کد خبر 1332872
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
تاکید وزارت ورزش؛ بانوان این بار گزینشی نبودند

ترافیک سایت سنگین بود ضمن اینکه تاییدیه گرفتن بلیت منوط به زدن دو دز واکسن بود و باید چهارده روز از دز دوم واکسن گذشته باشد. هرکسی که تاییدیه الکتریکی می‌گرفت، مشکلی برای ثبت درخواست نداشت.

به گزارش مشرق، در هجدهم مهر سال ۹۸ تیم ملی کشورمان برای اولین بار پس از انقلاب با حضور پرتعداد تماشاگران خانم به مصاف تیم ملی کامبوج رفت (قبل‌تر در یکی دو بازی تعداد اندکی هوادار خانم در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند) و پس از آن به دلایل مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا بازی‌های تیم ملی بدون تماشاگر برگزار شد. در این مدت طولانی، حضور و یا عدم‌حضور بانوان در استادیوم‌ها یکی از سوالات مهمی بود که ذهن هواداران به فوتبال را مشغول کرد، سوالی که تا یک روز قبل از بازی با عراق هم جوابش را هیچ مقام مسئول ورزشی‌ای با قاطعیت نمی‌دانست! سرانجام روز پنجشنبه و در بازی با عراق هم ماجراجوهایی تیم ملی کشورمان در راه رسیدن به بازی‌های جام جهانی پیش رو با پایانی خوش همراه شد و در این بین حضور بانوان کشورمان در استادیوم حلاوت این صعود زودهنگام را دلچسب‌تر کرد.  

 بانوان در بازی با کامبوج گزینشی بودند

سرانجام پس از چهار دهه در مهر سال ۹۸ و  برای تماشای بازی ایران در مقابل کامبوج بانوان در استادیوم آزادی حضور پیدا کردند و از نزدیک نظاره‌گر برد پرگل کشورمان بودند. برای این بازی ۳۵۰۰ بلیت فروخته شده بود اما بانوان حاضر در استادیوم به‌طور گزینشی انتخاب شده بودند. ترفندی که در فدراسیون برای کاهش فشار فیفا برای حضور زنان به استادیوم به کار بردند اما از یک سو  فشارها از جانب فیفا و از سوی دیگر درخواست زنان برای حضور در استادیوم‌ها مسئولان ورزش را به تکاپو انداخت تا چاره‌ای بیندیشند.

 بلاتکلیفی تا آخرین روزها

بعد از گذشت بیش از دو سال دوباره تیم ملی کشورمان در تهران میزبان یکی از بازی‌های مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی بود. دیداری که قرار شد با تماشاگر و حضور بانوان برگزار شود، اما نکته عجیب اینکه تا ظهر چهارشنبه اعلام شده بود این بازی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد! سرانجام و در آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونا تصمیم بر این شد بازی روز پنجشنبه با حضور هواداران برگزار شود.

 ۲۰۰۰ هوادار خانم‌ و صد بلیت برای خانواده بازیکنان

ابتدا قرار بر این شد دو هزار بلیت برای هواداران خانم به فروش برسد، اما با توجه به تعداد زیاد درخواست‌ها، در روز بازی سامانه بلیت فروشی برای ساعاتی باز شد و هواداران بیشتری بلیت خریدند. هنوز تعداد دقیقی از حضور بانوان در دسترس نیست، اما شنیده می‌شود تعداد بانوان در ورزشگاه بسیار بیشتر از دو هزار نفر بود. ضمن اینکه حدود صد بلیت هم در اختیار اعضای خانواده بازیکنانی قرار گرفت که دوست داشتند از نزدیک بازی را تماشا کنند.

اُمیکرون تعداد تماشاگران را کم کرد

ستاد کرونا مدتی قبل به اطلاع فدراسیون فوتبال رسانده بود که می‌توانند برای بازی با عراق ۲۵ هزار قطعه بلیت به فروش برسانند، اما به دلیل شیوع امیکرون کرونا این تعداد به ۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد و  اگر وضعیت رنگ‌بندی شهرها به‌لحاظ گسترش امیکرون بهتر نمی‌شد این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شد.

دلیل ممانعت از ورود بعضی از بانوان خبرنگار

قبل از شروع بازی خبری منتشر شد که از ورود تعدادی خبرنگار خانم جلوگیری شده است که مشکل از چاپ آی‌دی‌کارت خانم‌های خبرنگار بود. آی‌دی‌کارت‌هایی که برای بازی با عراق و امارات به‌طور یکجا صادر شده بود که به‌لحاظ چاپی مشکل داشت، اما با مساعدت و پیگیری فدراسیون بعد از دقایقی مشکل برطرف و بانوان خبرنگار هم به استادیوم رفتند.

یک تیر و سه نشان برای فدراسیون

بازی ایران و عراق برای فدراسیون فوتبال جدا از نتیجه خوب و حضور در جام جهانی نتایج مثبت دیگری هم داشت؛ اول اینکه پس از مدت‌ها ایران از امتیاز میزبانی بهره برد. دوم اینکه تماشاگران به استادیوم برگشتند و سوم اینکه بلیت‌فروشی و درآمدزایی صورت گرفت.

بازی بعدی تیم ملی هم حضور بانوان آزاد است؟

شاید بهتر باشد اول بپرسیم بازی بعدی که تیم ملی کشورمان میزبان است، با حضور تماشاگران خواهد بود و یا خیر. باید در نظر داشت ستاد کرونا با توجه به رنگ‌بندی در شهرها به‌لحاظ وضعیت کرونایی، تصمیم می‌گیرد بازی با تماشاگر باشد و یا بدون تماشاگر. اما چنانچه میزبانی با حضور تماشاگر باشد به احتمال زیاد بازهم شاهد حضور بانوان در استادیوم آزادی خواهیم بود.

معاون وزیر: این بخشی از خواسته بانوان است

برای آگاهی بیشتر درخصوص حضور بانوان در استادیوم‌ها برای تماشای بازی فوتبال با معاون توسعه ورزش بانوان تماس گرفته شده است. مریم کاظمی‌پور درخصوص حضور بانوان در استادیوم برای تماشای بازی ایران و عراق گفت: «تعدادی از بانوان حضور داشتند که یک اتفاق خوبی بود. حضور بانوان به‌عنوان یک درخواست بود که امکان حضورشان بررسی شد و جمیع جوانب به نیکی دیده شد. تمام تلاش خود را کردیم تا مشکی پیش نیاید. خیلی از بانوان به اتفاق فرزندان‌شان آمده بودند، به‌نظرم باید شرایط را فراهم کرد، در گام اول و تجربه اول ممکن است کم و کاستی باشد، اگر بوده معذرت‌خواهی می‌کنم.» کاظمی‌پور در ادامه فشار فیفا برای حضور بانوان در استادیوم را ملاک اصلی فراهم شدن حضور بانوان نمی‌داند و در این باره گفت: «در چهارچوب قوانین نظام، موازین شرعی را سرلوحه قرار دادیم و فقط بحث فشار فیفا نبود بحث اصلی خواسته بانوان از ما است.»  وی درخصوص اینکه آیا بانوان برای تماشای بازی‌های لیگ هم مانعی ندارند، افزود: «موضوع در حال حاضر ملی است‌. قطعا شرایط را برنامه‌ریزی می‌کنیم و با نظر و مجوز مراجع ذی‌صلاح اقدام خواهیم کرد. اما درحال حاضر فقط بازی‌های ملی مطرح است‌.»

 بانوان گزینشی به استادیوم نیامدند

معاون توسعه ورزش بانوان انتخاب گزینشی برای ورود به استادیوم را رد کرد و در این باره گفت: «شائبه‌هایی پیش آمد که اینطور نبود گزینشی انتخاب کنیم. ترافیک سایت سنگین بود ضمن اینکه تاییدیه گرفتن بلیت منوط به زدن دو دز واکسن بود و باید چهارده روز از دز دوم واکسن گذشته باشد که وزارت بهداشت به شکل الکترونیک لحاظ کرده بود. هرکسی که تاییدیه الکتریکی می‌گرفت، مشکلی برای ثبت درخواست نداشت. بعضی از همکاران بنده هم موفق نشدند، چون از زمان دز دوم واکسن‌شان چهارده روز نگذشته بود.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 6
    سقوط آزادتر در مسیر فروپاشی خانواده!
  • علیدوست از لاهیجان IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    5 0
    گزینشی بودن خانمهایی که از بازی تیم ملی دیدن کردن کاملا درست بوده و هیچ شکی نیست . آخه مگه میشه سایت کاملا باز باشه ولی مردم عادی نتونن بلیط خریداری کنند !!!!!!؟؟؟؟؟؟.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس