیرا در کمتر جامعه ای اصلاح طلبان چندش آور و تهوع آوری مانند آن چه که در ایران می بینیم، یافت می شوند!!!
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      24 13
      اتفاقا من موافقم . مملکتی که توش این اقا و هم فکرهاش حقوق های صدمیلیونی می گیرند و خانه های هزار میلیاردی مصادره ای می شینند و با انواع تخلفات مالی و جاسوسی بین هتل اوین و خونه به ریش ملت فقط می خندند و هر ۱۰ سال یک فتنه می کنند و بچه های ساده مردم را می کشانند کف خیابان بر علیه نظام یک دادگاه کوچولو میرن و دوسال بعد سرافراز دوباره تو خیابونها هستند و بعد دوباره روز از نو روزی از نو ، مملکتی که طرفداراش بعد ۴۰ سال هنوز پا برهنه اند و برای ارتزاق خودشون و زن و بچه صبح تا شب باید هزار جور حرف و دری وری بشنوند و در عوض دشمنانش همین مملکت و بچه های دزدشون همه مناصب قدرت و ثروت را در اختیار دارند ، واقعا یکی نه ، خود بدترین جوامع دنیا است
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      مظاهربزرگ بی عدالتی چیست ؟
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 5
      در پاسخ ۰۸:۰۹ : اشتباهی مثبت دادم.
    • حاجی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      7 3
      منم مثل تو میگم مهاحری مهاجری تو فقط اینو به من بگو برنج کیلویی 42 هزارتومن 5 ماه پیش چطور الان شده کیلیویی 80 هزار تومن تخم مرغ کیلویی 16 هزارتومن چطوری شد 25 هزار تومن دوست عزیز با چرت وپرت گفتن کاری درست نمیشه اگه میشد کشور باید الان بعد از 42 سال گلستان باشه
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      2 3
      مسیح مهاجری به خون احمدی نژاد تشنه است!!من به شخصه ادمها را از روی دشمنانشان میشناسم درود بر دکتر محمود احمدی‌نژاد
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    40 28
    مهاجری ایران بهترین وباامنیت ترین کشوردنیاست اگردران فقروخرابکاری هم باشد ازادنهای وطن فروشی مثل شما وامثال شماهاست ۸۶۸۹
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      20 2
      بله دقیقا کشور ما امنیت داره منتها برای غارتگران مردم امنیت وجود داره
    • کاتب IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      4 12
      خانواده مسیح مهاجری یکی از بهترین خانوادهای ایران بوده حتما
  • هیچ IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    35 23
    اگر کسی مملکت رو به این حالت درآورده اون اصلاح طلبا بودن اول هاشمی و بعد خاتمی و بعد هم روحانی ،هرچند اصولگرا ها هم مالی نبودند اما عملکرد بهتری داشتند شاید مردم تصور میکنند خاتمی خوب بود اما خاتمی از همه بدتر بود اون زمان چون رسانه به این گستردگی نبو د مردم اطلاع نداشتند که خاتمی هم بخاطر جلب رضایت آمریکا جلوی هسته ای و موشکی رو گرفت صحبت زیاد برا گفتن
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      22 22
      زمان خاتمی بهترین تاریخ ایران پس از انقلاب بود
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      7 9
      شما خوش باشید با این بازی های راست و چپ که خوب دارند میچاپند!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      4 5
      تحریم فعلی به خاطر سعد اباد هست که جناب اصلاحات اجرایی کرد و بهانه داد تا طرفها دخالت کنند در ضمن نفت آن زمان ارزان بود و نمی توانست با آن دستکاری در اقتصاد کند با این حالی تورم دو رقمی هم جای خوشحالی ندارد برای آن زمان
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      7 0
      مگر بر ظالم از هر گروه و طرف که باشه
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      6 7
      خاتمی از همه بدتر بود... نمونش حمایت از روحانی... حمایت از فتنه 88.. ایجاد دو دستگی تو مملکت از زمان اون
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    27 32
    فقط و فقط باید به مهاچری گفت مرده شویت ببرد همین. با این طرز تفکر، سطحی کم خرد.
  • ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    24 16
    اصلا به غربگداها و پادوهای اسراییل و آمریکا گوش نکنید که از چاله به چاه میفتید.بلندگوهای بی بی سی و صدای آمریکا هستند در سیاه نمایی و فتنه سازی
    • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      5 7
      شما که سرتان را زیربرف کرده اید
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    21 15
    دوتا مهاجری داریم یکی از یکی کینه ای و عقده ای تر اینا بدجور سوختن فقط دنبال گزک میگردن تا بهش پیله کنن
  • میثم IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    34 15
    صحبت های مهاجری انسان را به یاد خوارج می اندازد. آنجا که وقتی شکست خوردند در حکمیت.. برای اینکه خود را تبرئه کنند . گفتند همه باید توبه کنند . کار را به جنگ نهروان کشاندند. و از حضرت امیر (ع) که در صفین و حکمیت با تصمیم آنها مخالف بود هم درخواست توبه می کردند. این آقا و هم پالکیهایش هم همان راه خوارج را انتخاب کردند. آنهایی که با تمام وجود از دولت غرب گرای روحانی حمایت می کردند. حالا که دست آوردی ندارند تلاش می کنند با سیاه نمایی دیگران را مقصر جلوه دهند . واقعاً تاریخ چه خوب چهره افراد را هویدا می کند.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    10 2
    آقای مهاجری لطفا علل و افرادی که بظن شما این بلا را بر سر جامع آورده اند نام ببرید حداقل به هشت سال گذشته نگاهی داشته باشید
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    13 3
    مهاجری: ایران یکی از بدترین جوامع دنیاست! ". تو این جامعه شما چه غلطی میکنی!.
  • sorosh IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    11 3
    آقاي مسيح مهاجري در 8 سال و قبل آن سالهاي سال سيطره هم رفقاي شما بر كشور زبونت كجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 7
    اینکه در کشور ما عدالت نیست حرف درستی است و عدالت در زوایای مختلف جامعه باید وجود داشته باشد عدالت در اقتصاد و توزیع ثروت، در اجتماع، در فرهنگ، در سیستم اداری و در قضاوت که در همه این موارد ضعف داریم ؛چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است عدالت تنها قضایی نیست که مشرق ساده انگارانه بحث آن را پیش می کشد و اینکه مشرق تلاش می کند همه حرفهای جناح رقیب را با تحلیل های سبک و سطحی نقد بکند کار خوبی نیست
  • ابوالفضل IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    19 3
    ولی من نظرم اینه که کلا دسته جمعی از کشور ما برید از همه گزینه ها سنگین تر باشه حد اقل بیشتر از این خودتونو رسوا نکردین
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 5
    اولا که ایشان گفته "درباره فقر و مشکلات معیشتی مردم هم چه مسئولان اعتراف کنند و چه نکنند، جای ذره‌ای تردید وجود ندارد
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    6 9
    وقتی به تقسیم ثروت و قدرت و کار در کشور نگاه می کنم ایمان دارم که مملکت ما بدترین مملکت دنیا است
  • IN ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    11 10
    یکی نیست این مهاجری رو از برق بکشه
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      4 3
      بالاخره شارژرش خراب میشه ومیره توی زباله دان تاریخ!!!
  • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    9 12
    در مقابل سخن حق گارد نگیرید
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      7 5
      واقعأ که این حقه بازی روزنامه شرق دیگر شورش در آمده است.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      7 3
      شما هم سعی نکن حرف ناحق را حق جلوه بدهی!
    • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      6 3
      بحث گارد مقابل سخن حق نیست این مهاجری در این 43 سال ،کی از مقام ومنصب فرهنگی وقدرت دور بوده است.علی (ع) می فرمایند گاهی سخن حق می گویند وقصد باطل وفتنه دارند.کلمه حق ویراد بها الباطل.خدایا بصیرت عطا فرما
  • علی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    8 16
    یعنی اینا داخل ایرانن و به یک ملت ۹۰ میلیونی، توهین میکنن؟ آقای اژه ای خواهش میکنم اینارا اعدام کنید دیگه خسته شدیم از دستشون. جز فتنه انگیزی و نقشه کشی و توهین چیزی ندادن، غلام حلقه به گوش ارباب و کدخدا ان.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    11 8
    مهاجری عجب رویی دارد . ایشان از بانیان وضع موجود است و در دولت های گذشته به عنوان مشاور و... درخدمت عالی جناب سرخ پوش و شیخ بنفش بوده و یکی از حامیان فتنه آمریکایی - اسرائیلی است. مثل ایشان مانند آن دزدی بود که فریاد آی دزد سر می داد. وقاحت حدی دارد که این جریان فاسد و ضد انقلاب تمام مرزهای آن را شکسته اند .
    • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      8 3
      کلا 2 تا مصی داریم که هر دو تا شون هم شوتن.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    8 2
    جز بدی از ایران نمی گید ما ایران رو با خوب و بدش بی نهایت دوست داریم
  • DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    6 4
    ایران یکی از بدترین جوامع دنیاست! که نمیگذارد ما غارتگران و دزدان و وطنفروشان بی فرهنگ وجاسوسان و ستون پنجم دشمن به کار خودمون و فساد و بخور بخورمون مشغول باشیم
  • DE ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 2
    ایران یکی از بدترین جوامع دنیاست! که نمیگذارد ما غارتگران و دزدان و وطنفروشان بی فرهنگ وجاسوسان و ستون پنجم دشمن به کار خودمون و فساد و بخور بخورمون مشغول باشیم دایم میرن تو اعصابمون
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 4
    بدترین جوامع ، جامعه ای است که همه دارند از ان فرار می کنند . با این نگاه ایران و سوریه و افغانستان بدتر جوامع است و امریکا و کانادا و استرالیا و آلمان بهترین جوامع هستند
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    6 2
    من با آقای مهاجری موافقم آدم ۴۰ سال مدیر مسول روزنامه دولتی باش از مال بیت المال مفت بخوره بعد فحش بده !چه جالبه!
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 1
    جناب اقاي مسيح مهاجري ، شما ميرزا بنويس مرحوم رفسنجاني بوديد، ايشان هم كه دو تا از شاگردانشان رئيس جمهور بودند ، بفرماييد اين جامعه ايي كه ميفرماييد ٤ ماه است كه خراب شده يا بعلت عملكرد رفقاي شماست، لطفا اگر معذرت خواهي بلد نيستيد سكوت كه بلديد!!
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    7 2
    برای اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها از سوی آمریکا و راستی‌آزمایی آن توسط ایران هیچ مذاکره‌ای لازم نبوده و نیست؛ چه رسد به‌اینکه مذاکره فرسایشی شده و زمزمه‌ی مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا مطرح می‌شود! از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا مذاکرات را در اسرع وقت به حالت تعلیق در آورند و تا زمانی‌که غربی‌ها به تعهدات خود عمل ننموده‌اند، به مذاکرات باز نگردند.
  • DE ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 0
    اقای مهاجری جامعه ما بدترین نیستند بلکه دوستان شما و اصلاحاتچی ها هستند که دلسوز مردم نبودند ونیستند! از امثال خودتون ایراد بگیرکه ایرادهای خودتون روبرطرف نمی کنیدو بیخودی لاف میزنید!
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    7 0
    امام خامنه‌ای فرمودند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولین هم گفته‌ایم؛ هم از نزدیک گفتیم، هم با نوشته گفتیم، هم در جلسات گفتیم، هم در صحبت عمومی گفتیم؛ سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست؛ کما اینکه همین آقایان اروپایی‌ها هم در بعضی از جلسات خصوصی که گزارشش را مسئولین ما، مأمورینِ ما به ما می‌دهند، اقرار می‌کنند که حق با ایران است. ما گفتیم که باید اوّل تحریم‌ها برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به اینکه آن‌ها وعده بدهند که تا حالا ده‌ها بار به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و ضدّ وعده عمل کرده‌اند، و حالا هم همین کار را خواهند کرد، لذا بایستی آن‌ها کاری را که ما می‌گوییم اوّل انجام بدهند تا ما خاطرجمع بشویم که انجام گرفت، بعد ما آنچه تکلیفمان است انجام خواهیم داد. این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که همین سیاست، درست است و حق با ایران است امّا در مقام تصمیم‌گیری خب تابع آن‌ها هستند و خودشان واقعاً هیچ استقلالی ندارند. آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست.» 1- مذاکره بعد از اعلام سیاست قطعی، به‌ویژه به‌صورت فرسایشی غلط بوده و هست. 2- آمریکا شیطان بزرگ، زورگو و تحمیل‌کننده‌ی حرف باطل است، و حرف حق را نمی‌پذیرد. لذا مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا غلط اندر غلط بوده و هست. 3- از تمام مسئولین می‌خواهیم به جد به خطوط قرمز رهبری در اجرای سیاست قطعی و عدم مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا پایبند باشند.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند. کشورهای اروپایی همراه با آمریکا هم، از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ اما در مقام زبان‌بازی و حرف‌زدن همیشه طلب کارند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. البته از آنجا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ می دانیم که وجود تحریم‌ها گرچه ظاهراً مشکلاتی جزئی را برای ما ایجاد می‌نماید، اما سبب می‌شود که ما به اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری بدهیم و در نتیجه با قوی شدن در حوزه‌ی اقتصاد بتوانیم تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر سازیم؛ در حالی که اگر تحریم‌ها به فرض محال برداشته هم بشود، باز هم بالاخره باعث رخوت و شرطی شدن اقتصاد نفتی کشور شده و ما را به دشمنان وابسته نگه می‌دارد. لذا اطمینان داریم که سازش و وابستگی هیچگاه مشکلات ما را به‌طور اساسی حل نخواهد کرد؛ و با این وصف هیچ علاقه و عجله‌ای هم برای یک توافق جدید، حتی اگر مثلاً خوب هم باشد، نداریم. اما چنانچه بنا باشد توافقی حاصل شود، باید نه یک توافق خوب، بلکه یک توافق عالی و در حد شأن ملت مقاوم، صبور و سلطه‌ناپذیر ایران باشد. در این توافق باید بر اساس سیاست قطعی، تمام تحریم‌ها لغو شود؛ زیرا معتقدیم تمام تحریم‌ها به هر بهانه و با هر برچسبی که وضع شده است ناعادلانه، ظالمانه، مؤثر و غیرقانونی است. نمی‌توان تحریم‌ها را تقسیم بندی به حوزه‌های مختلفی مثل هسته‌ای و غیر هسته‌ای نمود؛ یا آن‌ها را به تحریم‌های قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام تقسیم نمود. سیاست قطعی اعلام شده از طرف رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت‌های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، باید کلمه‌به‌کلمه و موبه‌مو به‌طور شجاعانه اجرا گردد.
  • DE ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    7 0
    اقا ی مهاجری این ژست های ساختگی به شما ودوستان اصلاحاتچی تون اصلا نمیاد! زیرا کاستی و نواقص و کم کاری محصول کار32 ساله کارنامه دوستان اصلاحاتچی تون بوده! بهتره یک چوب بردارید خودتون رو چوبکاری کنید! این دوستان اصلاحاتچی تون بودند که دراشرافیت غرق شده و از مسیر امام (ره) و خدمت به مردم فاصله گرفتند!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند؛ یعنی ساختار تحریم‌ها در تمام لایه‌های هسته‌ای، موشکی، پهپادی، منطقه‌ای و حقوق بشری و غیره باید برچیده شود. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ی‌ تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده‌اند، بپردازند. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید با جریمه‌ی تأخیر آن، وصول گردد. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی‌مدت قرار گیرد و تا زمانی که راستی‌آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته شود و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن، توسعه یابد. در شرایطی که طرف‌های برجامی طی شش سال به طور پیوسته بر خلاف تعهدات خود عمل کرده‌اند، دلیلی برای حفظ پیوسته‌ی تصاویر تأسیسات هسته‌ای وجود ندارد. ما به دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، اطمینان نداریم. این دوربین‌ها باید جمع‌آوری شوند و اجازه‌ی حضور به این جاسوسان در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. با توجه به پیشرفت فناوری احتمال دارد در این دوربین‌ها فرستنده گیرنده‌هایی کار گذاشته شده باشد که تا زمانی که سیگنال کدشده‌ای را دریافت ننموده‌اند هیچ ارسالی انجام ندهند و با دریافت کد، تصاویر را ارسال نمایند یا اقدامات خرابکارانه‌ی دیگری را انجام دهند. در هر حال اگر قرار است کار اشتباه ضبط پیوسته‌ی تصاویر، که یک عقب نشینی در برابر دشمن غیر قابل اعتماد است، صورت گیرد، حداقل این کار باید توسط دوربین‌های خودمان انجام شود و آژانس باید این را بپذیرد.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 1
    باید شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم‌ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن‌ها از منطقه و عدم حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا سه کشور اروپایی یا آمریکا با بازگشت صوری به برجام، نتوانند از این امتیاز یک‌طرفه به‌ضرر ما سوءاستفاده کنند و درصورتی که بخواهند چنین کاری کنند باید از برجام خارج شده، اجرای پروتکل الحاقی را کنار گذاشته و از پیمان عدم اشاعه‌ی هسته‌ای خارج شویم. مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرارداد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها، و حذف آقایی دلار از چرخه‌ی اقتصاد کشور باشد. لذا ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده، درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، مقاومت مقتدرانه در برابر فشارها و تهدیدات غرب و رژیم صهیونیستی، و مقابله به مثل لازم با طرف‌های غربی تا رسیدن به یک توافق عالی با مشخصات فوق‌الذکر یا نپذیرفتن هرگونه توافق دیگر است.
  • CH ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 5
    احسنت
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 0
    آقای مهاجری اگه از ابتدای انقلاب شما و امثال شما مسئولین و سیاسیون راه و آرمانهای امام را دنبال می کردید الان وضع ما اینگونه نبود ......اخلاص اوایل انقلاب و اخلاص زمان جنگمان شده اختلاس و رانت و غیره .....اگه مسئولین سالم باشند . صدر درصد اون جامع سالم می ماند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    6 0
    مهاجری تو و دوستانت (افساد طلبان و غربگدایان) این وضعیت را بوجود آورده اید وبعد هم با وقاحت طلبکارید؟
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    6 0
    این بدبخت مسیح مهاجری.
  • حسن IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 0
    مسیح مهاجری و محمد مهاجری در حال رقابت برای بزک کردن مفسدان هستند
  • مرصاد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    دو مهاجری(مسیح و محمد) ؛ سرگرم بازی در زمین دشمن هستند و به احتمال زیاد ؛ خود نیز خبر دارند !!
  • سید فروزان CH ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    لقمان را گفتند ادب از کی آموختی ؟کفت از بی ادبان فعال غربکدا مهاجری دیدار و ‌ارتباط با روسیه و چین دکتر رییسی دقیقا به حکم این ضرب المثل است ، اکر دکتر رییسی مانند روحانی و ظریف بخواهد عمل کند که ما به ایشان رای نمیدادیم
  • مرصاد ؛ پاسخ 8:10 IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    میدانی چرا دوران خاتمی ، آرام ترین دوران پس از انقلاب بود ؟ اول اینکه ؛ کسانی دولت را در دست داشتند ، که عمال داخلی دشمن بودند ! دوم اینکه ؛ دشمن ؛ در آن دولت ، نفوذ شدیدی داشت و درحال کادر سازی بود ، لذا سعی میکرد ، اوضاع آرام جلوه کند ! و سرانجام ؛ تولید آن دولت ، امثال نیما زم ، مصی علینژاد ، تاجزاده و ... شد !!
  • مرصاد IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    این بظاهر انقلابیون سابق ؛ که در برابر نظام ، شمشیر را از رو بسته اند ، دقیقا چون اطرافیان عثمان و معاویه در صدر اسلام هستند ، که از ویژه خواری دربار آنان ، فربه شده و عدالت علی را بر نمی تابند !!
  • ماحسون IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    گفته ایران بدترین جوامع هستش،بفرستینش فرانسه تا در خیابان های شلوغ فرانسه بیافته وکسی هم براش مهم نباشه تا یخ بزنه و و به میرنه براخودش
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    آقای مسیح مهاجری مگر شما مشاور و.... دولت های .... نبودید حالا می شود پرسید آیا شما دارید ازنظر ها ومشورت های احیانا" اشتباهی که داده اید پشیمان هستید؟ آیا شما با نگاه لیبرالی که در بعضی از زمان ها مثل (دولت های سازندگی و ... و اخیرإ تدبیر )که باعث حرکت جامعه به سوی عدم رعایت عدالت اجتماعی بوده اند مخالف شده اید ؟ اگر شده اید صریحا" اعلام ومعزرت خواهی نمایید؟ اگر نه چرا دم از عدالت اجتماعی می زنید؟ جهت استحضار جنابعالی و سایر حضرات اعم از غرب پرستان و نیروهای انقلابی و خدا محور واقعی عرض می کنم با اعتقاد و عمل به فرهنگ و اقتصادشیطانی دنیا پرستی غرب نمی توان به جامعه عدالت محور رسید اینها عکس همدیگرند اقتصاد و فرهنگ غرب بر رسیدن منفعت مادی شخصی به هرقیمت ولو حذف دیگران به هر طریقی باشد تأکید دارد ولی فرهنگ علوی این است : که می فرماید ((( اگر همه عالم را به من بدهند حاضر نیستم که دانه ی جو را از دهان مورچه ی به ظلم بگیرم ))) این کجا وآن کجا ؟
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    این روزنامه ها از کجا درآمد دارند ؟ با وجود شبکه های اجتماعی و سایتهای خبری اینترنتی مگر چه اندازه فروش دارند که به بقای خود ادامه میدهند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    جناب حضرت " مثیح مهاجری " : اگر خیلی از این وضعیت دلخوری تو هم میتوانی مثل خیلی از همفکران و هم مسلکان اصلاح طلب خودت کشورت را عوض کنی !
    • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      برعکس نهند نام زنگی کافور! افسوس بر این نام که مظهر پاکی و منجی و ... است که روی این شخص گذاشته اند...
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    ازدهان‌اوبه‌جزاتش چیزی‌نمی‌بارد.هرکلام‌اینان‌‌یگ‌شروفتنه‌جدید‌است.
  • کریم IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    بعد از دولت رییسی همین طیف دوباره یه قدرت برمیگرددند وهمان سیاست قبل را ادامه میدهند.خود دولت اقای رییسی نیز پر از همین مدیران ناکارامد است.وخروجی نخواهد داشت.یه کیسه برنج داره به 900 هزار تومان میرسد.هرچند با اصلاح طلبان مخالفم و سخن اقای مهاجرانی سخن درستی است.
  • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    1 0
    در انتخابات ریاست جمهوری سال 96، در مناظره های تلویزیونی که میلیونها بیننده داشت، یکی از کاندیداهای محترم، جامعۀ ایران را به دو دستۀ 4 درصدی ها و 96 درصدی ها تقسیم کرد، و صریحاً گفت که قسمتِ اعظمِ اموال و سرمایه های کشور در اختیار همان 4 درصدی ها قرار دارد
  • ابو عباس IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    1 0
    غذای زيادي خورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس