حقوق بشر انگلیسی؛ دادگاه عالی لندن به آسانژ اجازه درخواست تجدید نظر داد

دیوان عالی انگلیس به بنیان‌گذار سایت افشاگر معروف اجازه داد برای تشکیل دادگاه تجدید نظر درخواست دهد.

به گزارش مشرق، دادگاه انگلیس به «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر «ویکی لیکس» اجازه داددرخصوص حکم صادر شده درخواست تجدید نظر دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» دیوان عالی انگلیس روز دوشنبه حکم داد که آسانژ می‌تواند جهت تشکیل جلسه دادگاه استیناف برای تجدیدنظر درباره استرداد به آمریکا درخواست دهد. با این حال درخواست آسانژ برای تجدید نظر ممکن است رد شود.

پیش از اعلام این حکم شماری از فعالان حقوق بشر از جمله «استلا موریس» نامزد آسانژ در مقابل دیوان عالی انگلیس تجمع کرده بودند.

اواخر آذر امسال دولت ایالات متحده پیروز دادگاه تجدید نظر در دادگاه عالی لندن برای استرداد جولیان آسانژ به ایالات متحده شد و قاضی تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر جلوگیری از استرداد را لغو کرد.

در ماه ژانویه، یک قاضی بریتانیایی حکم داده بود که آسانژ نباید به ایالات متحده مسترد شود، زیرا این احتمال وجود دارد که او در زندان آنجا خودکشی کند.

آسانژ با ۱۷ مورد اتهام جاسوسی و یک اتهام سوءاستفاده از رایانه به دلیل انتشار هزاران پرونده نظامی و دیپلماتیک توسط ویکی‌لیکس، از جمله فیلم‌هایی که جنایات جنگی ایالات متحده در عراق را افشا می‌کند، مواجه است. در صورت محکومیت، این روزنامه‌نگار و فعال با ۱۷۵ سال زندان مواجه خواهد شد.

مدافعان آسانژ، تلاش برای محاکمه وی را حمله به آزادی مطبوعات می‌دانند و ده‌ها روزنامه‌نگار برجسته، سازمان‌های حقوق بشری و آزادی‌های مدنی می‌ترسند که تلاش برای زندانی کردن او ممکن است مورد آزمایشی برای محاکمه هر روزنامه‌نگار یا سازمان رسانه‌ای باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس