164288102120490500.jpg

صدها تن از عناصر داعش در جریان عملیات قابل تامل همرزمان خود توانستند از زندان «الصناعه» در جنوب شهر حسکه فرار کنند و حالا این سوال مطرح است مقصد بعدی تروریست های متواری کجاست؟

سرویس جهان مشرق؛ تحولات استان حسکه در روزهای گذشته یک بار دیگر نگاه و حساسیت رسانه ها را به سمت سوریه سوق داد و خبرها در خصوص تلاش برخی کشورها برای احیای دوباره گروهک تروریستی داعش در این کشور و منطقه بیشتر رنگ واقعیت گرفت.  

یک منبع میدانی که تحولات را در شمال شرق سوریه از نزدیک دنبال می کند به جزئیات آنچه که در جنوب شهر حسکه می گذرد اشاره کرد و گفت: درگیری ها در محله «غویران» زمانی آغاز شد که عناصر مخفی داعش کار حفر یک تونل ۴ کیلومتری را به پایان رساندند.

جزئیات فرار صدها تروریست داعش از زندان «الصناعه»/ نیروهای کُرد چگونه در جنوب شهر «حسکه» سوریه غافلگیر شدند؟ + نقشه میدانی

به گفته این منبع میدانی آگاه، تروریست های داعش با حفر این تونل توانستند خود را به ورودی زندان محله الصناعه در جنوب شهر حسکه برسانند و مرحله نخست عملیات را پشت سر بگذارند تا راه برای اجرای مرحله دوم باز شود.

این منبع میدانی با بیان این که مرحله دوم عملیات را گروهی دیگر از تروریست ها با خودروی انتحاری و جلیقه های انفجاری در ورودی زندان «الصناعه» انجام دادند، افزود: پس از حملات انتحاری، تروریست های داعش عملیات را برای ورود به زندان و آزادی همرزمان آغاز کردند.

جزئیات فرار صدها تروریست داعش از زندان «الصناعه»/ نیروهای کُرد چگونه در جنوب شهر «حسکه» سوریه غافلگیر شدند؟ + نقشه میدانی

وی به غافلگیر شدن نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (تحت فرمان آمریکا) اشاره کرد و گفت: نیروهای دموکراتیک که در شوک حملات ناگهانی بودند همه توان را برای جلوگیری از ورود تروریست های داعش به زندان به کار گرفتند.

این منبع میدانی افزود: از شروع درگیری ها در ورودی زندان «الصناعه» مدت زمان زیادی نگذشته بود که نیروهای دموکراتیک سوریه باز هم غافلگیر شدند و این بار از پشت (درون زندان) هدف حملات شدید قرار گرفتند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، همزمان با شروع درگیری ها در ورودی زندان، گروهی از تروریست های داعش از طریق تونل وارد این زندان شدند و از پشت به نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کردند.

به گفته برخی از منابع میدانی حاضر در شهر حسکه، شمار زیادی از تروریست های زندانی پس از شروع حملات انتحاری و تشدیدی درگیری ها از فرصت طلایی به وجود آمده استفاده کردند و توانستند از طریق تونل حفر شده فرار کنند.

جزئیات فرار صدها تروریست داعش از زندان «الصناعه»/ نیروهای کُرد چگونه در جنوب شهر «حسکه» سوریه غافلگیر شدند؟ + نقشه میدانی

نیروهای امنیتی مستقر در زندان در جریان درگیری ها تلاش زیادی کردند امنیت را دوباره بازگردانند اما گروهک تروریستی داعش عملیات های جانبی و متعددی را در این محور پیش بینی کرده بود و با تکرار و افزودن بر حملات، نیروهای دموکراتیک سوریه را ناکام گذاشت.

در جریان درگیری های سنگین در محله و زندان الصناعه در جنوب شهر حسکه شماری از نیروهای دموکراتیک سوریه کشته و شماری و حتی تعدادی هم اسیر شدند و وضعیت برای آنان به حدی سخت شد که نیروهای تازه نفس از چند شهر از جمله «رقه» برای کمک اعزام شدند.

جزئیات فرار صدها تروریست داعش از زندان «الصناعه»/ نیروهای کُرد چگونه در جنوب شهر «حسکه» سوریه غافلگیر شدند؟ + نقشه میدانی

حداقل حدود ۲۸ تن از نیروهای کُرد در جریان درگیری ها در این محور کشته و دهها تن دیگر از آنان زخمی شدند و گفته شده بیشتر مجروحان برای مداوا به بیمارستان های «حسکه و قامشلی» انتقال داده شده اند.

به گزارش مشرق، درگیری ها میان دو طرف در محور زندان الصناعه و مناطق حومه ادامه دارد و بالگردهای ائتلاف غربی هم برای پشتیبانی و کمک به نیروهای کُرد به منطقه آمده اند اما تروریست ها همچنان مقاومت می کنند و تلاش های طرف مقابل را بدون اثر کرده اند و باید منتظر ماند داعش در حسکه به دنبال چیست و آیا برنامه ای فراتر از حمله به زندان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • BE ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 4
    شورش کنترل شده و دهها نفر از نیروهای داعش کشته و بسیاری از فراری ها دوباره دستگیر شده اند. من فیلمی از اسرای داعش را که بعد از فرار دوباره دستگیر شده اند مشاهده کردم که شامل دهها نفر می شد. واقعیت این است که بدنه ی اصلی جامعه ی عرب سنی به نوعی با داعش همکاری می کند و همین مبارزه با این سازمان را در عراق و سوریه مشکل تر کرده است. چاره ی کار این است که نیروهای ضد داعش هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند.
  • ابوعلی IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 1
    ظهور مجدد داعش ……!؟ بوی خیانت و جنایت میاید.
  • رشاش FI ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 5
    دولت ها بهشان خیانت میکنند؟! یا شاید هم واقعأ داعش هنوز در سوریه پایگاه و نیرو خوب دارد که توانسته چنین عملیات موفق چریکی را پیدا کنند خدایش نترس هستند داعشی ها با وجود اینکه تند رو اسلامی هستند و تروریست هستند.و همه میداند که کردهای سوریه خوب جلو داعش استادن و دیگر کسی نمی آید تو مشرق بر چسپ بزنند به کردهای پ ک ک و سوریه که تروریست هستند تنها اشکال اینها این است که برای بدست آوردن دمکراسی و مبارزه با تروریست تکفیری نتوانستند در کنار دولت های خود باشند و به قدرت های خارجی تکیه کرد.ترکیه هم فاشیست و دارد نسل کشی میکند دارد ۲۰ میلیون کرد را نفی میکند میگویید کرد وجود ندارد آنها ترک های وحشی هستند که زدن به کوه یاغی شدند.چه ایران کردها همه چیز خود را دارند تا اندازه زیادی آزادی پیدا کردن به پای اوایل انقلاب ترکیه هم میتواند سیاست ایران را پیش بگیرد و ترکهای ترکیه فاشیست و نژاد پرست میگویند ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ کرد وجود ندارند مگر میشود.آمریکا می آید به دروغ از کردهای عراق و سوریه پشتیبانی میکند ولی کردهای ترکیه را تروریست میداند شیطان!!!چون ترکیه جزء ناتو است
    • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      خیلی از این تقریبا بیست ملیون کرد نیستن آشوری و ارمنی ها هستن برای نجات پیدا کردن از قتلعام بدست بیشتر کردا هویت خودشونو مخفی کردن
  • رشاش FI ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 3
    دولت ها بهشان خیانت میکنند؟! یا شاید هم واقعأ داعش هنوز در سوریه پایگاه و نیرو خوب دارد که توانسته چنین عملیات موفق چریکی را پیاده کنند؟! خدایش نترس هستند داعشی ها؟ با وجود اینکه تند رو اسلامی هستند و تروریست هستند.و همه میداند که کردهای سوریه خوب جلو داعش ایستادن زن و مرد و دیگر کسی نمی آید تو مشرق بر چسپ بزنند به کردهای پ ک ک و سوریه که تروریست هستند؟! تنها اشکال اینها این است که برای بدست آوردن دمکراسی و مبارزه با تروریست تکفیری نتوانستند در کنار دولت های خود باشند و به قدرت های خارجی تکیه کردند.ترکیه هم فاشیست و دارد نسل کشی میکند دارد ۲۰ میلیون کرد را نفی میکند میگویید کرد وجود ندارد آنها ترک های وحشی هستند که زدن به کوه یاغی شدند.چه ایران کردها همه چیز خود را دارند تا اندازه زیادی آزادی پیدا کردن به پای اوایل انقلاب ترکیه هم میتواند سیاست ایران را پیش بگیرد و ترکهای ترکیه فاشیست و نژاد پرست میگویند ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ کرد وجود ندارند مگر میشود.آمریکا می آید به دروغ از کردهای عراق و سوریه پشتیبانی میکند ولی کردهای ترکیه را تروریست میداند شیطان!!!چون ترکیه جزء ناتو است
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 3
    توطئه دولت ترکیه و میت در همکاری با داعش کاملا مشهوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس