رئیسی نمایه

رئیس جمهور گفت: امروز مأموریت اصلی و محوری همه دستگاه های کشور ایجاد تحول و تلاش در جهت تبیین دستاوردها در راستای نشاط و امیدآفرینی در جامعه است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر با گرامیداشت یاد امام بزرگوار و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی و با قدردانی از فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بویژه تلاش‌های مستمر آیت الله جنتی در این شورا، اظهار داشت: امروز لازم است با خلاقیت و ابتکار عمل، گام‌های بلندی در جهت بالندگی هر چه بیشتر این شورا برداشته شود و در این مسیر دوره ۴۰ سال گذشته، تجربه ارزشمندی برای گام‌های آتی خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تبیین دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی از جایگاه و رسالت بزرگ والایی برخوردار است، گفت: امروز مأموریت اصلی و محوری همه دستگاه های کشور ایجاد تحول و تلاش در جهت تبیین دستاوردها در راستای نشاط و امیدآفرینی در جامعه است.

باید با تحریم و تحریف مبارزه کرد/ بهترین تبیین‌کننده خط امام (ره)، رهبر انقلاب هستند

رئیس جمهور ضروت ایجاد تحول در همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز تحول در همه دستگاه‌ها یک نیاز ضروری است.

رئیسی افزود: مأموریت اصلی و محوری همه دستگاه‌های کشور ایجاد تحول و تلاش در جهت تبیین دستاوردها در راستای نشاط و امیدآفرینی در جامعه است.

رئیسی اولین الزام برای ایجاد تحول را «تحول شناختی» دانست و اظهار داشت: در تحول شناخت، باید نگرش کسانی که در مجموعه حضور دارند، متحول شود؛ در غیر این صورت نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: جریان تحریف و شایعه‌ساز با فضاسازی‌های کاذب بدنبال ایجاد انحراف در مسیر اصلاح و تحول هستند و شرط موفقیت در این میدان صلابت، ایستادگی وحرکت براساس برنامه‌ریزی دقیق و آگاهانه است.

 رئیسی با تأکید بر دعوت و تبیین خوبی‌ها و نهی از زشتی‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درمقابل صحنه‌سازی، شایعه‌پراکنی و فضاسازی‌های تحریف‌آمیز، اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال ادامه تحریم با تحریف است. در مقابل تحریف و برای غلبه بر آن باید تبیین درست انجام شود و در این راستا شورای هماهنگی از جایگاه حساس و مهمی برخوردار است.

رئیس جمهور «تحول در فرآیند» را به عنوان دومین الزام در ایجاد تحول موفق برشمرد و گفت: لازم است بازنگاهی در فرآیند تصمیم‌گیری تا اجرا شود و تأثیر آن بر روی مخاطبین مختلف بررسی گردد. در تحول فرآیندی باید نوع مأموریت‌ها و نقاط مثبت و منفی فعالیت‌های شورای هماهنگی مورد بررسی قرار گرفته و مبتنی بر نتایج بدست آمده برای اقدامات آتی برنامه ریزی شود.

باید با تحریم و تحریف مبارزه کرد/ بهترین تبیین‌کننده خط امام (ره)، رهبر انقلاب هستند

رئیسی با تأکید بر اهمیت و ضرورت استفاده از دانش ارتباطات در حوزه تبلیغات، اظهار داشت: امروز ارتباطات، علم بسیار مهمی است و استفاده از این علم در کنار تجربیات اندوخته‌شده، می‌تواند در تاثیر فعالیت‌ها مفید باشد.

رئیس جمهور سومین الزام برای ایجاد تحول را «تحول نهادی» دانست و اظهار داشت: بی‌تردید ساختار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیازمند تغییر و تحول است و در این مسیر باید نوع مأموریت‌ها با ساختار و سازوکار موجود شورا تناسب و هماهنگی داشته باشد، لذا متناسب‌سازی ساختار با نوع مأموریت از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیسی افزود: شورای هماهنگی در کنار انجام وظیفه ذاتی از وظیفه هم‌افزایی و جمعی نیز برخوردار است و حرکت هماهنگ در این مسیر در دستیابی به موفقیت بسیار مؤثر است.

رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر ضرورت حرکت در مسیر نورانی خط امام(ره)، اظهار داشت: بهترین تبیین‌کننده خط امام(ره)، رهبری عزیز هستند. خط امام(ره) نجات‌بخش کشور است و هر کجا به این خط نورانی و شاخص‌ها توجه شده، آنجا حوزه موفقیت ما بوده است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه مراسم دهه فجر و ۲۲ بهمن درحقیقت بازخوانی جریان انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز مردم می‌خواهند تا نهادهای برخاسته از اراده آنها در دولت و مجلس عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند. ناترازی با شاخص‌های اصلی انقلاب اسلامی مردم را رنج می‌دهد و انتظار دارند همه دستگاه و نهادها در تراز انقلاب اسلامی در مسیر رفع مشکلات و پیشرفت و آبادانی کشور گام بردارند.

رئیس جمهور گفت: مراسم دهه فجر و ۲۲ بهمن صرفاً بیان یک اتفاق تاریخی نیست و این مراسم هر سال پیام خاص خود را دارد.

رئیسی با اشاره به حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: حقانیت ملت ایران در دل دولت‌ها و ملت‌های مستقل جهان قرار دارد.

باید با تحریم و تحریف مبارزه کرد/ بهترین تبیین‌کننده خط امام (ره)، رهبر انقلاب هستند

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ایجاد و تقویت روحیه امید در بین مردم، گفت: دشمنان تلاش بسیار زیادی برای ایجاد یأس و ناامیدی، انجام می‌دهند و در این راستا بیان اقدامات انجام شده و طرح‌هایی که برای اجرا وجود دارد، می‌تواند موجب افزایش امید در بین مردم باشد.

رئیسی اهمیت مردمی کردن مناسبت‌های دینی و ملی بویژه ایام دهه فجر را مورد تأکید قرار داد و گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی ایران آن است که مبتنی بر اراده و رأی مردم، شکل گرفته و حرکت می‌کند و مردم در همه امور محوریت دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز هر حرکتی در جهت امیدآفرینی در بین مردم حرکت در جهت راهبرد جمهوری اسلامی ایران است و هر حرکتی در جهت ایجاد یأس و ناامیدی حرکت در جهت راهبرد دشمن می‌باشد.

رئیسی تأکید کرد: ۲۲ بهمن جلوه امید در بین مردم و قله و جلوه تحول است که باید تداوم یابد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سید نظام‌الدین موسوی رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در سخنانی با قدردانی از مواضع و رویکردهای انقلابی دولت سیزدهم، گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری بزرگداشت ایام دهه فجر ارائه دادند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خادم ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 0
    از بورس چه خبر؟
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      دارن گند کاری های گذشته جمع میکنن
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    رئیس جمهور فقط ازکلمات مترادف،هم خانواده،خیلی خوشش میاد
  • کارشناس IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    لیاقت میخواهد
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    آقای رئیس جمهور بی اثر کردن تحریم هم توسط دولت انجام می شود که حمایت از تولید است هم مردم که با خرید اقلام ایرانی و نخریدن اقلام غیر ضروری خارجی مبارزه می کنند اما مبارزه با تحریف هم کار صدا و سیماست هم دولت هم قوه قضائیه صدا و سیما باید با مرور روزنامه ها و تحلیل آنها تحریرفشان را کم اثر کند اما وزارت ارشاد در دولت هم به رسانها اخطار کند اگر نشد تعطیل کند اما قوه قضائیه با دستگیری و محاکمه تحریفگران و تعطیلی دائمی روزنامه های آنها تحریف گران را نقره داغ کند اما مهمتر از همه وزارت ارشاد باید به وظیفه خود عمل کند تا به قوه قضائیه کشیده نشود
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    شما با تورم و انواع فساد مبارزه کنید بقیه پیشکش
  • احمد IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    رئیس جمهور عزیز دولت قوی وزرای قوی نیاز دارد متاسفانه تعدادی از وزرای شما نه تنها انقلابی نبوده و نیستند بلکه تجربه لازم و کافی هم برای وزراتخانه خود را ندارند!! اگر به جد دنبال کار هستید که هستید بایستی در تعدادی از وزرا تجدید نظر کنید.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    چرا ماباوجود اینهمه ثروت باید در(دام تله برجام،بتن کردن،عقب ماندگی،دخالت،نفوذ،خاینین،مفسدان،شیفتگان استکبار....)بیافتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس