حضرت آیت الله شیخ علی صافی گلپایگانی

مقامات و شخصیت‌های کشوری در پیام‌های جداگانه رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفتند.

به گزارش مشرق، آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید پس از دوره‌ای بیماری، بامداد روز سه‌شنبه دوازدهم بهمن براثر ایست قلبی در قم به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی هم در نجف اشرف از محضر محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود.

آیت‌الله صافی، شیخ المراجع، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته است. عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام‌خمینی (ره)، از جمله فعالیت‌های حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بوده است. از این مرجع تقلید بیش از ۸۰ عنوان کتاب برجا مانده که برخی از آن‌ها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند، منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقیه از جمله آثار آیت الله صافی گلپایگانی است.

علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، نوشت: ارتحال شیخ الفقهاء، مرجع عالیقدر و مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که همواره با زبان گویای خود آموزه‌های اسلامی را بیان می‌کرد را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما، اساتید، فضلای حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان و مسلمانان به ویژه مقلدین آن مرجع تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای روح بلند ایشان که مشتاق لقای پروردگار عالم بود حشر و قرب با اولیای الهی خواهانم.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درپی ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی در توییتر نوشت: تلاش غیرتمندانه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی رحمت الله علیه در دفاع از شرع مقدس و قانون اساسی در کسوت عضویت و دبیری شورای نگهبان، از باقیات صالحات این عالم پرهیزکار است. رحمت و رضوان و همنشینی با اولیاء الهی را برای این نگهبان غیور دین اسلام از خداوند مهربان مسالت داریم.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در پیامی نوشت: رحلت مرجع عالیقدر، شیخ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی اعلی‌الله مقامه فی الجنة را به حضرت، ولی الله الاعظم، رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام، علمای اعلام و امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم،خداوند بر درجات آن عالم ربانی و فقیه صمدانی بیفزاید که عمر با برکت خود را در نشر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، تربیت شاگردان فاضل، تالیف آثار ارزشمند و خدمت به نظام اسلامی از جمله دبیری شورای نگهبان و عضویت در مجلس خبرگان گذراند.

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تسلیت ارتحال ملکوتی فقیه بصیر آیت‌الله صافی گلپایگانی به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های دینی و مجامع علمی، بیت مکرم ایشان و شاگردان و همراهان و عموم ملت ایران، نوشت: عمر با برکت آن عالم عظیم الشان، در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و حمایت از امامین انقلاب سپری شد و در تمامی بزنگاه‌های حساس کشور، همچون چراغی پرنور، راهنمای مسیر تبعیت و یاری از ولایت مطلقه فقیه بود. امید است پرچم علمی و بصیرتی و دینی برافراشته شده به دست آن مرجع والامقام، توسط علما و شاگردان ممتاز ایشان همچنان در اهتزاز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    خدا رحمتش کنه. خیلی عمر کرد. مسلمانان بر خلاف سایر ادیان متاسفانه شبهات زیادی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس