کد خبر 133327
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹

دانشجوی سابق دانشگاه های ایران که مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه شیراز، کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران و مدرک دکتری خود را از دانشگاه تربیت مدرس تهران گرفته است اینک در کسوت وزارت شهرسازی افغانستان به تهران بازگشت.

به گزارش مشرق به نقل ازشاسا ،دکتر حسن عبداللهی وزیر امور شهرسازی دولت کرزای که روز دوشنبه 12 تیرماه جهت شرکت در همایش بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا و اقیانوسیه در تهران حضور داشت در حاشیه این همایش یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تبادل تجربیات فنی اجرایی و تحقیقاتی بخش راه مسکن و شهرسازی و همچنین آموزش مهندسان افغانی در ایران را با همتای ایرانی خود به امضا رسانید دوران بخش اصلی دوران زندگی و تحصیلش را در ایران گذرانده است.

عبداللهی که در سال 1355هجری شمسی، در استان غور افغانستان متولد شده است، سال های کودکی خود را در خانواده ی­ کشاورز گذرانده اما به دلیل اشغال افغانستان از سوی شوروی سابق، مجبور به مهاجرت به ایران شده و دوره های ابتدایی، متوسطه و دبیرستان را با اخذ نمرات عالی در ایران سپری نمود و سپس در امتحان کنکور سال 1372 در رشته جامعه شناسی دانشگاه شیراز پذیرفته شده و دوره کارشناسی خود را با اخذ رتبه ممتاز به پایان رسانید.

وی سپس در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نموده و در رشته شهرسازی دانشگاه تهران پذیرفته شده و با پایان یافتن واحد های درسی این دوره ، پایان نامه خود را، تحت عنوان «الگوی نوین مکان یابی کاربری های شهری» با استفاده از نرم افزار  GIS تهیه و تدوین نمود که جزو موفق ترین پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشگاههای ایران شد.
رتبه عالی و پایان نامه موفق این دانشجوی سختکوش افغانی باعث گردید که به عنوان دانشجوی نخبه افغانی مقیم ایران شناخته شده و از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری جمهوری اسلامی ایران، در دوره دکتری رشته شهرسازی و برنامه ریزی شهری به صورت بورسیه پذیرفته شود. به گزارش شاسا وی با پایان یافتن واحدهای درسی این دوره موفق شد پایان نامه دکتری خود را، تحت عنوان "نظام شهری در توسعه متوازن افغانستان" تهیه و تدوین کند که با توجه به اهمیت موضوعش این پایان نامه هم در سال 1387 به صورت کتاب چاپ شده و در اختیار دانشجویان و متخصصین ارشد امور شهرسازی قرار گرفت.

در حاشیه همایش ساماندهی مناطق نابسامان مناطق شهری، دکتر حسن عبداللهی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تبادل تجربیات بخش راه، مسکن و شهرسازی و همچنین آموزش مهندسان افغانی در ایران و احداث مرکز تحقیقاتی بخش راه و شهرسازی در کابل توسط ایران را با علی نیکزاد همتای ایرانی خود به امضا رسانید. در این مراسم آنچه که بیشتر نمود داشت رابطه دوستانه و گرم دو طرف بود . نیکزاد در این مراسم با توجه به تسلط وزیر شهرسازی افغانستان به زبان فارسی به شوخی گفت: خوشبختانه آقای وزیر در ایران به مترجم نیاز ندارند که دکتر عبداللهی نیز با توجه به شناخت خود از نیکزاد پاسخ داد اگر شما تمایل داشته باشید حاضرم به زبان ترکی با هم صحبت کنیم!


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس