شورای عالی سیاسی یمن: عملیات امروز برای ادب کردن امارات و سعودی‌ها بود

شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به تحقق اهداف عملیات امروز نیروهای این کشور در عمق عربستان سعودی و امارات، تأکید کرد که این کشورها باید در محاسبات خود بازبینی کنند.

به گزارش مشرق،  شورای عالی سیاسی یمن با انتشار بیانیه‌ای، بعد از ظهر امروز دوشنبه تأکید کرد که عملیات نیروهای یمنی در عمق امارات موسوم به «طوفان یمن ۲»، به اهداف خود دست یافت.

شبکه خبری المیادین ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، عملیات مذکور در عمق عربستان و امارات، در پاسخ به جنایات این دو کشور و برای ادب کردن آن بود.

این نهاد یمنی از ارتش و کمیته‌های مردمی خواست که تلاش خود را برای عملیاتهای بازدارنده در برابر ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، دو چندان کنند.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین گفت که با ثبات کامل، «به سمت آزادسازی وجب به وجب یمن، حرکت خواهیم کرد».

این نهاد یمنی با بیان اینکه، هر کس تاریخ یمن را نمی‌داند، امروز باید در محاسبات خود بازبینی کند، تصریح کرد، این پیامها، فقط نوک کوه یخی «طوفان راهبردی و نابودگر یمن» هستند.

در همین ارتباط، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز، جزئیات عملیات در عمق عربستان سعودی و امارات را بیان کرد.

 وی گفت، پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی  موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف گرفته شد و اهداف حیاتی و مهم دیگری در دبی با پهپاد «صماد ۳» مورد هدف قرار گرفت.

وی افزود، تعدادی از پایگاه‌های نظامی در عمق عربستان سعودی در منطقه «شروره» و مناطق دیگر با پهپادهای «صماد ۱» و «قاصف k۲» در هم کوبیده شد.

یحیی سریح ادامه داد، مراکز حساس و حیاتی در «جازان» و «عسیر» در جنوب سعودی با تعداد زیادی موشک‌های بالستیک هدف گرفته شد و اهداف این عملیات که با دقت بالا انجام شده، محقق شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود، نیروهای مسلح یمن بار دیگر  به شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران در «کشورَک» امارات توصیه می‌کند آن را ترک کنند زیرا دیگر ناامن شده است.

 ائتلاف سعودی نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد، پدافند هوایی سعودی با دو موشک بالستیک شلیک شده به سمت «ظهران» (جنوب) مقابله کرده و ترکش‌های آن به منطقه صنعتی در ظهران اصابت کرده است.

این دومین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی طی یک هفته اخیر است؛ عملیات‌هایی که پس از هشدارهای مکرر صنعاء به امارات مبنی بر لزوم توقف تعرض به یمن انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    موشک های کروز ضد کشتی ضدرادار با بردهای بیشتر از 2000 کیلومتر باید به یمنی ها داده شود همچنین موشک های بالستیک ضدکشتی و ضدرادار با برد بیش از 1500 کیلومتر
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    باید اسرائیل نیز در میان اهداف بیاید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس