ابراهیم قاسمپور

پیشکسوت و ملی پوش اسبق تیم ملی گفت: طبیعی است که هر مربی خارجی منافع خودش را به منافع ملی ترجیح می دهد. بنابراین نباید انتظار برخورد خارج از مسائل فنی از سوی اسکوچیچ با بازیکنان را داشته باشیم.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۷ بهمن در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت، این در حالی است که ایران با کسب ۱۶ امتیاز و اختلاف ۱۰ امتیازی نسبت به امارات رده سومی صدرنشین گروه A این رقابت هاست و در صورت پیروزی در این دیدار می تواند اولین تیم آسیایی باشد که حضور خود را در قطر قطعی می کند.

از سوی دیگر تیم ملی عراق با تغییر سرمربی خود، دوباره جان تازه ای گرفته و انگیزه فراوانی برای متوقف کردن ایران در ورزشگاه آزادی دارد. آنها بعد از ۱۰ دیدار ناکامی که داشتند، سرانجام توانستند تیم ملی اوگاندا را در یک بازی دوستانه با یک گل شکست دهند و انگیزه خود را برای بازی با ایران افزایش دهند.

ابتلای تعدادی از بازیکنان دو تیم به کرونا و لغو پرواز بازیکنان خارجی دو تیم به خاطر شرایط آب و هوایی باعث شده دو تیم این دیدار ترکیب کامل و دلخواه خود را نداشته باشند.

ابراهیم قاسم‌پور در گفتگو با مشرق درباره این بازی گفت: تیم ملی ایران یک قدم دیگر برای راهیابی به جام جهانی در پیش دارد و در صورت پیروزی در این بازی موفق به صعود خواهد شد. تیم ما از هر نظر بهتر از عراق است. شاگردان اسکوچیچ توانستند بازی رفت را با سه گل برنده شوند و قدرت خود را به حریف دیکته کنند. این بازی در ورزشگاه آزادی انجام می شود و همه چیز در این مسابقه به نفع ما است ولی فوتبال قابل پیش بینی نیست و نباید تیم ملی عراق را دست کم گرفت. شاگردان اسکوچیچ باید با تمام توان در مسابقه حاضر شوند و با صبر و حوصله بازی خودشان را بکنند.

وی افزود: نکته مثبت تیم ایران هماهنگی بین بازیکنان تیم است. آنها مدت زیادی کنار هم بازی کردند و کاملا از یکدیگر شناخت کافی دارند. شانس ایران برای پیروزی در این بازی بیشتر است ولی نباید به عراق فرصت داد. امیدوارم که این بازی با پیروزی ایران همراه باشد تا بقیه بازی ها تشریفاتی شود.

دعوت کنعانی زادگان به تیم ملی عجیب نبود/ سهم اسکوچیچ در صعود ایران کمتر از توان فنی بازیکنان است!

ملی پوش اسبق ایران در خصوص تغییر در لیست تیم ملی به خاطر کرونا هم اظهار داشت: مربیان برای دعوت بازیکنان به تیم ملی سلیقه ای دارند و بر اساس تفکرهای خود بازیکنان را دعوت می کنند. خوشبختانه مهره هایی که تیم ملی در اختیار دارد تفاوت زیادی با هم ندارند و هماهنگی بسیاری خوبی در بین آنها وجود دارد. بنابراین به نظر نمی رسد که کرونا گرفتن بعضی از بازیکنان ضربه بزرگی به تیم ایران بزند.

قاسمپور درخصوص دعوت حسین کنعانی زادگان به خاطر پرونده ای که در کمیته اخلاق دارد به مشرق گفت: بازیکنان زندگی خصوصی خودشان را دارند ولی وقتی بازیکنی شناخته و مطرح می شود، الگویی برای جوانان کشور است. آقای کنعانی زادگان نیز باید در رفتار خود دقت می کرد ولی طبیعی است که هر مربی خارجی منافع خودش را به منافع ملی ترجیح می دهد. بنابراین نباید انتظار برخورد خارج از مسائل فنی از سوی اسکوچیچ با بازیکنان را داشته باشیم. در مورد این مسئله، فدراسیون فوتبال باید ورود می‌کرد و با بازیکن خاطی برخورد می‌کرد. همه بازیکنان باید به این نتیجه برسند که اگر خطایی از آنها سر زند، با آنها برخورد می‌شود. در نتیجه اگر برخوردی شکل نگیرد احتمال بی نظمی در آینده بیشتر می شود.

دعوت کنعانی زادگان به تیم ملی عجیب نبود/ سهم اسکوچیچ در صعود ایران کمتر از توان فنی بازیکنان است!

این پیشکسوت در مورد اقدامات لازم بعد از صعود به جام جهانی خاطر نشان کرد: اگر صعود ایران به جام جهانی قطعی شود، باید جلسه ای بین اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال برگزار شود و مربی از نیازهای تیم بگوید. فدراسیون باید این نیازها را برطرف کند تا هم تیم ملی با آمادگی کامل در جام جهانی حاضر شود، هم در صورت نتیجه نگرفتن بهانه هایی وجود نداشته باشد. البته سال های گذشته مشکلاتی در برگزاری اردو های تدارکاتی و بازی های دوستانه با کشورهای قدرتمند وجود داشته است. برنامه ریزی ها در این سال ها غلط بوده و سرمایه گذاری مناسبی صورت نگرفته است. در زمان آقای کی‌روش اقداماتی انجام شد ولی آنچنان قابل توجه نبود. سطح تیم هایی که برای بازی دوستانه دعوت می شدند پایین بود و به تیم کمک چندانی نمی کرد. امیدوارم که در صورت صعود به جام جهانی این موانع مرتفع شود و بالاخره بعد از سالیان سال بتوانیم از گروهمان در این تورنمنت صعود کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان سعی می کنند با جا به جایی در تیم خود، سراغ چالش های جدیدی بروند و تجربه بیشتری به دست بیاورند. آنها برای این تغییر، انگیزه های متفاوتی از جمله انگیزه های مالی، کسب تجربه و... و. دارند. این تجربه ها می تواند کمک کننده تیم ملی باشد. اگر جنبه های مالی اهمیتی برای بازیکنان ندارد، بهتر است جایی که به آنها بازی بیشتر می رسد، انتخاب کنند. آنها اگر نتوانند در تیم های خود بازی کنند، بر بازی آنها تاثیر منفی می گذارد.

دعوت کنعانی زادگان به تیم ملی عجیب نبود/ سهم اسکوچیچ در صعود ایران کمتر از توان فنی بازیکنان است!

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با انتقادهایی که به سرمربی تیم ملی وارد است اظهار داشت: هنگامی که مربی تیمی تغییر می کند، طبیعی است که همه منتظر یک مربی با رزومه قوی تر هستند. به نظر من اگر مربی های داخلی جایگزین کی‌روش می شدند، می‌توانستند همانند اسکوچیچ نتیجه بگیرند. اگر تیم ملی در این چند بازی عالی عمل کرد و در آستانه صعود به جام جهانی قرار گرفت، به خاطر خلاقیت بازیکنان تیم است. در این سالها تعداد لژیونرهای ایرانی در تیم های اروپایی افزایش یافته است به همین دلیل با اضافه شدن این بازیکنان به تیم و استفاده از تجربه ای که در این تیم ها کسب کردند، تیم ملی توانست با نبوغ و تجربه آنها به خوبی از سد حریفان خود عبور کند. البته آقای اسکوچیچ هم در این موفقیت ها سهم داشتند ولی سهم وی به اندازه توان فنی بازیکنان تیم نیست.

قاسمپور در پایان درخصوص سطح کیفی لیگ برتر در پایان نیم فصل هم بیان کرد: به ندرت می توانیم بازی های خوبی در لیگ ببینیم. به دلیل کمبود ستاره در لیگ برتر، در مسابقات گل های زیادی نمی بینیم. ولی نکته مثبت لیگ برتر امسال، حساسیت بالای آن است. در بالای جدول، تیم ها فاصله کمی نسبت به یکدیگر دارند. همچنین بازی ها غیرقابل پیش بینی شده است و نمی توان از قبل برنده بازی ها را مشخص کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 1
    هوز هم به پیشکسوتان قدیمی که مسائل الگو بودن را در دستور کار خوددارند
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    17 0
    همین بازیکن هارو اون ویلموتس داشت،همه دارن به اسکوچیچ حمله میکنند درحالی که عالی و فوق العاده نتیجه گرفته و این خیلی مشکوکه
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    7 5
    فدراسیون باید با کنعانی‌ زادگان برخورد می کرد. تیم ملی جای این کار ها نیست.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    13 0
    یه عده آدم فقط نشستند برای فوتبال حاشیه درست میکنند .
  • شاهین ۳۳ IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    19 0
    در مورد مربی، یاداور میشوم که چلسی با مربیگری لمپارد و توخل چه فرقی در نتایج داشتند،توجه شود که بازیکنان هر دو مربی یکی بود!!!! پس نقش مربی بالاتر از توان بازیکنان است.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    10 0
    مثلا اگر فرگوسن بود با همین بازیکنان حاضر چه فوتبالی میخواست ارائه کنه که نتایج بهتری بگیره؟! بازیکنانی که ادعا میشه توان فنی شان از مربی بیشتره چرا زمان کیروش نمیتوانستند این نتایج را بگیرند! خودمان باید اسکوچیچ را در مقابل بحران آفرینیهای این آدمهای پرادعای بی خاصیت حمایت کنیم. منافع ملی!!!!
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    10 0
    اشتباهه چون تیم با همین بازیکنان در زمان ویلموتس نزدیک بود حذف شود
  • محمدی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    11 0
    آقای قاسمپور . توان فنی بازیکنان ایران همیشه بالا بوده مگر بازیگکنانی مثل باقری خدادا کریمی رو فراموش کردید؟ اتفاقا شما در حدی نیستید که در مورد اسکوچیچ حرف بزنید
  • DE ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    3 5
    چه عادی شده این حرمت شکنی ها دهه شصت وهفتاد اتفاق افتاده بود فکر کنم به کلی محوش میکردند کنعانی رو این بخاطر اینکه مسولین هم آلوده هستند و باهاش هم زات پنداری کردند حتی یک تذکر کوچک بهش ندادن
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      1 1
      دقیقا
  • .. IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    8 0
    این پیشکسوت ها فقط آرامش تیم ملی رو بهم میزنن
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    تا کی باید مماشات و سهل انگاری کرد؟ تاج درس عبرت نشد ک آزاد ش گذاشتین اون گند قرارداد ویلموتس زد بعد همه شروع کردند دنبال مقصر گشتن الان هم باید مجلس پیگیری کنه والا دیگران را جری خواهد کرد که گند بدتری بالا بیاورند اخلاق و حفظ شوون مهمتر از همه چیز هست
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    مگر میشود یک مربی بدون اجازه فدراسیون که باید منافع ملی را در نظر بگیرد سرخود کاری کند اون از مهدوی کیا این هم از این بازیکن
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    خداروشکر که این دوره زمونه کسی فوتبالیست ها رو الگو قرار نمیده، یه مشت آدم بیسواد حریص پلشت که از پول بیت المال ارتزاق میکنند و هیچ خاصیتی برای مملکت ندارند جز آبروریزی
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    8 0
    این آقای کم مایه احساس می کنه مربیان خارجی مثل اسکوچیچ جای مربیان بی سوادی مثل اون رو گرفتن و با این اراجیف میخواد کارنامه عالی اسکوچیچ رو کمرنگ کنه
  • محسن IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 0
    پروین پا طلایی هنوز امید مایی. پرسپولیس افخار ایران در رفتنهای ایران به جام های جهانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس