13759053_649.jpg

آمریکایی‌ها با حمایت پشت‌پرده از حملات داعش به زندان «الصناعه» در شهر حسکه سوریه به دنبال اجرای سناریوی «شبح‌های صحراء» برای حذف بسیج مردمی عراق و تجزیه این کشور به سه اقلیم هستند.

سرویس جهان مشرق - هفته گذشته گروهک تروریستی داعش در یک عملیات از پیش برنامه ریزی شده از چندین محور به زندان «الصناعه» در جنوب شهر حسکه  (شمال شرق سوریه) حمله کرد تا صدها تن از عناصر زندانی خود را آزاد کند.

عملیات نهایی گروهک داعش پس از حفر تونل در دو مرحله (از بیرون و درون زندان) انجام شد و پس از غافلگیر شدن نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه، تروریست ها توانستند نیروهای زندانی خود را فراری دهند.

اگرچه سران نیروهای دموکراتیک سوریه و آمریکایی ها از کنترل اوضاع در زندان و مناطق حومه در جنوب شهر حسکه و بازداشت دهها تن از تروریست های فراری خبر می دهند اما تا روز دوشنبه چهارم بهمن ماه درگیری ها در محله «غویران» برای پنجمین روز متوالی جریان داشت.

نیروهای کُرد و ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکایی ها در حالی از دستگیری شماری از عناصر متواری شده داعش گزارش می دهند که در جریان درگیری ها حداقل صدها تن از تروریست ها موفق به فرار از زندان شدند و فرصت کافی برای اختفا را هم با توجه به طولانی شدن درگیری ها داشتند.

حملات داعش به زندان «الصناعه» مقدمه اجرای سناریوی تجزیه عراق + نقشه میدانی

عملیات داعش در استانی که در تصرف نیروهای دموکراتیک سوریه (تحت فرمان آمریکا) و ائتلاف غربی است ابهامات فراوانی را به وجود آورده و سوال های مهمی درباره چگونگی هماهنگی تروریست ها و انجام حملات بدون پاسخ مانده است.

منابع میدانی که تحولات را در شمال شرق سوریه از نزدیک دنبال می کنند و بر این محور اشراف دارند، می گویند ائتلاف غربی و نیروهای کُرد بر تمامی مناطق تحت تصرف تسلط دارند و این که تحرکات تروریست ها از سوی آنان رصد نشده با واقعیت انطباق ندارد.

به گفته این منابع میدانی، هرگونه تحلیلی که ارتباط میان آمریکایی ها و داعش را منتفی بداند فاقد اعتبار است چرا که مستندات رابطه میان واشنگتن و تروریست ها موجود است و این مسئله تازه ای نیست و مرزهای مشترک سوریه و عراق فقط یکی از این کانون‌های همکاری دو طرفه است.

جمع بندی اسناد و روند تحولات سیاسی و میدانی یک سال گذشته به ویژه هفته های اخیر نشان می دهد سناریوی از پیش طراحی شده برای احیای دوباره گروهک های تکفیری در خاک عراق و سوریه دنبال می شود و هرچه زمان می گذرد ابعاد این نقشه بیشتر روشن می شود.

حملات داعش به زندان «الصناعه» مقدمه اجرای سناریوی تجزیه عراق + نقشه میدانی

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، ائتلاف غربی - عبری - عربی بی وقفه برای فعال کردن دوباره داعش تلاش می کند و گفته شده تروریست های فراری از زندان «الصناعه» به عراق منتقل شوند چرا که آمریکایی ها طراح های مختلفی را برای حذف بسیج مردمی و ناامن کردن و تجزیه این کشور پیش بینی کرده اند.

آمریکایی ها که تحرکات خود را در عراق با همکاری برخی جریان های داخلی شیعه، اهل سنت و کُرد افزایش داده اند با انتقال تروریست های فراری به این کشور و تجمیع سایر عناصر داعش در تلاش هستند سناریوی «شبح های صحرا» را اجرایی کنند.

این سناریوی آمریکایی را تروریست های داعش با ناامن کردن عراق آغاز می کنند و در ادامه موجی از اتهامات دروغین برای حذف جبهه مقاومت مردمی (سازمان حشد الشعبی) به راه خواهد افتاد تا مسیر برای نفوذ عناصر موسوم به «شبح های صحراء» به بغداد باز شود.

به گزارش مشرق، آمریکایی ها و جریان های سیاسی تحت فرمان آنان در بغداد با اجرای طرح «شبح های صحراء» در تلاش هستند نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی را از مناطق غربی عراق خارج و نیروهای مورد حمایت خود را به بهانه برقراری امنیت در این نقاط جایگزین کنند و در مجموع این سناریوی معنایی جزء تجزیه عراق و تشکیل اقلیم جدید ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    16 2
    عراق به طور کلی هرگز یک دولت مرکزی قوی نداشته ونخواهد داشت. وقوع هرج ومرج در مرز وعراق وسوریه و تقویت مجدد داعش و حتی صزف بخش های آزاد شده توسط دولت سوریه اتفاقی است که دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست اما در صورت وقوع این اتفاق حضور میدانی ایران باید بسیار پرقدرت تر از قبل انجام شود در غیر این صورت کل منطقه در اختیار داعش وآمریکا قرار می گیرد
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      18 1
      مرزهایی که استعمار انگلیس و فرانسه با توافق‌نامه سایکس–پیکو تعین کنند می‌شود همین کشور عراق ! که هرگز یک کشور و ملت واحد نبوده و نخواهند بود ..!
    • هشام IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      1 5
      یعنی آمریکا بدون پشتیبانی منطقه متحدان خود داعش را شارژ کرده من بعید میدانم
  • نیما IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    15 1
    نبرد با آمریکا نوچه هایش پایان نیافته است
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    2 11
    به ما چه؟ سیاست شما باید شبیه سیاست امریکا در جنگ جهانی دوم باشد تروریست پرورش می دهند بار بزنید بفرستید اروپا و امریکا یعنی همان شیطان بزرگ.دخالت نکنید بهره برداری کنید
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 6
    اینها بخاطر ماجراهای اخیر یمن است
  • ایران iran IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    13 2
    طرح تجزیه عراق به سه بخش سنی شیعی کردی یک طرح صهیونیستی اسرائیلی است در راستای همان حکومت تخیلی و رویایی رویایی نیل تا فرات یهود ! سالها پیش استارت این طرح شوم در عراق کلید خورد و در حال انجام شدن بود که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و الحشدالشعبی جبهه مقاومت عراق مانع شدن .. با شهادت و ترور نا جوانمردانه سردار بزرگ منطقه حاج قاسم سلیمانی ، اسرائیل و آمریکا فرصت رو مناسب و مغتنم دانستند و مجددا" در صدد اجرای این توطئه و طرح کثیف صهیونیستی هستند ، متاسفانه جامعه عراقی هوشیار نیستند به غیر از جبهه مقاومت عراق ..
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    5 3
    افغانستان و طالبان با دو سال جنگ امریکا را از افغانستان بیرون انداختند اما عراقی ها با وجود ده سال از اشغال مجدد کشورشان حتی صد امریکایی را نتوانسته اند بکشند
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      6 0
      دوست گرامی : واقع بین باشیم، آمریکا و اعضای گروه طالبان طی نشست ها و گفتگوهای دوحه قطر به این توافقات رسید که آمریکا بدون جنگ و خونریزی افغانستان رو تخلیه و تحویل طالبان بدهد ، البته که اختلاف نظرهایی داشتند که نا تمام ماند حتما" طی ماه های آینده با طالبان توافقات جدیدی خواهند داشت ..
    • پژمان IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      در حمله ی آمریکا به افغانستان، چهارصد هزار نفر افغانی کشته شدند. وقتی آمریکا عراق را تحریم کرد به گزارش یونیسف بین پانصدهزار تا یک میلیون و دویست هزارنفر بر اثر کمبود موادغذایی و شیرخشک و دارو جان باختند که اکثرا کودکن زیر 5 سال بودند. حمله ی آمریکا به افغانستان و عراق بی خونریزی هم نبوده. پس از بیست سال نبرد بین آمریکا و طالبان در افغانستان در نهایت در دوحه توافق کردند که نیروهای آمریکایی از افغانستان بروند به هر حال جنگ در افغانستان برای آمریکا هزینه داشت هرچند منابع این کشور را نیز غارت کرد.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 0
    حرفهای مقتدا صدر که‌ گفت مخالف حشد َشعبی نيست می خواهد ابن نیروهای را سامان دهی کند که‌ منظور ادغام حشد درارتش عراق است یعنی خارج کردن حشداز محور مبارزه‌ با آمریکا وداعش وهمان سياست تقسيم عراق به‌ سه‌ اقلیم است‌
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    5 4
    مردم می پرسن مگه سردار سلیمانی و سپاه قدس رسما نابودی کامل داعش را اعلام نکردند؟
    • آریا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      8 0
      خب داعش یه پدر داره یه مادر دوباره که چه عرض کنم صدتا شکم زاییده تا حالا
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      6 2
      شما کاملا توجه نکردی، سردار عزیز ایرانی ها و مقاومت اسلامی، پایان حکومت داعش رو اعلام کردند یعنی، دیگه هیچ سرزمینی در اختیارشان نیست تا از آنجا دستور صادر کنند و حکم اجرا کنند، قبلا برخی از شهرها و استانهای عراق و سوریه کاملا تحت حاکمیت آنها بود حالا دیگه هیچ کجا حاکمیت ندارند، سردار دلها نگفتند پایان داعشی ها، و همه افرادشون از بین رفتند. بلکه تسلط سرزمینی آنها از بین رفت. الان هم که گاه و بیگاه عملیات می کنند با کمک لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا و صهیونیستها انجام می شود، مثلا کمین زدن به بسیج مردمی عراق یا ارتش، خیلی تاکتیک ویژه ای نمی خواهد،تداوم تمام شرارت داعش، با کمک مستقیم آمریکا انجام می شود. و گرنه ده هزار نفر مثلا داعشی در پهنه سرزمینی عراق، استعداد نظامی محسوب نمی شود. یا علی.
  • ماحسون IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    6 1
    پیرو رهبر ومکتب حاج قاسم هستیم
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 0
    عراقی ها جیگر جنگ ندارند
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      6 0
      بخاطر اینکه عراقی ها یک ملت واحد نیستند ! اکراد اقلیم کردی عاشق استعمارگران آمریکایی و اسرائیلی انگلیسی هستند ، اکثریت اهل سنت عراق هم تقریبا" همین نگاه رو دارند و البته نیم نگاه و امیدی هم به عربستان دارند ! شیعیان عراق هم به دو قسمت تقسیم می‌شوند بخشی همراه با استعمار و آمریکا و بخشی دیگر در جبهه مقاومت و مقاوم و محکم ..!
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    3 1
    عراقی ها، انتخابات را آزاد کنید مثل ایران، هر کی رای بیشتر آورد اون دولت تشکیل می دهد، اینکه رئیس مجلس عراق که جنایت آمریکایی ها رو توی کشورش دیده، وقتی مقاومت مظلوم یمن، امارات را بطور مشروع می زند آن رو محکوم می کند نشان می دهد که این آدم، پول امارات بهش خیلی مزه داده، حالا چطور میتونه در مقابل استکبار جهانی از مردمش دفاع کند؟ طایفه ای فکر کردن یعنی همین، چون یمن شیعه هستش، اینها ظلم امارات و آل سعود رو محکوم نمی کنند، اما نفوذ آمریکا و انگلیس تا مغز استخوانشان را قبول می کنند.
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 1
    به یاری الله همانگونه که تاکنون سیلی خوردند مزدوران امریکا شک نکنید که باید منتظر بدترازاینها باشند وامروز قدرت مقاومت فراتراز نوچه مزدوران حقیرسرخورده وحرامی بینایی ودانایی دارد ودرعمل ثابت شده ودروقت لزوم شیطان زادگان را درنطفه خفه خواهدکرد
  • حس IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    امروز فقط اتحاد چون در صورت نبود اتحاد امنیت به خطر خواهد افتاد و ودر انصورت ضربه سنگینی خواهیم خورد و در داخل کشور باید از کتاب نهج‌البلاغه استفاده کرد و باید به وضعیت همه مردم رسیدگی کرد و باید قوای نظامی را تقویت کرد باید باهم مهربان باشیم شده برای امنیت خودم از مستاجر کم پول بگیریم کاسب به فکر همنوع خود باش
  • امیر IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    اگر اعدام شده بودند اکنون فرار نمی کردند. رافت اسلامی منجر به حماقت نظامی می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس