اجرای ۴۵۰ پروژه تحقیقاتی مشترک با محققان ایرانی خارج از کشور

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: حال حاضر ۴۵۰ پروژه تحقیقاتی مشترک با محققان خارج از کشور اجرا شده که امیدواریم ۴ سال دیگر به ۹۵۰ پروژه ارتقا یابد.

به گزارش مشرق، حسین سالار آملی رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم در سیزدهمین نشست معاونان امور بین‌الملل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اظهار داشت: بین المللی سازی یک ظرفیت است مبنای تحولی که در چهار سال آینده می‌توانیم به وجود بیاوریم آن پژوهش‌های بین المللی است. در حوزه جذب دانشجو، استاد و ایجاد شعب دانشگاهی مشترک و همکاری‌های ما بین مراکز و داخل کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: تعاملات بین الملی ظرفیتی است که امکان در تحول در آن امکان پذیر است بنابراین یک برنامه چهار ساله ۱۴۰۴-۱۴۰۱ بر اساس اسناد بالا دستی و کشورهای هدف تدوین شده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: توسعه دیپلماسی علم و فناوری برای ارتقای جایگاه کشور در نظم علمی و فناوری در حال ظهور است، ایفای نقش در چرخه دانایی و فناوری جهانی، بین المللی سازی دانشکده‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله برنامه‌های هدف ما است.

سالار آملی درباره مأموریت‌های این مجموعه گفت: تقویت مأموریت علمی بین المللی مبتنی بر رشد دانشگاه که می‌تواند اقتصاد دانشگاه‌ها را شکل دهد یک مأموریت مهم ما است. همچنین لازم است حمایت از توسعه بین المللی، مبادله چند جانبه علم برای اینکه دانش وارد کشور شود. اکنون دانش و علم از طرف وزارت علوم وارد کشور می‌شود که یک مأموریت مهم برای آن است.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم افزود: ما سه نوع کشور هدف داریم؛ اول کشوهای منطقه از جمله عراق، سوریه، لبنان، دوم کشورهایی که باید از آنها دانش بگیریم مثل روسیه، ژاپن و اتحادیه اروپا و سوم سازمان‌های بین المللی است. همچنین ما باید رایزن‌های علمی را با مأموریت‌های جدید به منطقه اعزام کنیم. ایجاد بانک نخبگان ایرانی خارج از کشور دارای اهمیت است.

قائم مقام وزیر علوم گفت: بهره گیری از ایرانیان خارج از کشور از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد در حال حاضر ۴۵۰ پروژه تحقیقاتی مشترک با محققان خارج از کشور اجرا شده که امیدواریم ۴ سال دیگر به ۹۵۰ پروژه ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: ما باید تا سال ۱۴۰۴ به طور شفاف به برنامه‌های هدف خود رسیده باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس