کد خبر 1332784
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
غول مخابراتی چین از آمریکا اخراج شد

چاینا یونیکام، بزرگترین شرکت مخابراتی چین به دلیل نگرانی از فعالیت های جاسوسی در آمریکا توسط مسئولین این کشور ممنوع الکار شد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) رگولاتور مخابراتی ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که به اتفاق آرا به لغو مجوز فعالیت چاینا یونیکام (China Unicom) در ایالات متحده رأی داده است.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا می‌گوید که این شرکت باید ارائه خدمات مخابراتی خود در آمریکا را ظرف ۶۰ روز آینده متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

کشف دستگاه‌های جاسوسی در آب‌های ساحلی چین

جسیکا روزنورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا گفت: «امروز ما یک گام مهم دیگر برای محافظت از شبکه‌های ارتباطی خود در برابر تهدیدات امنیت ملی خارجی برمی‌داریم.

او افزود: شواهد و نگرانی‌های فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه اپراتورهای دولتی چین تهدیدی واقعی برای امنیت شبکه‌های مخابراتی آمریکا هستند.

در پاسخ اما شرکت چاینا یونیکام به سی ان ان گفت که در دو دهه گذشته همواره تابع قوانین و مقررات مربوط به ایالات متحده آمریکا بوده و کمیسیون ارتباطات فدرال بدون هیچ دلیل موجه ای و بدون انجام مراحل قانونی لازم تصمیم به ممنوع الکار کردن شرکت ما شده است.

این شرکت مخابراتی می‌افزاید: به طور فعال برای محافظت از حقوق و منافع شرکت و مشتریانش اقدام خواهد کرد.

این اقدام ایالات متحده جدیدترین اقدامی است که علیه شرکت‌های فناوری و مخابرات چین به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی آمریکا مورد هدف قرار می‌دهد.

در ماه اکتبر، واشنگتن شرکت مخابرات چین را از فعالیت در این کشور منع کرد. پیشتر در سال ۲۰۱۹، یکی دیگر از اپراتورهای مخابراتی دولتی چین به نام چاینا موبایل نیز مجوز ایالات متحده را لغو کرد.

در سال‌های اخیر، کنگره به کمیسیون ارتباطات فدرال دستور داده است تا برنامه‌ای را برای «قطع کردن و جایگزینی» تجهیزات شبکه‌ای آغاز کند، چون کارشناسان نگران هستند که شرکت‌های مخابراتی خارجی می‌توانند بر ارتباطات حساس ایالات متحده نظارت و دسترسی داشته باشند.

پیش از این کمیسیون ارتباطات فدرال شرکت‌های مانند هواوی و زد تی ای را تحریم کرده است تا تجهیزات آنها در شبکه‌های مخابراتی ایالات متحده قابل استفاده نباشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 3
    خیلی خوبه
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    5 0
    این به ان معناست که کشورهایی که سیستم ارتباطات خود را به امریکا یا اروپا واگذار کرده اند امکان جاسوسی این شرکت ها را تامین کرده اند
  • NL ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 4
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    3 0
    این طرف بعضی ها در کنترل فضای مجازی تردید دارند و آن طرف حتی یک شرکت فروشنده‌ی کابل را به بهانه جاسوسی تحریم می کنند.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    بخ زودی ما هم بیرونشون میکنیم!(:
  • US ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 3
    زنده باد آمریکا مرگ بر دشمنانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس