کد خبر 1332772
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۹/۱۶؛ ورود سامانه بارشی به کشور/ بارش باران و کولاک برف در برخی استان‌ها

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۳ روز آینده برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود. تاثیر توده گرد و خاک عراقی در خوزستان سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این استان شده است و تا اواسط امروز کیقیت هوا در این استان بهبود پیدا می‌کند.

ببینید:

عکس/ بارش برف در نقاط مختلف جهان!

وی ضمن اشاره به اینکه از اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی جدید از جنوب غرب وارد کشور می‌شود، ادامه داد: این سامانه بارشی ابتدا در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی اصفهان موجب بارش باران و برف می‌شود و روز سه‌شنبه ضمن تشدید بارش‌ها در این مناطق در استان‌های اصفهان، شمال بوشهر، فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، یزد، شمال کرمان، قم، سمنان و احتمالا در بخش‌هایی از استان تهران بارش رخ می‌دهد و به تدریج گستره آن به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی هم کشیده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه صبح امروز شمال شرق، شرق و سواحل شرقی دریای خزر با کاهش دمای حدود ۴ تا ۶ درجه مواجه هستند، افزود: امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

نقشینه در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز و فردا صاف پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه انتظار غبار محلی در پایتخت را داریم و احتمال بارش پراکنده در این استان وجود دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۸ است و فردا به ۹ می‌رسد و کمینه دمای آن هم در مهرآباد یک و در شمیرانات ۴ درجه زیر صفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس