کد خبر 1332941
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
جت‌های «اف-15» آمریکا وارد بالتیک شدند

به دنبال تشدید تنش آمریکا و ناتو با روسیه بابت اوکراین، نیروی هوایی آمریکا شماری جنگنده «اف-۱۵ ایگل» خود را عازم استونی کرده است.

به گزارش مشرق، همزمان با تشدید تنش آمریکا و ناتو با روسیه با بهانه تجمع نیروهای این کشور در مرز با اوکراین و تقویت نیروی هوایی روسیه، منابع خبری از اعزام شماری از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» نیروی هوایی آمریکا به منطقه بالتیک خبر دادند.

به نوشته وبگاه «ایر فورس تایمز» شماری از جنگنده اف- ۱۵ ایگل آمریکا مستقر در پایگاه هوایی «سیمور جانسون»   در کارولینای شمالی  روز چهارشنبه  در پایگاه هوایی «اماری» در استونی فرود آمدند.   منابع آمریکایی این h قدام را جهت تقویت بیشتر ناتو در گشتزنی هوایی در بالتیک اعلام کرده‌اند. این در حالی است که جنگنده‌های اف-۱۶ بلژیک و هواپیماهای تجسسی استونی در حال انجام ماموریت‌های هوایی و تمرین هو h به هوا و هوا به زمین هستند.

 جنگنده‌های اف-۱۶ دانمارک نیز روز پنجشنه وارد پایگاه هوایی «سایئولیایی» در لیتوانی شدند.

سرلشکر «یورگ لبرت»، رئیس ستاد فرماندهی هوایی ناتو در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت؛ گشت هوایی بالتیک از ماموریت‌های پایدار ناتو و مراقب فضای هوایی  است. لبرت گفت: «هواپیماهای اضافی برای افزایش آمادگی، ایجاد قابلیت همکاری حیاتی و تاکید بر همبستگی قوی در سراسر ناتو، از نزدیک با یگان‌های موجود همکاری خواهد کرد.»

چندی قبل نیز جنگنده اف-۱۶ ایالات متحده در اقدامی تاکتیکی از پایگاه هوایی «اسپنگدالم» در آلمان به لهستان رفتند.

جت‌های «اف-۱۵» آمریکا وارد بالتیک شدند

سوخو-۵۷

رسانه‌های روسی اخیرا گزارش دادند که در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱، نیروی هوایی روسیه ۲ فروند جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷» دریافت کرد. این دو جنگنده سومین و چهارمین سوخو-۵۷ با شماره سریال هستند. اولین مورد در سال ۲۰۱۹ قبل از تحویل به ارتش سقوط کرد. دومین مورد نیز در دسامبر ۲۰۲۰ تحویل داده شد.

این تحویل جدید به این معنی است که ناوگان سوخو-۵۷ روسیه بدون احتساب نمونه‌های اولیه اکنون از سه فروند از این نوع جنگنده  تشکیل شده است.

اطلاعات مربوط به تحویل‌های جدید برای اولین بار در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه مطرح شد. به گفته «آلکسی کریوروچکو» معاون وزیر دفاع روسیه، ۷۷ هواپیمای جدید و پیشرفته از جمله دو فروند سوخو-۵۷ به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شد.

این هواپیما برای برتری هوایی و عملیات حمله ساخته شده و می تواند انواع اهداف هوایی، زمینی و دریایی را مورد حمله قرار دهد. این  جنگنده تک سرنشین و دو موتوره اولین هواپیمای روسی است که دارای فناوری رادارگریز است، سوخو-۵۷ سرعت مافوق صوت دارد. گفته می‌شود در مجموع ۷۶  فروند جنگنده سوخو-۵۷ تا سال ۲۰۲۸ به ارتش روسیه تحویل داده می‌شود که ۲۲ فروند از این هواپیماها تا سال ۲۰۲۴ وارد خدمت می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس