آیت‌الله خاتمی: آمریکا خواب و خیال غارتگری قبل از ۴۳ سالگی انقلاب را دارد/ تعلیق تحریم‌ها را قبول نداریم

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: آمریکا در پی غارتگری است نه مذاکره. آمریکا خواب و خیال غارتگری قبل از ۴۳ سالگی انقلاب را دارد؛ خوابی که هرگز تعبیر نشده و نخواهد شد.

به گزرش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، گفت: اخیراً پیرو بمباران علیه یمنی‌ها ۶۰ نفر از زنان، کودکان و غیرنظامیان نظامیان به شهادت رسیدند و صدها نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به قطع اینترنت در یمن بیان داشت: اینترنت مردم یمن را قطع کردند تا فریاد مظلومیت مردم یمن به جهانیان مخابره نشود؛ آنچه که مایه تاسف است این است که دیده می‌شود که سازمان‌های بین المللی اسلامی، سازمان همکاری اسلامی خفقان گرفتند و در برابر این همه آدم کشی و مظلوم‌کشی حرف نمی‌زنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انصارالله یمن از خودش دفاع کرده و جواب داده، بیان داشت: این در حالی است که سازمان‌های بین المللی به اصطلاح حقوق بشر، انصارالله را محکوم کردند، اما متجاوزان را محکوم نکردند و این یعنی جای ظالم و مظلوم عوض شده است. آیا این است حقوق بشر شما؟

آیت‌الله خاتمی اظهارداشت: بشریت باید به فکر مجامع بین المللی و حقوقی دیگری باشد چراکه این مجامع به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، حقوق بشر است.

وی با اشاره به مقاومت مردم یمن بیان داشت: آنچه که مایه افتخار است مقاومت مردم مجاهد یمن است چراکه عربستان با تجاوز به یمن می‌خواست یمن را ظرف دو هفته تصاحب کند این در حالی است که مردم یمن نزدیک به ۸ سال است با مقاومتشان دشمن را عقب زده‌اند. این ملت با این مقاومت، شایسته تکریم و همراهی است و راهپیمایی امروز شما راهپیمایی همدلی است. در این راهپیمایی به مردم یمن می‌گویید که ما همدل و همراه با شما هستیم و مقاومتتان را تحسین می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش داریم. جز با عنایت خداوند، این انقلاب پیروز نمی‌شد. دنیای استکبار و آمریکا از شاه حمایت می‌کردند، اما مقاومت مردم زمینه‌ساز شد و باعث شد که شاه از کشور برود.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: تداوم انقلاب بسیار مهم است. ما باید غیرت دینی داشته باشیم و پای دین خود بایستیم. غیرت دینی در بزنگاه‌ها انقلاب را نجات داده و خواهد داد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و ۴+۱ و نقش آمریکا در این مذاکرات، تصریح کرد: آمریکا در پی غارتگری است نه مذاکره. آمریکا خواب و خیال غارتگری قبل از ۴۳ سالگی انقلاب را دارد؛ خوابی که هرگز تعبیر نشده و نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا در طول این ۴۳ سال هرچه توانست بر علیه این انقلاب شما توطئه کرد،ادامه داد:  همه تحریم‌ها علیه ایران باید به طور دائم لغو شود و ما تعلیق تحریم‌ها را قبول نداریم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دارا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 1
    درود
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 1
    دقیقا
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 1
    موافقم
  • سهیل IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    1 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 2
    پس آنها چیکار میکنند؟!
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    2 0
    دیگه چیزی واسه غارت نمونده......!!!
  • رضا IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 1
    شرم كنيد !
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 0
    غارت توسط هرکس غارت است
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 1
    الهی
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 1
    شما بدانید که رووسیه پوتین هم مثل چین خیر مردم ایران را نمی خواهند واز ایران برای استثمار بیشتر استفاده میکنند شاید هم بدتر از غرب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس