شبه نظامیان کرد سوریه پس از چند روز نبرد با داعش کنترل زندان الحسکه را به دست گرفتند

رسانه های سوریه از تسلط کامل شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بر زندان «الصناعه» شهر الحکسه پس از چند روز درگیری با عناصر داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های سوریه، شبه نظامیان «قسد»   عصر امروز (چهارشنبه) توانستند کنترل  زندان «الصناعه» شهر الحکسه را بطور کامل به دست گیرند.

بر پایه این گزارش، تمام نیروهای داعش مستقر در این زندان خود را تسلیم نیروهای قسد کرده اند.  

خبرگزاری سوریه (سانا) روز جمعه گذشته یک روز پس از وقوع دو انفجار در مقابل درهای زندان دوم «الصناعه» که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه(شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی) موسوم به «قسد» قرار دارد از فرار تعدادی از اعضای گروه تروریستی داعش از این زندان خبر داد.  

به نوشته رسانه‌های سوریه این حمله، خشن‌ترین و بزرگترین حمله در نوع خود از زمان نابودی گروه تروریستی داعش که بر مناطق پرجمعیت الحکسه سیطره یافته بود (در مارس ۲۰۱۹)، است.  

پیشتر نیز رسانه‌های منطقه به نقل از منابع آگاه گزارش داده بودند که نظامیان آمریکایی زمینه فرار شماری از تروریست های داعشی که در زندان‌های الحسکه نگه‌داری می‌شدند را فراهم کرده است.  

۲۹ مارس ۲۰۱۹ نیز شورشی در زندان غویران در الحسکه که سه هزار داعشی در آن زندانی هستند روی داد و شماری از تروریست های داعشی‌ از این زندان گریختند.

شمار زندانیان این زندان که یکی از چندین زندان شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی است مشخص نیست اما سازمان حقوق بشری «دیده بان حقوق بشر» گفته است که نیروهای دمکراتیک سوریه نزدیک به ۱۲ هزار فرد مشکوک به عضویت در گروه تروریستی داعش را زندانی کرده است که در حدود دو تا چهار هزار نفر آن‌ها از ۵۰ کشور هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس