کد خبر 1333488
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
زیاده‌خواهی آمریکا در برابر روسیه - کراپ‌شده

واشنگتن که تا این اواخر تاکید داشت در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند با تحریم‌های شدید مواجه می‌شود، پارا فراتر گذاشته و گفته در صورتی که مسکو مذاکره درباره اوکراین را رد کند با تحریم مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه به تهدید مسکو پرداخت.

وی در سخنانی گفت: «همانطور که رئیس جمهور آمریکا اوایل هفته گفته بود، ما در ترجیح دادن دیپلماسی با روسیه اجماع داریم اما همچنین در عزم خود در صورتی که مسکو پیشنهاد ما برای مذاکره را رد کند اجماع داریم».

نولاند اضافه کرد: «هزینه‌ای که مسکو برای رد کردن مذاکره پرداخت می‌کند باید سریع و شدید باشد».

معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: «ده‌ها ساعت از اقدامات دیپلماسی ما در تمام سطوح با هدف آماده سازی تحریم‌های بسیار دردناک اقتصادی و مالی در صورت نیاز است».  

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌الملل در وین اتریش در پیامی توییتری به این زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها واکنش نشان داد.

اولیانوف: آیا رویکرد آمریکا در قبال مسکو تغییر کرده است

وی در این پیام توییتری نوشت: «تا الان تهدید می‌کردند در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، به اعمال تحریم می‌پردازند الان می‌گویند در صورتی که مسکو پیشنهاد گفت‌وگو را رد کند باید بهای شدیدی پرداخت کند».

اولیانوف اضافه کرد: «آیا این یک فرمول ناشیانه بوده یا تغییری در موضع سیاسی است؟ و ارتباط میان گفت‌وگو و چنین تهدیداتی چیست؟»

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز (یکشنبه) تصریح کرد که دولت این کشور حجم تحریم‌ها علیه روسیه را طی چند روز آینده تشدید خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «قانون به ما این اجازه را می‌دهد که طیف گسترده‌تری از اهداف را مورد هدف قرار دهیم بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند فکر کند که در مقابل تحریم‌ها مصون است».

وزیر خارجه انگلیس در ادامه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را هدف اتهام‌زنی‌های خود قرار داد و گفت: «هیچ جایی برای الیگارشی‌های پوتین و شرکت‌های روسی که در حمایت از دولت روسیه دخیل هستند» وجود نخواهد داشت.

انگلیس به دنبال قطع دسترسی روسیه به سوئیفت

رسانه‌های انگلیسی اوایل امروز (یکشنبه) گزارش کردند که مقام‌های انگلیسی در حال بررسی گزینه قطع دسترسی روسیه به سامانه بین بانکی سوئیفت و اعمال تحریم‌ علیه خط لوله «نورد استریم ۲» در بحبوحه تشدید تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین هستند.

روز گذشته نیز «پیتر هرل» عضو شورای امنیت ملی آمریکا گفت که«تحریم برنامه‌ ریزی شده، صنایع روسیه را در میان مدت و طولانی مدت هدف قرار خواهد گرفت».

هرل اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم هر اقدامی را پیش نمایش کنیم اما قصد این است که اقداماتی داشته باشیم که قابلیت‌های صنعتی روسیه و ظرفیت تولید صنعتی این کشور در طول زمان کاهش یابد

تنش ها بین مسکو و لندن در چند هفته گذشته افزایش یافته است و وزارت خارجه بریتانیا مدعی شده است که روسیه در حال برنامه ریزی برای «تشکیل یک دولت دست نشانده در کی‌یف» است و لندن حتی «یوهان مورایف» نماینده سابق اوکراین را به عنوان رهبر بالقوه دولت «طرفدار روسیه» نامید و این در حالی است که او از سال ۲۰۱۸ تحت تحریم‌های روسیه بوده است.

حجم اتهام‌زنی‌های غرب و تلاش آن‌ها برای اعمال فشار به روسه تا آنجایی بوده است که وزارت خارجه روسیه تأکید کرده است که گمانه زنی‌ها درباره «تجاوز روسیه» بهانه ای برای استقرار نیروهای ناتو بیشتر در نزدیکی خاک این کشور است.

«پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا  نیز روز گذشته گفت که کار بر روی بسته تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل تنش‌های اوکراین، بسیار خوب در حال پیشروی بوده که این تحریم‌ها شامل توسعه محدودیت‌های کنونی و تعریف تحریم‌های جدید است.

وی که با اسپوتنیک مصاحبه می‌کرد، گفت: «کار در حال پیشروی بوده و آماده سازی اقدامات بازدارنده به پیش می‌رود و در صورتی که روسیه تهاجم بیشتری را علیه اوکراین مرتکب شود با واکنش بین‌المللی قدرتمندی که پیامدهای وسیعی خواهد داشت، مواجه می‌شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مانی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    10 6
    روسیه باید تو همین زمستون گاز صادراتی به کل اروپا رو قطع کنه تا حساب کار دست ابن بی شرفها بباد بعدش هم کل اوکراین رو بگیره و مطمئن باشه اروپا و آمریکا و ناتو مال این حرفها نییتند که واکنش نشون بدن
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      2 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    2 3
    عجب چیزیه
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    8 3
    روسیه بیدی نیست ک بااین بادها بلرزه.. تاجناب پوتین سرکاره غرب بایدفقط پشت دروازه های اروپای غربی وق وق کنه. بدبخت اوکراینی ها به چه امیدی کودتاکردن امدن بحساب خودشون پیشرفته بشن یامثل غرب به ظاهرپیش برن ک اول مستعمره غرب شدحالاهم سایه جنگ بالای سرشه. البته جنگی ک غرب نقشش کشیده اوکراین فلاکت زده روبندازه جلو
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      4 0
      دقيقأ ، همین زن بود. که کودتای اوکراین رو راه انداخت و بدبخت شون کرد، حالا میخواد قسمت دوم نقششو بوسیلهٔ اوکراینی های احمق اجرا کنه!!!
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    پس این غربیها به خودشون نمیگویند بی گاز میشوند؟
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    بزودی امریکا به غلط کردن می افتد. پرس کردن سگ مشانه ترس است
  • علوی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    آمریکایی ها کاملا تو توهم زندگی می کنند نمی خوان بارو کنند که دارند با این تحریم ها خودشون را منزوی و بدبخت می کنند.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    آمریکا نقشه قشنگی برای پوتین کشید و انداختنش تو تله. روسیه یک مانور در مرز اوکراین انجام داد آمریکا هیاهوی حمله روس به اوکراین را راه انداخت الان پوتین مونده چه کنه.اگر بی دستاوردی عقب نشینی کنه که آبرو می‌ره اگر حمله کنه که میفته تو باتلاق. نه راه پیش داره نه راه پس
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    گور بابای هردوشون بزارید بیفتن به جون هم دنیا از شرشون خلاص بشه
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 0
      بذارید درسته از گذاشتن میاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس