کد خبر 1332873
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

این یک واقعیت ساده است که نقطه کانونی اتاق نشمین خانه بسیار از ما، تلویزیون است. همچنین، واقعیت این است که بسیاری از چیدمان‌های خانه‌ها با در نظر گرفتن تماشای تلویزیون طراحی نشده‌اند. این در حالی است که این روزها محل تجمع اصلی خانه‌ها، جلوی تلویزیون است. بنابراین، استفاده از روش‌های صحیح برای طراحی و چیدمان اطراف تلویزیون در کاربردی بودن چیدمان خانه اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید وسایل اتاق نشیمن خانه خود را به‌درستی بچینید با ما همراه باشید و در ادامه با روش‌های صحیح طراحی و چیدمان اطراف تلویزیون آشنا شوید.

روش‌های صحیح برای طراحی و چیدمان اطراف تلویزیون

برای مشخص کردن فضا از پشت مبل استفاده کنید

از این روش می‌توانید در اتاق نشیمنی استفاده کنید که به‌عنوان ورودی خانه نیز محسوب می‌شود. به‌جای اینکه مبل را در مقابل دیوار و تلویزیون را در مقابل دیوار دیگر قرار دهید، میان مبل و دیوار چند سانتیمتر فاصله ایجاد کنید و اجازه دهید مبل در وسط فضای اتاق نشیمن قرار گیرد. در این چیدمان، پشت مبل می‌تواند مانند یک دیوار باشد و افراد می‌توانند از پشت مبل عبور کنند.

همچنین، اگر هنوز تلویزیون مناسب را برای خانه خود تهیه نکرده‌اید، خرید یک مدل تلویزیون هایسنس با امکانات مختلف می‌تواند تصمیم بسیار خوبی باشد. این تلویزیون 55 اینچ led، از کیفیت 4k و قابلیت‌های مختلفی برخوردار است. بااین‌حال، قیمت روز این تلویزیون را بررسی کنید تا آن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

فضای بزرگ را به چند ناحیه تقسیم کنید

این روش زمانی استفاده می‌شود که در اتاق نشیمن بزرگ خانه چند فعالیت انجام می‌شود. در این شرایط، اتاق نشیمن را به دو قسمت مجزا شامل ناحیه نشیمن رسمی و فضای عادی برای تماشای تلویزیون تقسیم کنید. یکی از راه‌های مناسب برای متمایز کردن این دو ناحیه از یکدیگر، استفاده از فرش‌های متفاوت در هر ناحیه است. این کار باعث می‌شود که دو ناحیه درحالی‌که از یکدیگر جدا هستند با یکدیگر مرتبط بمانند. همچنین در این مقاله می‌توانید نکاتی را در مورد انتخاب فرش مناسب برای اتاق نشیمن مطالعه کنید.

تلویزیون را در یک زاویه و در کنار شومینه قرار دهید

روش‌های صحیح برای طراحی و چیدمان اطراف تلویزیون

اگر می‌خواهید شومینه و تلویزیون هر دو نقطه کانونی اتاق نشیمن باشند یک راه‌حل ساده برای این موضوع وجود دارد. شما می‌توانید به‌راحتی تلویزیون و شومینه را در کنار یکدیگر قرار دهید. این امر به شما امکان می‌دهد که هم از تماشای شومینه لذت ببرید و هم از تماشای تلویزیون.

برای تقسیم فضا از مبل استفاده کنید

اگر می‌خواهید از اتاق نشیمن برای چند فعالیت مثل تماشای تلویزیون، غذا خوردن، مطالعه و غیره استفاده کنید این روش برای شما مفید است. برای تقسیم فضای اتاق نشیمن می‌توانید از مبل استفاده کنید. در این روش، مبل در وسط اتاق و رو به تلویزیون قرار می‌گیرد. سپس فضای غذاخوری در پشت مبل و یک میز در کنار پنجره قرار داده می‌شود.

خلاق باشید و از گوشه و کنار خانه استفاده کنید

اگر فضای اتاق نشیمن شما باز و دارای پنجره‌های متعدد است ممکن است قرار دادن تلویزیون در اتاق نشیمن برای شما یک چالش باشد. بااین‌حال، در این شرایط می‌توانید از گوشه و کنار اتاق به این منظور استفاده کنید. به‌جای اینکه نور پنجره را مسدود کنید سعی کنید تلویزیون را در فضایی غیرقابل‌استفاده مانند گوشه نامناسب زیر راه‌پله قرار دهید.

از محل‌های غیرمنتظره استفاده کنید

اگر شومینه در یک طرف اتاق نشیمن و پنجره‌ها در طرف دیگر اتاق قرار داشته باشند، چیدمان خانه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. اگر به تلویزیون نیاز نداشته باشید می‌توانید مبل را در مقابل دیوار بلند و باز قرار دهید اما اگر بخواهید از تلویزیون استفاده کنید می‌توانید از محل کنار شومینه برای قرار دادن تلویزیون استفاده کنید. این روش چیدمان به شما امکان می‌دهد تلویزیون تماشا کنید و از دیدن شومینه نیز لذت ببرید.

تلویزیون را بالای شومینه نصب کنید

اگر می‌خواهید تلویزیون نقطه کانونی خانه باشد اما شومینه دیوار موردنظر شما را اشغال کرده است می‌توانید از این روش استفاده کنید. نصب تلویزیون در بالای شومینه روشی مناسب برای نگه داشتن تلویزیون در مرکز اتاق نشیمن است. از سوی دیگر، برای اینکه افراد بتوانند تجربه خوبی از تماشای تلویزیون داشته باشند، لازم است مبل را به سمت شومینه قرار دهید.

از فضای زیر تلویزیون استفاده کنید

روش‌های صحیح برای طراحی و چیدمان اطراف تلویزیون

این روش به‌خصوص زمانی اهمیت بسیار زیادی دارد که خانه شما کوچک باشد. با در نظر گرفتن یک کمد در زیر تلویزیون می‌توانید فضای ذخیره‌سازی بیشتری را برای خود فراهم کنید. اگر از این فضا استفاده نکنید، خالی و بلااستفاده می‌ماند. بنابراین، وقتی خانه کوچکی دارید سعی کنید ترفندهای مختلفی را پیدا کنید که با استفاده از آن‌ها از فضای خانه حداکثر استفاده را ببرید.

از خوردن شام و تماشای فیلم لذت ببرید

اگر می‌خواهید از اتاق نشیمن به‌منظور فضای استراحت و غذاخوری استفاده کنید می‌توانید این روش را انتخاب کنید. به‌جای اینکه از اتاق نشیمن به‌صورت کلی استفاده کنید، آن را به دو قسمت مجزا تقسیم کنید که در آن یک قسمت برای غذاخوری و قسمت دیگر برای تماشای تلویزیون در نظر گرفته شود.

همچنین، اگر برای خانه خود به دنبال یخچال بزرگ و مناسب هستید، لازم است بدانید یخچال و فریزر دیپوینت مدل دوقلو نیز دارد که بسیار جادار و دارای یخساز است. شما می‌توانید یخچال و فریزر دیپوینت را از نمایندگی با قیمت مناسب تهیه کنید.

درنهایت، ازآنجایی‌که معمولا نقطه کانونی بسیاری از اتاق‌های نشیمن تلویزیون‌ها هستند، مهم است که در هنگام طراحی دکوراسیون خانه خود، چیدمان اطراف تلویزیون را به‌درستی در نظر بگیرید. این امر نه‌تنها به زیباتر شدن خانه شما کمک بسیار زیادی می‌کند، بلکه باعث می‌شود که از فضای خانه خود حداکثر استفاده را ببرید و فضای بلااستفاده‌ای در خانه نداشته باشید. بنابراین، طراحی و چیدمان اطراف تلویزیون به‌خصوص برای خانه‌های کوچک بسیار ضروری است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس