گزارش سفر رئیس‌جمهور به روسیه/ از دیدار رئیسی و پوتین تا نماز در کاخ کرملین

وزیر امور خارجه با با بیان این‌که پوتین در سه ساعت مذاکره با آیت‌الله رئیسی با احترام کامل و ویژه رفتار کرد، این سفر را موفق و مؤید دیپلماسی فعال رئیس جمهور خواند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در پستی در صفحه اینستاگرامش درباره سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به مسکو نوشت: سفر آقای دکتر رئیسی به مسکو با دستاورد بالا برای کشور همراه بوده است. آقای پوتین طی سه ساعت مذاکره، با احترام کامل و ویژه رفتار کرد و در خصوص موضوعات مهم مورد توجه دو طرف، تصمیمات لازم اتخاذ شد. 

* سفری موفق و مؤید دیپلماسی فعال رئیس جمهور

وی افزود: در روابط خارجی کشور شاهد گشایش در مناسبات هستیم. ضمن این‌که در سیاست خارجی، تعریف «منافع مشترک»، چارچوب حرکت در تامین منافع ملی کشورهاست. 

وزیر خارجه با بیان این‌که توافقات، دستاوردها و برنامه‌های متنوع رئیس جمهور در مسکو نشان می‌دهد، سفری موفق و مؤید دیپلماسی فعال رئیس جمهور، انجام شده است، خاطرنشان کرد: مصمم هستیم برای عبور از بحران‌ها و فائق آمدن بر مشکلات، انسجام ایران و ایرانی را از یاد نبریم.

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان روز دوشنبه چهارم بهمن ماه نیز در اظهاراتی در همایش ایران و همسایگان درباره سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو اظهار داشت: در این جا یک توافق مهم و راهبردی با همسایه شمالی داشتیم که توافق همکاری‌های جامع بلندمدت بین دو کشور در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید. روسای جمهور در اصل این موضوع و محورها و سازوکار و ساختار این توافق که قرار است به عنوان نقشه راه بین دو کشور خودش را نشان دهد توافق کردند.

وی یادآور شد: البته این روزها در فضای مجازی به دلیل تحرکاتی که وجود دارد، سعی می‌کنند حاشیه‌هایی برای این سفر ساخته شود. من برای این‌که گاهی اوقات حاشیه‌ها بر متن در کشور غلبه می‌کند در جمع شما دیپلمات‌ها و اندیشمندان توضیح بدهم که دستاوردهای این سفر کاملا در راستای منافع ملی کشور است. بارها سعی کردیم توضیح دهیم هیچ اقدامی که خدشه‌ای وارد کند به تصمیم سیاسی و شعار پایدار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقلال سیاسی کشور و نه شرقی و نه غربی، اتفاق نیفتاده نه در رویکرد ما به چین و نه در رویکرد ما به روسیه و به صراحت اعلام می‌کنیم که در حوزه روابط خارجی هم با غرب و هم با شرق کار می‌کنیم ولی در حوزه استقلال سیاست نه شرقی نه غربی با قدرت در جای خودش و به درستی قرار دارد.

روز چهارشنبه (۲۹ دی ماه) سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، در پاسخ به دعوت ولادیمیر پوتین همتای روس به منظور انجام سفری دو روزه، راهی مسکو شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • حسن IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    6 3
    همینطوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس