کد خبر 1332671
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۹

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۷۹۱ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که قرار است نرخ بهره در آمریکا افزایش یابد و این موضوع سبب افزایش ارزش دلار شده و جذابیت طلا برای سرمایه گذاران را کاهش داده است، قیمت فلز زرد روز جمعه کاهش داشت و در مسیر بدترین عملکرد هفتگی از اواخر نوامبر قرار گرفت.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۷۹۱ دلار و ۵۳ سنت رسید. اوایل دیروز قیمت طلا تا پایین ترین رقم ۶ هفته اخیر یعنی ۱۷۷۹ دلار و۲۰ سنت افت داشت و در مسیر ثبت کاهش هفتگی حدودا ۲.۵ درصدی قرار گرفت.

قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه نیز با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۷۸۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «فضای فعلی بازار خیلی به ضرر طلاست. سرمایه گذاران در حال مد نظر قرار دادن انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو هستند و قیمت طلا از رقم ۱۸۰۰ دلار پایین تر آمده است.»

بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد. انتظارها برای افزایش نرخ بهره همچنین سبب شده تا دلار در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی ۷ ماه گذشته قرار گیرد و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

اما به گفته اوله هانسن تحلیلگر ساکسو بانک، با توجه به افزایش نوسانات در بازارهای بورس و در حالی که بازار در حال وفق دادن خود با فضای جدید افزایش نرخ بهره است، بازار طلا به عنوان محل امنی جهت در امان نگه داشتن دارایی ها از نرخ بالای تورم مجددا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده تقاضا برای طلا، شمش های کوچک و سکه های طلا در سال ۲۰۲۲ بالا باقی خواهد ماند و این افت قیمت طلا را محدود تر خواهد کرد. این شورا انتظار دارد بانک های مرکزی جهان با شتابی آهسته تر به خرید طلا ادامه دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس