کد خبر 1331823
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
افزایش موارد روزانه ابتلا به کووید در کره جنوبی

با گسترش سویه اُمیکرون در کره جنوبی، موارد روزانه جدید ابتلا به کووید۱۹ امروز (چهارشنبه) برای اولین بار از مرز ۱۳ هزار تن در این کشور فراتر رفت.

به گزارش مشرق، به رغم تمدید قوانین سختگیرانه مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی در کره جنوبی، این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار و ۱۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ را گزارش کرده است.

مقامات بهداشتی کره جنوبی هشدار دادند که سویه مسری امیکرون طی هفته گذشته به سویه غالب کروناویروس در این کشور تبدیل شده و تعداد موارد روزانه ابتلا به کووید۱۹ طی هفته های آتی می تواند دو برابر شده یا به سطوح بالاتری نیز برسد.

نخست‌ وزیر کره جنوبی امروز در نشستی گفت: در آینده، اولویت اصلی ما کاهش بیماران بد حال و مرگ‌ و میر ناشی از عوارض ابتلا به کووید۱۹ است.

مقامات محلی کره جنوبی طرح جدیدی را معرفی کردند که طی آن فقط گروه های اولویت دار، تست پی‌سی‌آر انجام می دهند و بقیه افراد می توانند آزمایش آنتی ژن سریع (یک تست تشخیصی سریع و مناسب است که به طور مستقیم وجود یا عدم وجود آنتی ژن را تشخیص می دهد) را به منظور تشخیص اولیه و سریع تر انجام دهند.

همچنین مقامات محلی کره جنوبی، زمان قرنطینه افراد واکسینه شده ای که به کووید۱۹ مبتلا شده اند را از ۱۰ روز به هفت روز کاهش دادند.

 به گفته آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری ها در کره جنوبی، بیش از ۹۵ درصد از بزرگسالان در این کشور به طور کامل واکسینه شده اند و حدود ۵۸ درصد از آنها نیز دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس