دیپلمات روس: روسیه به نابودی تروریست‌ها در سوریه ادامه خواهد داد

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تأکید بر ادامه شناسایی و نابودی نیروهای تروریستی در سوریه، گفت: در عوض آمریکا در حال غارت نفت سوریه است.

به گزارش مشرق، مقامات مسکو  بارها اعلام کردند که حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه را غیرقانونی می‌دانند. نظامیان ایالات متحده بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و بدون دعوت از سوی دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند. روسیه به اشغال درآوردن یک سوم از خاک یک کشور مستقل را به هیچ عنوان قابل قبول ندانسته و همواره اصرار دارد که نیروهای آمریکایی و دیگر کشورهایی که نظامیان آنها بصورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، باید از خاک این کشور خارج شوند.

خبرگزاری «تاس» امروز جمعه گزارش داد، "دیمیتری پولیانسکی"، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، در نشست شب گذشته شورای امنیت این سازمان جهانی اعلام کرد که طرف روسی به عملیات جستجو و از بین بردن نیروهای گروه تروریستی "داعش" در خاک سوریه ادامه خواهد داد.

پولیانسکی یادآور شد:«مجبوریم اعلام کنیم آنچه در مناطق تحت اشغال آمریکا در خاک سوریه رخ داد (حمله تروریست‌ها به زندان الحسکه) نتیجه بازی مداوم و خطرناک همتایان غربی ما با عناصر تروریستی در سوریه است.  آیا تاریخ چیزی به شما نیاموخته، چنین اشتباهاتی قبلاً نیز تکرار شده، ولی شما از آنها درس عبرت نگرفتید.»

وی تاکید کرد: «ما بارها هشدار دادیم همدستی با نیروهای تروریستی می‌تواند منجر به چه عواقبی شود. به همین دلیل است که نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروی هوا و فضای روسیه به جستجو و از بین بردن داعشی‌ها در خاک این جمهوری ادامه می‌دهند و این کار ادامه خواهد داشت. متأسفانه شرکای غربی همانطور که بارها دیده‌ایم، ملاحظات سیاسی را بالاتر از وظیفه ریشه‌کن کردن تروریسم در سوریه قرار می‌دهند.»

این دیپلمات ادامه داد: «مناطقی از سوریه که آمریکایی‌ها همچنان در حال غارت نفت آن هستند، در حال تبدیل شدن به منطقه فاجعه آمیز زیست محیطی هستند. من می‌خواهم از این نشست برای برجسته کردن وضعیت فاجعه‌باری که به طور کلی در شمال شرق سوریه که هنوز به طور غیرقانونی توسط ایالات متحده اشغال شده، استفاده کنم. یک فاجعه زیست‌محیطی در حال رخ دادن در مناطقی که ایالات متحده آشکارا نفت را می‌دزدد. در عین حال، سازمان ملل هم هیچ ارزیابی از آنچه در حال رخ دادن است ارائه نمی‌دهد.  مناطق شرق رود فرات نیز یک نقطه خاکستری دیگر در نقشه سوریه است، درست مانند منطقه التنف، جایی که با سهل انگاری ایالات متحده، نیروهای تروریستی خود را کاملاً معاف شده و آزاد احساس می کنند.»

پولیانسکی تاکید کرد: «حضور غیرقانونی ارتش آمریکا در خاک جمهوری عربی سوریه منجر به ایجاد "مناطق بی قانونی" در شمال شرق این کشور شده که تروریست‌ها و شبه نظامیان خارجی و انواع عناصر جنایتکار با مصونیت مطلق در آن فعالیت دارند. هرج و مرج و خشونت در این مناطق حاکم است. در چنین مناطقی است که تروریست‌ها از سوی اشغالگران خارجی به "خوب" و "بد" تقسیم می شوند و مردم عادی سوری در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنند.»

به گفته وی، چنین فضایی در هر جایی که نظامیان آمریکایی در آنجا مستقر هستند، چه در زمان استقرار و چه پس از خروجشان، متداول است و آخرین نمونه آن، افغانستان است که آمریکا با خارج شدن از آن، بار غیرقابل تحملی از مشکلاتی مربوط به سالهای طولانی اشغال آمریکا را پشت سر خود برجای گذاشت.

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل درباره حملات هوایی آمریکا نیز اعلام کرد که این کشور به شدت نگران حملات احتمالی غیرهدفمند نیروی هوایی آمریکا به خاک سوریه است که تلفات گسترده در میان مردم غیرنظامی برجای گذاشته است و این اقدام غیرانسانی همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس