امنیت و ثبات در قزاقستان به طور کامل برقرار شده است

«قاسم جومرت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان امروز پنجشنبه از بازگشت امنیت و ثبات کامل به این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «قاسم جومرت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان امروز پنجشنبه سخنانی را در خصوص وضعیت این کشور مطرح کرد. وی گفت: اوضاع در قزاقستان به طور کامل به ثبات رسیده است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور قزاقستان افزود: در حال حاضر امنیت به کشور بازگشته است. با این حال، مقامات امنیتی تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه نا امنی را اتخاذ کرده اند. چند روز پیش نیز دولت قزاقستان اعلام کرد که ۴۶۴ نفر دیگر در این کشور در پی ناآرامی‌های این کشور در ماه ژانویه به اتهام ارتکاب فعالیت‌های تروریستی و اختلال در نظم عمومی بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

حضور جریان افراطی «یقین انکار» در ناآرامی‌های قزاقستان

چندی پیش دادستانی قزاقستان اعلام کرده بود که در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور ٢٢٥ نفر از جمله ١٩ نیروی امنیتی کشته شدند.

طبق اعلام دادستانی قزاقستان، شمار مجروحان در این ناآرامی‌ها ٤٥٧٨ نفر از جمله ٣٣٩٣ نیروی امنیتی بود. دادستانی قزاقستان تاکید کرده بود که در حال حاضر ٥٦٤ پرونده جنایی مربوط به اغتشاشات اخیر در این کشور در دست بررسی است که از این تعداد ٤٤ پرونده مربوط به تروریسم، ٣٤ پرونده مربوط به شورش و ١٩ پرونده نیز مربوط به قتل است.

قزاقستان اخیراً شاهد ناآرامی‌هایی بود که به درگیری بین نیروهای امنیتی با معترضان انجامید. طبق اعلام مقامات رسمی قزاقستان شواهدی از دخالت کشورهای غربی در این اغتشاشات وجود دارد و بسیاری معتقدند که پروژه ناکام انقلاب رنگی علیه قزاقستان برنامه ریزی شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس