نگرانی رژیم صهیونیستی از مانور هوایی روسیه و سوریه بر فراز جولان

رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌های خود درباره برگزاری مانور هوایی مشترک روسیه و سوریه بر فراز بلندی‌های جولان از نگرانی مقامات صهیونیست پرده برداشتند و آن را پیامی از سوی روسیه به اسرائیل دانستند.

به گزارش مشرق، روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیستی نوشت: مانور هوایی روسیه و سوریه در جولان، در مکان و زمان انتخاب شده و با هدف ارسال پیامی برای اسرائیل صورت گرفت.

این منبع افزود: روسیه با این نمایش هوایی می خواهد به اسرائیل بگوید که از اقدامات اسرائیل علیه ایران و متحدانش در دمشق راضی نیست؛ چراکه طی ماه های اخیر حجم اقدامات اسرائیل در سوریه افزایش یافته است.

اسرائیل هیوم در ادامه گزارش خود نوشت: رادارهای اسرائیلی هواپیماهای جنگی روسیه را در حالی که با جنگنده‌های سوری در حال مأموریت گشت‌زنی در مرزهای فلسطین و سوریه بود، ردیابی کرد. باوجود اینکه گفته می‌شود این یک اتفاق استثنایی بود اما اسرائیل بسیار نگران شد به این دلیل که روسیه به تل‌آویو اطلاع نداده بود.

سوالات «اسرائیل» در مورد تغییر سیاست مسکو در قبال تل آویو

«یوسی یوشوا» تحلیلگر و روزنامه‌نگار صهیونیستی روزنامه «یدیعوت آحرونوت» با ارائه مطلبی در این زمینه نوشت: اسرائیل پس از اعلام آغاز مانور هوایی مشترک روسیه و سوریه، بسیار نگران شد و سوالات زیادی را برای رهبران سیاسی و امنیتی اسرائیلی درباره تغیر سیاست مسکو در قبال تل آویو ایجاد کرده است.

به گفته یوشوا، این سیاست‌ها علنی نشد، اما به نیروی هوایی اسرائیل این اجازه را داد تا در مقابله با حضور ایران در سوریه آزادانه عمل کند و حملاتش در سوریه را در ماه‌های اخیر تشدید کند.

یوشوا افزود: یکی از تحلیل‌ها این است که انجام گشت‌های هوایی مشترک ارتش روسیه و ارتش سوریه، در راستای خنثی کردن حمله احتمالی اسرائیل به سوریه با استفاده از شرایط جوی بهبود یافته صورت گرفته است.

تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحرونوت ادامه داد: ارزیابی دیگر این است که این اقدام روسیه ممکن است درچارچوب پیام‌های بازدارندگی متقابل میان مسکو و واشنگتن با توجه با بحران اوکراین و امتیازگیری از واشنگتن برای کوتاه آمدن بر سر مساله اوکراین باشد تا از طریق این مانور به اسرائیل این پیام را بدهد که به آمریکا برای اتخاذ مواضع نرمتر در قبال بحران اوکراین فشار بیاورد.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی برآورد خواهد کرد که اقدام روسیه در برگزاری مانور هوایی مشترک با سوریه صرفا یک پیام هشدار به آمریکا است یا اینکه روسیه فعالیت نیروهای هوایی اسرائیل در سوریه علیه ایرانی‌ها را محدود می‌کند.

وی افزود: همانطور که به یاد داریم یک مکانیسم هماهنگی بین دو طرف سارائیل و روسیه وجود دارد و تا به امروز روس‌ها سامانه‌های پدافند هوایی خود را علیه هواپیماهای اسرائیلی فعال نکرده‌اند، بلکه فقط سامانه‌های ارتش سوریه فعال است کرده‌اند و چنین تغییری که نیروی هوایی اسرائیل را محدود می‌کند، یک رویداد دراماتیک برای اسرائیل خواهد بود.

این روزنامه نگار صهیونیست در پایان مطلب خود گفت: تماس‌هایی در سطح امنیتی بین افسران ارتش اسرائیل و روسیه برای آرام کردن فضا در جریان است. ممکن است در پایان مذاکرات، حتی اگر اسرائیل این موضوع را اعلام نکند، این توافق حاصل شود که حملات در سوریه تا زمان فروکش کردن خشم روسیه کاهش یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    خوب خداراشکر . یعنی از این ببعد صهیونیستها به سوریه تجاوز هوایی نخواهند کرد ؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس