کد خبر 1331416
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
مردم آماده برف و باران‌های تازه باشند/‌ کاهش دما تا هشت درجه در برخی شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش برف و باران آغاز می‌شود، این بارش‌ها در کشور تا پایان وقت جمعه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش برف و باران آغاز می‌شود و به تدریج برخی از مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن با گستره فعالیت سامانه بارشی شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور همچنین مناطقی از شمال فارس و برخی نقاط بوشهر، غرب اصفهان، استان مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه جنوبی رشته کوه البرز شامل قزوین، سمنان، البرز و تهران و نیز مناطقی از شمال شرق کشور بارش برف و باران رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ در این روز با شمالی شدن جریانات روی خزر در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات شمالی کشور بارش برف خواهیم داشت که در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

ضیائیان ادامه داد: در شمال غرب بارش به صورت برف و در غرب کشور برف و باران و عمدتاً برف خواهیم داشت.  

وی افزود: روز جمعه بارش در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد و شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران خواهد بود. اواخر وقت جمعه موج دیگری در برخی مناطق شمال غرب و نوار غربی کشور موجب بارش می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه در نواحی مرکزی، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و روز جمعه در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان و شمال شرق کشور وزش باد شدید داریم که در نواحی مستعد امکان خیز گردوخاک وجود دارد.

ضیائیان گفت: تا روز جمعه در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و تا روز شنبه در شمال شرق کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش دما را داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود در بعدازظهر قسمتی ابری پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و ۴درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: فردا در ۱۲ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه پیش‌بینی می‌شود.  

وی تأکید کرد: روز آینده در تهران، کرج، اصفهان و اراک به دلیل سکون نسبی هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را داریم که در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود و در مناطق صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود، سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس