کد خبر 1333780
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
نوری

امید نوری پور رهبر حزب سبز آلمان شد. او وعده داد که حزب سبز آلمان را به اوج قدرت رسانده و حتی در آینده صدراعظمی را نیز از آن این حزب کند.

به گزارش مشرق، در کنفرانس سراسری حزب سبزهای آلمان امید نوری پور و ریکاردا لانگ به عنوان رهبران دوگانه این حزب برگزیده شدند. این کنفرانس در روزهای جمعه و شنبه ۲۸ و ۲۹ ژانویه، به صورت آنلاین برگزار شد. برپایه اساسنامه حزب سبزها، روبرت هابک و آنالنا بربوک رهبران پیشین این حزب به خاطر تصدی وزارتخانه های اقتصاد و امور خارجه نمی توانستند در مقام حزبی خود به کار ادامه دهند.

امید نوری پور وعده داده حزب سبز آلمان را به اوج قدرت رسانده و حتی در آینده صدراعظمی را نیز از آن این حزب کند. حزب سبز آلمان اگرچه در اقلیت است اما قابلیت ائتلاف با احزاب بزرگ را دارد و روز به روز هم قدرت بیشتری می گیرد. از این نظر، تصمیمات نوری پور در ایام پسا مرکل در سرنوشت سیاسی خود و حزبش بسیار مهم است چرا که در صورت اتخاذ تصمیمات درست و ائتلاف مناسب، حزب سبز می تواند در چند سال آتی خود را در نزدیکی کاخ صدر اعظمی هم ببیند.

امید نوری پور کیست؟

امید نوری پور تا ۱۳ سالگی در ایران بود. بعد از این سن، به همراه خانواده به فرانکفورت مهاجرت کرد. در ایام جوانی فلسفه و حقوق خواند اما هر دو را نیمه کاره رها کرد. مدتی در هتل ها و فروشگاه ها کار می کرد تا بتواند خرج خود را تامین کند. او مدتی نیز به موسیقی رپ علاقه مند شد و با نام هنری «MC Omid» در صحنه رپ فعالیت  کرد.

نوری پور در عنفوان جوانی به سیاست علاقه مند شد. ابتدا به حزب سوسیال دموکرات پیوست اما خیلی زود از این حزب جدا شد. او سپس به حزب سبز پیوست. نوری پور علت این تصمیم را توجه شدید اعضاء حزب سبز به برابری نژادی و ملی می داند. نوری پور بعد از چند سال فعالیت در حزب سبز به رده بالای این حزب رسید و از طریق لیست نامزدهای انتخاباتی (نه کاندیدای مستقیم) عضو پارلمان آلمان بوندستاگ شد. او یکی از منتقدان شدید آنگلا مرکل صدراعظم آلمان است و معتقد است دولت مرکل در زمینه مهاجران بسیار بد عمل کرده و به هیچ وجه به فکر سرنوشت این افراد نبوده است.

رَپر ایرانی در آستانه صدراعظمی آلمان!

نوری پور متأهل و دارای یک فرزند است. او اگرچه حالا به بالاترین سطح سیاسی در آلمان رسیده اما چندی پیش با انتقاداتی نیز مواجه شد. نوری پور در سال ۲۰۱۶ بخاطر جعل کردن بیوگرافی خود سخت مورد انتقاد رسانه‌ ها قرار گرفت. اگرچه حزب سبز از نوری پور حمایت کرد و او توانست به سرعت از وضعیت خطرناک خود را خارج کند اما تا چند سال انتقادات احزاب مخالف از او ادامه داشت. در میان منتقدان سرشناس او، اعضای احزاب راست افراطی قرار داشتند. نوری پور مخالف شدید احزاب راست افراطی است و آنها را "نازی" می نامد.

پایگاه فرانس ۲۴ در تحلیلی که روز قبل نوشت به زندگی و فعالیت ها و نظرات امید نوری پور پرداخت. بر اساس گزارش فرانس ۲۴، نوری پور پس از موفقیت نسبی در انتخابات سال گذشته، گفته که می خواهد حزب سبز را در جریان اصلی سیاسی آلمان نگه دارد و در عین حال به ریشه های فعال حزب متعد بماند. او گفته: ما به نیروی پیشرو چپ میانه در آلمان تبدیل خواهیم شد. نوری پور همچنین اعلام کرده که حزب سبز به مقام صدراعظمی در سال ۲۰۲۵ نیز چشم دوخته و برای آن برنامه دارد.

نوری پور تلاش کرده است تا گرایش های حزب سبز را به مسائل حقوق بشری تشدید کند و اخیراً خواستار تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی در پکن شده است. او در زمانی که هنوز مرکل در قدرت بود، به شدت از او به دلیل صحبت مستقیم با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از طریق تلفن، انتقاد کرد و آن را "یک پیام فاجعه بار" خواند.

فرانس ۲۴ در انتها تاکید دارد که نوری پوربه خاطر رویکرد زیرکانه خود به مقوله چندفرهنگی طرفداران زیادی جذب کرده است. طرفداران او به ویژه بعد از اینکه در ویدیوی مربوط به کمپین انتخابات سال ۲۰۰۹ درباره انرژی های تجدیدپذیر و "کباب کوفته ارگانیک برای همه رپ خواند، زیاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 43
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    55 62
    حالا ایران بود میشدخس وخاشاک
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      45 17
      در نظر خیلی از آلمانیها هم بهتر از این نیست دنبال زد و بند سیاسی برای رسیدن به قدرت است
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      34 18
      خیلی هم جای احساساتی شدن نیست! دعا کن بهائی نبوده باشد! چون رفیق گرمابه و گلستان صهیونی های مقیم آلمان هست!!!
    • RU ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      2 1
      مهرشاد سهیلی
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      12 3
      آلمان بعد از شکست در جنگ جهانی دوم بطور کل تحت کنترل یهودیان افراطی صهیونیست ها قرار گرفت هیچ سیاستمداری در آلمان بدون همراهی صهیونیست ها به پست و جایگاهی نمی‌رسد ، این شخص هر چند ایرانی هم باشد احتمالا" بهایی باشد ..؟ باید حافظ منافع صهیونیست ها در آلمان و حافظ منافع رژیم اسرائیل باشد ..
    • تبریزی IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      14 5
      در غرب اگر خس و خاشاک یعنی سگ دست آموز صهیونیسم نباشی نمی توانی پله های ترقی را طی کنی
    • BE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 0
      مقایسه همچین فرد صهیونیست پرسته همجنس باز پرستی توهین به خس و خاشاکه
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    43 22
    همین مطالب رو بخونین متوجه میشین که تا طرف تندرو و در جهت منافع امپریالیزم و صهیونیزم نباشه امکان نداره به جایی برسه!!
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      18 24
      ....به شما نهار هم دادن ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      37 9
      به شماها تو کمپ تیرانا چی میدن ؟؟! هرکی سواد داشته باشه همین مطلب بالا و موضع گیری های این طرفو در مقابل بازیهای المپیک چین و پرزیدنت لوکاشنکو و...... اینها بخونه میفهمه سر این طرف تو آخور غربیهاست مگر اینکه سر خودش تو سرویس بهداشتی های تیرانا باشه !!!
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      8 1
      حزب سبز آلمان متعلق به صهیونیست‌ها می باشد
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    36 11
    دیگه فاتحه آلمان هم خونده شد!! خخخخخخخخخ
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    17 11
    آلمان واس ماست.خخخ
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      2 0
      آلمان واسه جوهودهاست !
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 0
      جهنم واسه صهیونیست هاست!!
  • BE ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    19 30
    کلا آلمان بدرده راننده تاکسیهای ترک و رپر دوزاری ایران میخوره. آدم حسابی که نمیره بین حیواناتی نژادپرست زندگی کنه‌.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    20 17
    اینجام دانشجوی مهاجرفارغ التحصیل دکتری دانشگاه تهران باید بره دنبال مجوز کار تحت عنوان چوپان و کارگرساختمانی
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    20 19
    وا مانده ها و کسانی که ایران را سیاه و خراب شده میدانید بدوید بسوی پناهندگی در خارج انجا ریاست جمهوری و صدر اعظمی و اقایی در انتظار شماست. از مصی که کمتر نیستید. ببینید وضع چقدر توپه!!!!!
  • DE ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    22 11
    هم آبرو ایران رو برده و هم آبروی آلمان رو . علاوه بر اینکه دستبوس صهیونیستهاست گویا تمایل به همجنسگرایی هم داره .مرتیکه گنده همیشه یه پرچم رنگین کمان یا دستشه یا پشتشه .
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      2 5
      اتفاقا در آلمان خیلی از ایرانیان از مدیران موفق و ارزشمند در بسیاری از سازمانها و شرکت ها هستند و این ویژگی ایرانیها برای آلمانیها ثابت شده است . مطمئنم شما هم اگر دراستعدادو توانمندیهای خود تمرکز داشته باشید به جایگاه والا و شایسته ای خواهید رسید. مطمئن باشید
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      6 1
      باید هم توی طرفداری از همجنس بازی و صیهونیسم و فاشیسم دست هرچی آلمانی را از پشت ببندد، وگرنه توی توالت حزب سبز آلمان هم راهش نمی دهند.
    • تبریزی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      4 1
      حق مطلب را ادا به نحو احسنت ادا کردید، ممنونم
  • حسين DE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 0
    بطور مختصر در مورد حزب سبزها ، اين حزب در واقع از دل جنبش دانشجوئى در اروپاى غربى از جمله آلمان در پايان دهه شصت آلمان بوجود آمد و بعدها در دهه شصت تشكيل شد،شاكله اصلى اين حزب را اقشار ميانى و دانشجويان افراطى كه داراى هيچ گونه ايدئولوژى نبودند و يا داشتن آنرا مضر ميدانستند تشكيل ميداد،اين حزب با شعار دهان پر كن حفظ محيط زيست و صلح تشكيل شد و بعدها همه شاهد بودند كه با سياستهاى اين حزب سبزها هم محيط زيست آلوده تر شد وهم زمانيكه سبزها براى اولين بار در ائتلاف دولى شريك شدند در جنگ بر عليه يوگسلاوى سابق و بعنوان يك عضو ناتو تحت هدايت و فرماندهى آمريكا شركت كردند و در تمامى جنايات آن شريك و دخالت مستقيم داشتند،در كنگره حزب سبزها در هنگامه حمله آمريكا و ناتو به يوگسلاوى سابق يوشكا فيشر اين مردك مزدور صهيونيسم از جانب يكى از اعضاى اين حزب در اعتراض به شركت اين حزب در جنگ بر عليه يوگسلاوى سابق با يك كيسه آغشته به رنگ مورد حمله قرار گرفت كه رسرائى بسيار بزرگى براى اين مزدور صهيونيسم و همچنين حزب سبزها بود،در هرحال اين حزب يكى از كثيف ترين و رسواترين و بى آبروترين احزاب سياسى آلمان در تاريخ احزاب سياسى آلمان است،حزبى بغايت صهيونيستى و بى همه چيز،حتى اين حزب رابطه جنسى با كودكان را مجاز ميشمرد ، در هر حال كوتاه و بصورت مختصر نوشتم تا خوانندگان محترم تا حدودى با ماهيت پليد و كثيف اين حزب آشنا شوند. مشرق جان مسئوليت اين نوشته با خود من ميباشد و اگر كسى پرسشى و يا اعتراضى و نظرى داشته باشد با كما ميل آماده پاسخگوئى هستم .
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 9
    تبریک به آقای امید نوری :HerrNoori herzlichen gluckwunsch
  • CA ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 1
    آلمان بحران انرژی داره چون اقتصادش تماما یا شرکتهای خیلی بزرگ هست و یا شرکتهای شبه حزبی در واقع احزابی که در دولت دستی دارند و با عدم اجازه آمریکا به ورود گاز روسیه مطمئنا آلمان به رده های بسیار پایین اقتصادی تنزل خواهد کرد. حتی گاز قطر که در واقع گاز ایران هست اروپا و آلمان را نجات نخواهد داد. اقتصادی که بر پایه توسعه صد درصدی بدون توجه به ظرفیت شرکت های کوچک و یا حتی متوسط باشد نخواهد توانست حتی با کشورهای آفریقایی برابری کند. بقیه کشورهای اروپایی نیز دست کمی از آلمان ندارند. در واقع اروپا اگر با تحریک گاز روسیه گردد به منطقه فلاکت زده ای مبدل خواهد شد که حتی از کشورهای آفریقایی نیز عقب تر خواهد افتاد چون تماما بر پایه توسعه شرکتهای شب حزبی و شرکتهای غول پیکری که بخاطر رانت رشد کرده اند تبدیل شده. بزودی این قاره به منطقه فلاکت زده ای تبدیل خواهد شد که در تاریخ دیده نشده.
  • نیما IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    خدایا
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    9 1
    اونحا هم اونایی که از همه جا وا موندن سیاستمدار میشن!! توآلمان خصوصا تا سرسپردگی به عوامل اسرائیل نداشته باشی به جایگاهی نمیرسی.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 2
    درود بر نخبه های ایرانی
    • BE ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 1
      درود خدا بر دانشمند متعهد هسته ای شهید وگرنه این در پیتیه همجنس باز پرست از مگسم کمتره
    • BE ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 1
      درود خدا بر دانشمند متعهد هسته ای شهید وگرنه این در پیتیه همجنس باز پرست از مگسم کمتره
    • BE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      2 0
      ناز بشی الهی الاغ
  • فرزاد IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 1
    کسی که بیوگرافی خودش را جعل میکندآدم شادی هست
  • علی رضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    یک ایرانی بدون نظر مثبت محافل یهودی نمی تواند در کشور تحت سلطه یهودیان به جایگاه سیاسی مهمی دست پیدا کند!
  • مهری IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    اینها جان به جانشان کنی هم فاسدن هم وطن فروش کسیکه دست بوس صهیو نبستها باش از سگ کمتر
  • BE ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    هی عمو یکاری کن آلمانی‌های پیز پاتال لای زباله ها دنبال شیشه نوشابه نکردند و زندگیشان تامین باشه. همه چی که شاخوشونه کشیدن برای روسیه نیست ادمکشای نژادپرست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس