وزیر را ه بر مشارکت ایران در پروژه های بازسازی قره باغ تاکید کرد

وزیر راه  و شهرسازی کشورمان و هیات همراه  امروز از مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان در قره باغ بر اهمیت مشارکت ایران در پروژه های بازسازی این نقاط تاکید کرد.

به گزارش مشرق، " رستم قاسمی " وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران  و رییس ایرانی کمیسیون  مشترک  همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و هیات همراه  روز دوشنبه و در اولین روز سفر به جمهوری آذربایجان از برخی مناطق آزاد شده در قره باغ بازدید و با روند اجرای پروژه های زیر ساختی و  حمل و نقل در این  مناطق آشنا شد.

هیات ایرانی را در سفر به مناطق آزاد شده جمهوری آذرایجان، شاهین  مصطفی اف معاون  نخست وزیر و رییس آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری آذربایجان و  ایران همراهی کرد.

هیات اقتصادی کشورمان ابتدا با شرایط فعالیت فرودگاه بین المللی شهر "فضولی" که از تهران مستقیم به این فرودگاه در قره باغ  پرواز کرد، آشنا شد و در جریان آن اعلام شد که این فرودگاه پس از آزاد سازی  مناطق متعلق به جمهوری آذربایجان، در سال گذشته  ظرف ۹ ماه احداث شد  .

فرودگاه بین المللی شهر آزاد شده فضولی ۲۶ اکتبر سال ۲۰۲۱ ( ۴ آبان ماه گذشته) طی مراسمی با حضور "الهام علی اف" و "رجب طیب اردوغان"  روسای جمهوری آذربایجان و  ترکیه افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات همراه اولین هیات رسمی خارجی است که پس از افتتاح این  فرودگاه بین المللی در سرزمین های آزاد شده آذربایجان، از طریق این فرودگاه وارد این کشور شد.

سپس هیات ایرانی با  فعالیت های انجام شده در قالب پروژه راه آهن هورادیز - آقبند که بخشی از مسیر حمل و نقل بین المللی در منطقه زنگیلان آذربایجان واقع  در مرز ارمنستان است  ، آشنا شدند.  

وزیر راه  و شهرسازی ایران  و هیات همراه همچنین  با روند ساخت دومین فرودگاه بین المللی "زنگیلان " در مناطق آزاد شده آشنا شدند.

بازدید از تونل های در حال ساخت در مسیر زنگزور و طرح راه آهن در منطقه "جوجوق مرجانلی"  و نیز از چند طرح جاده ای و ریلی از جمله برنامه سفر هیات ایرانی به مناطق یادشده بود.

هیات کشورمان در این سفر دو روزه با مقام های جمهوری آذربایجان در خصوص چشم انداز توسعه همکاری های دو کشور در حوزه های اقتصادی مختلف دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

دیدار با رییس جمهوری آذربایجان، معاون نخست وزیر و وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل این کشور از برنامه های  سفر هیات ایرانی به باکو خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 1
    نخجوان را بگیرید و سپس فراخوان بدهید خود ما ترکهای ایران برای فتح آنکارا کفایت میکنیم لازم‌به دیگر برادران ایرانی مان نیست._ آلب ارسلان‌دیگری خواهیم شد و انکارا را دوباره دست بسته جلوی مادرمان ایران می اندازیم.
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 1
      پان فارس متوهم
  • RO ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 1
    اگر آذربایجان را بگیرید دیگر باید از رسمی بودن زبان فارسی خداحافظی بکنید زیرا در اینصورت ترکها در اکثریت مطلق خواهند بود و زبان اکثریت زبان رسمی خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس