واکنش طالبان به گزارش «گوترش» درباره کشته شدن ده‌ها افغان

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان نسبت به گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره کشته شدن بیش از ۱۰۰ تَن از مقامات سابق و نیروهای امنیتی افغانستان پس از روی کار آمدن این گروه، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان نسبت به گزارش سازمان ملل درباره «احتمال کشته شدن بیش از ۱۰۰ افغان توسط طالبان پس از روی کار آمدن این گروه»، واکنش نشان داد.

ذبیح الله مجاهد با انتشار مطلبی توئیتری، ادعاهای مطرح شده علیه طالبان در گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که به شورای امنیت ارائه داده را «نادرست» خواند.

وی در این باره نوشت: پس از اعلام عفو عمومی، هیچ فردی اجازه آسیب زدن به دیگران را نداشته است. در صورت بروز چنین چیزی بر اساس حس انتقام شخصی نیز عاملان بازداشت و مجازات شده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت کشور طالبان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پس از تصرف شهر کابل پایتخت افغانستان توسط این گروه، هیچ شهروندی توسط عوامل طالبان کشته نشده است.

گفتنی است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود از وجود ادعاهای معتبری مبنی بر کشته شدن بیش از ۱۰۰ تَن از اعضای دولت سابق افغانستان، نیروهای امنیتی و آنهایی خبر داد که سابقه همکاری با نهادهای بین المللی را داشته اند.

در این گزارش، انگشت اتهام به سوی طالبان است و ادعا می شود که بیش از دو سوم افراد کشته شده، از دادرسی عادلانه محروم بوده اند.

این درحالی است که طالبان بعد از سقوط کابل در ۱۵ آگوست ۲۰۲۱، فرمان عفو عمومی صادر کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امید حسین AF ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    این فقط بخش کوچکی از جنایات طالبان است
  • امید حسین AF ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    این فقط بخش کوچکی از جنایات طالبان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس