کد خبر 1332001
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
وزرای خارجه و دفاع انگلیس به روسیه می‌روند

همزمان با تنش‌زایی‌های آمریکا بین اوکراین و روسیه، وزرای دفاع و خارجه انگلیس قصد دارند به مسکو بروند تا با همتایان خود درباره مسائل دوجانبه رایزنی داشته باشند.

به گزارش مشرق، در ادامه تلاش‌های کشورهای اروپایی برای جلوگیری از کشاندن اوکراین و روسیه به جنگ توسط آمریکا، وزرای خارجه و دفاع انگلیس به مسکو می‌روند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شامگاه چهارشنبه گفت که «لیز تراس» همتای انگلیسی او قرار است طی دو هفته آینده به این کشور سفر کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، لاوروف طی نشست خبری توضیح داد: «ما بر سر تاریخ آن به توافق رسیده‌ایم. این [سفر]، در دو هفته پیش رو انجام خواهد شد».

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به روسیه از دسامبر سال ۲۰۱۷ می‌باشد.

همزمان «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز از برنامه خود برای سفر به مسکو در آینده نزدیک خبر داد.

شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» به نقل از والاس گزارش داد که او در این سفر قرار است با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دیدار و رایزنی داشته باشد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این گزارش، والاس هم شویگو را دعوت کرده که ضمن سفر به لندن، در انگلیس رایزنی‌هایی داشته باشند.

همزمان روزنامه «تلگراف» نیز به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دولت انگلیس در حال بررسی استقرار صدها نظامی در شرق اروپاست تا در صورت وقوع حمله روسیه علیه اوکراین، به کی‌یف کمک کنند.

این در حالی است که پیشتر، وزارت خارجه انگلیس بدون ارائه هیچگونه سند یا مدرکی، دولت روسیه را متهم کرد که به‌دنبال اجرای طرحی برای گماردن سیاستمداران حامی خود در رأس قدرت در اوکراین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس