.

کره شمالی می‌گوید روز یکشنبه موشک بالستیک میان‌برد سطح به سطح با نام «هوآسونگ-۱۲» را با هدف سنجش دقت و امنیت آن آزمایش کرده است.

به گزارش مشرق، دولت کره شمالی بامداد دوشنبه درباره آزمایش موشکی روز قبل خود توضیحاتی را به رسانه‌ها ارائه کرد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که روز قبل یک فروند موشک بالستیک میان‌برد سطح به سطح با نام «هوآسونگ-۱۲» را آزمایش کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» در این بیانیه آمده است: «هدف از این شلیک آزمایشی، ارزیابی انتخابی موشک در حال تولید و استقرار، و همچنین تأیید دقت کلی این سیستم تسلیحاتی بود. این آزمایش، دقت و امنیت و اثربخشی عملیات سیستم تسلیحاتی از نوع هواسونگ۱۲ که در حال تولید است را تایید کرد».

بر اساس این گزارش، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در زمان انجام این آزمایش موشکی، در محل حاضر نبوده است.

رسانه دولتی کره شمالی همچنین توضیح داد: «ارتش با در نظر گرفتن امنیت کشورهای همسایه، موشک را در بالاترین سیستم شلیک زاویه از منطقه شمال غربی به سمت دریای شرقی کره پرتاب کرد. داده‌های تصویری جهانی که از فضا با دوربینی در سرجنگی موشک گرفته شده است را در اختیار عموم قرار گرفته است».

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه گفته بود این موشک از استان شمالی جاگانگ شلیک شده و حدود ۸۰۰ کیلومتر را در ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری پرواز کرده است. این در حالی است که موشک هواسونگ-۱۲ دارای بُردی به مسافت ۴۵۰۰ کیلومتر است.

پیونگ‌یانگ پیش از این نیز اعلام کرده بود که روز چهارشنبه دو فروند موشک، کروز دوربُرد و هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده و رهبر این کشور نیز از کارخانه محل تولید این تسلیحات بازدید کرده است. (جزئیات بیشتر)

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه جاری بود؛ رقمی که از تمام آزمایش‌های موشکی این کشور در سال ۲۰۲۱ بیشتر است.

پیش از این کیم به به مقامات این کشور دستور داده بود تا از سرگیری فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ‌یانگ از اواخر سال ۲۰۱۷ یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش‌های اتمی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اعمال کرده است.

کره شمالی: موشک بالستیک «هواسونگ-۱۲» با موفقیت آزمایش شد

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    هر موقع تونستن مثل ما نقطه زن بسازن بیان صحبت کنم و الی کاری ندارم ما هم سجیل چهار طبقه کنیم میشه هشت هزار کیلومتر
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    به به، دم جناب آقای کیم جونگ اون و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره گرم ، موفق باشید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس