کد خبر 1331890
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

پیش از آنکه بخواهیم به بررسی چگونگی استفاده از کرم پودر مایع و پودر در کنار هم بپردازیم؛ بهتر است ابتدا انواع کرم پودر را بررسی کنیم. برای همه انتخاب کرم پودر مصرفی کاری سخت محسوب می‌شود. برای انتخاب باید فرمول ساخت، رنگ، مات یا براق بودن و... را براساس جنس پوست و حتی مورد استفاده (استفاده روزمره، مهمانی و...) انتخاب کرد.

در ادامه برای ساده‌تر شدن این موضوع، ابتدا به معرفی و بررسی انواع کرم پودر پرداخته و سپس چگونگی استفاده از کرم پودر مایع و پودر در کنار هم را یاد می‌گیریم.

انواع کرم پودر

برخی معتقدند که تنها سه نوع کرم پودر وجود دارد. اما اگر بخواهیم درست بررسی کنیم باید گفت در واقع 5 نوع کرم پودر وجود دارد. و چنانچه ضد آفتاب‌های رنگی را نیز در این زمره به شمار آوریم به شش نوع مختلف از کرم پودر می‌رسیم.

در ادامه 5 نوع کرم پودر را براساس غلظت معرفی و بررسی می‌کنیم.

**ضد آفتاب‌های رنگی را در این مقاله بررسی نمی‌کنیم.

کرم پودر استیکی لورال
کرم پودر استیکی لورال

1. پن استیک یا کرم پودر استیکی

این محصول در بین انواع کرم پودر دارای بیشترین فشردگی است. در نتیجه به صورت تقریبا جامد در بازار یافت می‌شود. این فشردگی همراه با دارا بودن میزان زیادی از دانه‌های رنگیست. تعدد دانه‌های رنگی باعث می‌شود این نوع از کرم پودر بیشترین پوشش را برای شما ایجاد کند.

مزیت دیگر کرم پودر استیکی یا پن استیک سهولت جابه‌جایی و استفاده از آن است. این محصول به علت پوشش بالا به شما امکان می‌دهد در صورت خراب شدن آرایش به سرعت و با کمترین دقت آن را ترمیم کنید.

کرم پودر استیکی یا پن استیک به علت دارا بودن بافت خشک برای افراد دارای پوست چرب بسیار مناسب محسوب می‌شود. همچنین افراد دارای پوست معمولی هم معمولا بدون هیچ مشکلی می‌توانند از این محصول استفاده کنند. اما اگر دارای پوست خشک هستید، در خرید و استفاده از کرم پودر استیکی یا پن استیک بسیار دقت کنید. این محصول بر روی پوست‌های خشک به‌طور معمول جواب نداده و پس از مدت کوتاهی حالت ماسیده و مصنوعی پیدا می‌کند.

نکته: اگر پوست صورت شما دارای جای جوش، جوش سرسیاه یا اثر یک زخم قدیمی است کرم پودر استیکی یا پن استیک بهترین پوشاننده برای آن محسوب می‌شود.

2. کرم پودر فشرده یا کانسیلر

کانسیلر در واقع یک کرم پودر بسیار فشرده است و پس از کرم پودر استیکی یا پن استیک بهترین محصول برای پوشاندن جوش، لک و تیرگی پوست است.

کاربرد اصلی کانسیلر در پوشاندن حلقه سیاه دور چشم است. فشردگی بافت آن باعث می‌شود تا به خوبی جای انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم را پوشش دهد.

کرم پودر فشرده یا کانسیلر مناسب برای پوست‌های معمولی است اما خوشبختانه امروزه انواع کانسیلر برای پوست‌ها مختلف در بازار ایران موجود است. شما می‌تواند کرم پودر فشرده یا کانسیلر بدون روغن را برای پوست‌های چرب، کانسیلر معمولی را برای پوست‌های عادی و کانسیلر چرب را برای پوست‌های خشک استفاده کنید.

کرم پودر فشرده لورال
کرم پودر فشرده لورال

3. کرم پودر پودری

کرم پودر پودری نیز همچون کانسیلر از پوشش بالایی برخوردار است. اما تفاوت این کرم پودر با دو نوع قبلی در دو چیز است:

اول: آنکه کرم پودر پودری نسبت به دو نوع قبلی از ماندگاری پایینی برخوردار است؛ و برای استفاده روزمره زیاد مناسب نیست.

دوم: برجسته شدن خطوط چهره افراد دارای پوست خشک در هنگام استفاده از این محصول.

اگر می‌خواهید کرم پودر پودری و مایع را در کنار هم استفاده کنید حواستان باشد که جنس پوست شما چیست. همچنین بهتر است از این محصول فقط برای مجالس و مهمانی‌های کوتاه استفاده کنید و برای استفاده روزانه به سراغ دیگر انواع کرم پودر بروید. پیشنهاد متا به شما استفاده از کرم پودر لورال می باشد.

4. کرم پودر کرمی یا مرطوب کننده رنگی

کرم پودر کرمی یا مرطوب ‌کننده رنگی در واقع یک کرم مرطوب کننده ساده است؛ که حاوی تعداد کمی دانه رنگیست. این محصول می‌تواند برای استفاده روزانه شما بسیار مناسب باشد. کرم پودر کرمی به علت داشتن تعداد کمی از دانه‌های رنگی می‌تواند رنگ طبیعی و مناسبی را به پوست شما ببخشد؛ همچنین خواص ترمیمی کرم مرطوب کننده را برای پوست شما به همراه داشته باشد.

این محصول برای تمامی پوست‌ها قابل استفاده است. فقط اگر دارای پوستی چرب هستید مراقب باشید که نوع بدون روغن آن را تهیه نمایید.

5. کرم پودر مایع یا فون مایع

مزیت استفاده از کرم پودر مایع در یک‌دست‌سازی مناسب پوست توسط آن است. تقریبا هر فردی با هر پوستی می‌تواند از این محصول استفاده کند. فقط باید حواستان باشد از مقدار بیشتر از حد مناسب استفاده نکنید.

نکته دیگر در هنگام استفاده نوع کرم پودر مایع یا فون است. این محصول انواع دارای انوع مختلفی از نظر زمان ماندگاری، میزان آبرسانی و غلظت است.

برای انتخاب این کرم پودر یا هر کدام از دیگر انواع آن بهتر است از طریق این لینک به وب‌سایت موتن‌رو مراجعه کرده و پس خواندن مشخصات تمامی انواع و مطمئن شدن از تناسب آن با پوست و نحوه آرایشتان خرید کنید.

*نکته:

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید کرم پودر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد، قیمت است. عوامل مختلفی مانند برند، رنگ، پوشاندگی، ترکیبات و غیره روی قیمت بهترین کرم پودر تاثیر می‌گذارند؛ بنابراین بهتر است با توجه به بودجه و نیاز پوست خود، نسبت به خرید انواع کرم پودر اقدام کنید.

استفاده از کرم پودر مایع و پودر با هم

همانطور که پیش‌تر گفتیم انواع کرم پودر از نظر بافت، رنگ و شکل بسیار گسترده هستند.

برای درک‌ چگونگی استفاده از کرم پودر مایع و پودر در کنار هم با یکدیگر یک آرایش ساده و روزمره را مرور می‌کنیم.

چگونگی انتخاب رنگ و نوع کرم پودر مورد نیاز

همیشه بدنبال کرم پودری باشید که یک درجه با رنگ پوست شما متفاوت باشد. اگر به رنگ تیره‌تر از رنگ پوست حال حاضرتان علاقه‌مند هستید، کرم پودری یک درجه تیره‌تر از پوست خود را انتخاب کنید. البته به‌طور معمول افراد از کرم پودری که یک درجه از رنگ پوستشان روشن‌تر است استفاده می‌کنند. این تکنیک موجب آن می‌شود که رنگ پوست صورت شما یکدست شود.

نکات:

1.برای چه نقاطی از کرم پودر فشرده یا کانسیلر استفاده کنیم؟

از کانسیلر برای سیاهی دور چشم و جوش‌ها

2. کرم پودر استیکی یا پن استیک برای استفاده در کدام نقاط بهت است؟

جوش‌های سرسیاه، زخم‌ها و لک‌های پر رنگ قدیمی

3. فون مایع یا کرم پودر مایع در چه مواقعی استفاده می‌شود؟

این کرم پودر تقریبا می‌تواند بر روی تمامی پوست‌ها و همیشه استفاده شود. فقط در هنگام‌ استفاده از آن باید مراقب باشید تا بر روی جوش‌ها، زخم‌های قدیمی یا لکه سیاه دور چشم از آن استفاده نکنید.

4. کرم پودر پودری را برای چه آرایشی استفاده کنیم؟

کرم پودر پودری به علت دوام و ماندگاری پایین مختص مهمانی‌های کوتاه مدت است. درست است که این نوع کرم پودر از قدرت پوشانندگی بالایی برخوردار است اما بهتر است فریب آن را نخورید.

کرم ‌پودر کرمی در کدام آرایش استفاده می‌شود؟

این محصول برای مصارف روزانه مناسب است و در آرایش‌های سبک کاربرد دارد. 

تاثیر کرم‌ پودر مایع لورال بر آرایش
تاثیر کرم‌ پودر مایع لورال بر آرایش

 


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس