اراضی اشغالی دارای بالاترین میزان ابتلا به کرونا در جهان

اراضی اشغالی در حال حاضر جایگاه نخست میانگین ابتلای هفتگی به ویروس کرونا را در جهان به نسبت جمعیت، به خود اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، در روزهای اخیر ۵۲۷ هزار و ۲۳۳ نفر در اراضی اشغالی به کرونا مبتلا شده و هنوز بهبود نیافته‎اند.

به گزارش «یدیعوت آحارانوت»، همچنین بیش از ۱۸۷ هزار نفر نیز در قرنطینه به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

ممانعت تل‌آویو از ورود دارو و تجهیزات پزشکی به غزه

از ابتدای ماه ژانویه تاکنون حدود یک میلیون نفر در اراضی اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده‎اند؛ طی دو روز گذشته ۳۱ نفر در اراضی اشغالی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‎اند.

از زمان آغاز بیماری کرونا تاکنون ۸ هزار و ۴۴۷ نفر در اراضی اشغالی به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته‎اند.

طبق گزارش یک نهاد تحقیقاتی از دانشگاه آکسفورد، اراضی اشغالی از نظر تعداد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا نسبت به جمعیت در هفت روز گذشته در رتبه دوم جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

رکورد جدید ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی

تنها جزایر فارو با حدود ۵۰ هزار ابتلا در هفت روز گذشته از اراضی اشغالی جلوتر است؛ با این حال، اگر جزایر فارو بخشی از دانمارک در نظر گرفته شود - در آمار کلی که در نیویورک تایمز منتشر کرده است، اراضی اشغالی در جایگاه نخست و دانمارک در رتبه دوم قرار دارد.

بر اساس مدل پیش بینی کرونا در موسسه «وایزمن»، اراضی اشغالی در حال حاضر در حال رسیدن به اوج شیوع سویه اومیکرون است.

«اران سگال»، از محققان موسسه «وایزمن» و عضو کمیته کرونا در کابینه رژیم صهیونیستی، می‌گوید «ما هنوز در حال گسترش شیوع هستیم، اما سرعت آن بسیار کندتر است.»

او در بخش دیگری اظهار داشت «در ابتدای موج، ما تخمین زدیم که بین دو تا چهار میلیون نفر مبتلا خواهند شد؛ من فکر می‌کنم ما در بالای این برآورد خواهیم بود؛ حدود چهار میلیون؛ شاید حتی کمی بیشتر.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس