کد خبر 1330794
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
موتورولا

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی موتورولا Moto G۹ Plus می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش مشرق، صرف نظر از احاطه شیائومی و سامسونگ بر بازار موبایل، موتورولا هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. گوشی موتورولا Moto G۹ Plus یکی از خاص‌ترین و هیجان‌انگیزترین گوشی‌های موتورولا است که امکانات زیادی ازجمله صفحه نمایش بزرگ، تراشه قدرتمند، دوربین‌های متنوع و باتری بزرگ را ارائه می‌دهد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی موتورولا Moto G۹ Plus می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

ضخامت گوشی موتورولا Moto G۹ Plus تقریباً یک سانتی‌متر و وزن آن ۲۲۵ گرم است. این گوشی دارای بدنه تمام پلاستیکی و براق است و در سمت چپ گوشی شکاف سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد. گوشی موتورولا Moto G۹ Plus شکافی مشترک برای سیم کارت دوم و کارت حافظه ارائه می‌دهد؛ بنابراین کاربران نمی‌توانند همزمان از هر دو استفاده کنند. در قسمت پایین شکاف سیم کارت، کلید فعال‌سازی دستیار صوتی گوگل اسیستنت تعبیه شده است. در سمت راست گوشی نیز کلیدهای کنترل صدا و دکمه پاور یکپارچه با حس‌گر اثر انگشت قرار دارد. دقت و سرعت حس‌گر اثر انگشت قابل قبول است و در کسری از ثانیه گوشی را از حالت قفل باز می‌کند. در قسمت بالای گوشی میکروفون دوم در کنار جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری تعبیه شده است و لبه پایینی نیز میزبان میکروفون اصلی، درگاه USB ۲.۰ Type-C و بلندگوی تک کاناله است.

مشخصات گوشی موتورولا Moto G۹ Plus +عکس

صفحه نمایش گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

گوشی موتورولا Moto G۹ Plus دارای نمایش کاملاً تخت و عریض ۶.۸۱ اینچی با پنل IPS و رزولوشن ۱۸۰۰ * ۲۴۰۰ پیکسل است که در هر اینچ آن تقریباً ۳۹۰ پیکسل جای دارد و از فناوری HDR۱۰ نیز پشتیبانی می‌کند. امکان تغییر رنگ‌ها در این نمایش‌گر محدود است و کاربران فقط می‌توانند بین سه حالت طبیعی (natural)، بهبودیافته (Boosted) و اشباع شده (Saturated) انتخاب کنند. نمایش‌گر گوشی موتورولا Moto G۹ Plus در هر سه حالت، طیف رنگی sRGB را به شکل کامل پوشش می‌دهد. یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با لنز ۲۹ میلی متری و گشودگی دیافراگم f/۲.۰ بالای صفحه نمایش تعبیه شده است.

اسپیکر گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

بلندگوی مونو گوشی موتورولا Moto G۹ Plus روی لبه پایینی محصول قرار گرفته است و می‌تواند صدای نسبتاً بلندی را تولید کند که با توجه به قیمت دستگاه، کاملاً رضایت‎‌بخش است. البته در صورتی که صدای بلندگوی این گوشی را افزایش دهید، کیفیت صدا اندکی کاهش پیدا می‌کند. در صورتی که صدا روی سطح متوسط قرار بگیرد، می‌توانید از صدای با کیفیتی لذت ببرید.

دوربین گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی موتورولا Moto G۹ Plus تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی، دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی این گوشی در روز و زمانی که نور محیط کافی است، تصاویر رضایت‌بخش با جزئیات کافی و رنگ‌های طبیعی را ثبت می‌کند؛ اما در شب کیفیت تصاویر افت قابل توجهی می‌کند و جزئیات کمی ثبت می‌شود. دوربین فوق عریض این گوشی با دیافراگم f/۲.۲ قادر است عکس‌هایی با میدان دید ۱۱۸ درجه ثبت کند. دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمق گوشی موتورولا Moto G۹ Plus نیز از دیافراگم f/۲.۴ استفاده می‌کند و عملکرد آن‌ها به نور محیط بستگی دارد.

سخت‌افزار گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

گوشی موتورولا Moto G۹ Plus به تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۳۰G مجهز شده است که از ترکیب دو هسته قدرتمند Kryo ۴۷۰ Gold مبتنی بر Cortex-A۷۶ با فرکانس بیشینه ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته کم مصرف Kryo ۴۷۰ Silver مبتنی بر Cortex-A۵۵ با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز به عنوان CPU استفاده می‌کند. گوشی موتورولا Moto G۹ Plus در دو نسخه با رم ۴ یا ۶ گیگابایتی LPDDR۴X و حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار گرفته است. البته افراد می‌توانند از طریق درگاه کارت حافظه microSD حافظه گوشی را افزایش دهند، این درگاه با سیم کارت دوم مشترک است.

نرم افزار گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

گوشی موتورولا Moto G۹ Plus به صورت پیش فرض از اندروید ۱۰ بهره می‌برد. البته شرکت موتورولا اعلام کرده است که این گوشی به روزرسانی اندروید ۱۱ را هم دریافت خواهد کرد. رابط کاربری موتورولا که My UX نام دارد از مدت‌ها پیش روی گوشی‌های این شرکت وجود دارد و تغییرات زیادی به خود نمی‌بیند. همه فرمان‌های حرکتی مخصوص گوشی‌های موتورولا در گوشی موتورولا Moto G۹ Plus نیز وجود دارد، برای نمونه اگر گوشی را به صورت ضربه‌ای در هوا تکان دهید، فلش LED یا چراغ قوه آن روشن می‌شود، یا اگر گوشی را عقب جلو کنید اپلیکیشن دوربین باز می‌شود.

باتری گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

انرژی مورد نیاز گوشی موتورولا Moto G۹ Plus با استفاده از یک باتری لیتیوم پلیمری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. شرکت تولیدکننده ادعا می‌کند که این محصول مقرون به صرفه تا دو روز شارژدهی دارد. گوشی موتورولا Moto G۹ Plus به صورت پیش فرض با شارژ سریع ۳۰ واتی به فروش می‌رسد که ظرف یک ساعت و ۱۵ دقیقه شارژ باتری را از صفر به صددرصد می‌رساند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند به صورت مداوم تا ۱۲ ساعت و ۲۶ دقیقه از این گوشی موتورولا در کاربری‌های روزمره استفاده کنند که برای فردی با ۶ ساعت استفاده روزانه از گوشی، معادل دو روز شارژدهی خواهد داشت.

مشخصات گوشی موتورولا Moto G۹ Plus +عکس

مزایای گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

  • نمایشگر بزرگ با پشتیبانی از HDR۱۰
  • عملکرد مناسب دوربین اصلی در روز
  • عملکرد سخت افزاری رضایت بخش

معایب گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

  • وزن و ضخامت زیاد
  • خطای زیاد رنگ‌های صفحه نمایش
  • شکاف مشترک برای سیم کارت دوم و کارت حافظه
  • عملکرد ضعیف دوربین‌های فوق عریض، ماکرو و پرتره در شب

قیمت گوشی موتورولا Moto G۹ Plus

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی موتورولا Moto G۹ Plus با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارزیابی شده است.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس