مجید شاه حسینی

وقتی به هنرجو می‌گویند اگر چادری هستی یا لائیک اعتقادت را بیرون کلاس بگذار و بعد بیا وارد کلاس شو معنایی ندارد جز آن است که از فرد هویت زدایی کرده‌ایم!؟

به گزارش مشرق، مجید شاه‌حسینی از اعضای هیات انتخاب جشنواره فجر چهلم با بیان مطلب فوق در “بعد از جهان‌آرا” گفت: راه رسانه را از تکنیک شروع نکنید چون تبدیل به بدافزار میشوید چون هر آموزشی از تئوری و از مبنا آغاز می‌شود و وقتی به فردی می‌گوییم اعتقادات را بگذار بیرون و بی‌اعتقاد به کلاس تدوین، فیلمبرداری، موسیقی یا هر فن دیگری بیا، یعنی استارت بدل فرد به بدافزار زده شده.

وی ادامه داد: وقتی به هنرجو می‌گویند اگر چادری هستی یا لائیک اعتقادت را بیرون کلاس بگذار و بعد بیا وارد کلاس شو معنایی ندارد جز آن است که از فرد هویت زدایی کرده‌ایم!؟این مدل آموزش که به شدت در کشور ما متداول است یکی از بدترین انواع آموزش است! چرا وقتی کسی وارد هنر می‌شود این طور القا میشود که حیا مزاحم اوست‌! ؟

شاه حسینی گفت: چرا با حیازدایی سعی می‌کنیم از فرد، هنرمند بسازیم در صورتی که به این روش نهایتا یک تکنیسین خواهیم ساخت. برای همین است که در سالهای اخیر با افرادی بی هویت روبروییم که به صرف تکنیسین بودن، سفارش‌های کاری از ارگانها و نهادها می‌گیرند و چون هیچ هویتی ندارند حاصل کارشان فاقد بینش و جهان‌بینی است.

او گفت: این جوری است که به پدیده چادری-فمینیست یا ریشوهای لیبرال میرسیم یا سردارانی که تهیه‌کننده سینما می‌شوند ولی از هویت رزمندگان هیچ ندارند! یا طلبه‌هایی که بعد از ورود به هنر چنان دچار خوداجتهادی می‌شوند که حتی اعتراض خانواده‌ها را برمی‌انگیزد.

این عضو هیات انتخاب جشنواره فجر چهلم تأکید کرد: اگر با حفظ هویت ایرانی-اسلامی-انقلابی برویم و هنر بخوانیم آن گاه شاهد بلوغ خواهیم بود ولی افراد از ترس پس زده شدن توسط بدنه شبه‌روشنفکری سینما بدون هویت خود وارد عرصه هنر میشوند و نتیجه اینکه فقط پروژه، سفارش می‌گیرند بی آن که دستاوردی در عرصه هنری به جا گذارند.

منبع: کافه سینما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هاتف IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 0
    شیر پاک مادر حلالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس