کد خبر 1330705
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: اندیشکده «کارنگی» در گزارشی به بررسی حمله انصارالله به ابوظبی پرداخته و معتقد است امارات اکنون دو گزینه برای مواجهه با این رویداد دارد. چکیده‌ای از این گزارش در ادامه می‌آید:

 حمله به ابوظبی، واکنشی از سوی انصارالله برای خنثی کردن نقش امارات در عملیات نظامی اخیر در استان‌های شبوه و مأرب بود. این امر امارات را مجبور می‌کند تا در مورد نقش خود در جنگ یمن تصمیم بگیرد؛ جایی که گزینه‌های خوب کمی دارد و مجبور خواهد بود که یکی از دو گزینه را انتخاب کند که هیچکدام مطلوب نیست.

 از پرسش‌های اصلی بی‌پاسخ این است که آیا حوثی‌ها واقعاً کسانی بودند که حمله به ابوظبی را آغاز کردند یا نقش آنها بر عهده گرفتن مسئولیت حمله‌ای بود که توسط ایران انجام شد. 

 از نظر تخریب، حمله به امارات نسبتاً محدود بود. اما تأثیر آن این است که رهبران اماراتی را به این چالش رسانده که اگر رفتار خود را تغییر ندهند، از این پس کشورشان در فهرست اهداف حوثی‌ها قرار خواهد گرفت. 

 این اتفاق امارات را در مقابل دو انتخاب قرار خواهد داد. نخست عقب‌نشینی از تشدید تنش در مأرب و تمرکز عملیات در مناطق دور از خط مقدم است. اگر امارات عقب‌نشینی کند یعنی برابر حملات آسیب‌پذیر است. 

 دوم اینکه امارات دخالت نظامی و سیاسی خود در یمن را تشدید کند. بدین منظور باید سامانه‌های پدافند هوایی خود را تقویت کند. این امر می‌تواند تأثیر منفی بر روابط اماراتی‌ها با ایران داشته باشد که اخیراً به دنبال بهبود روابط با ایران هستند. 

 امارات هر تصمیمی بگیرد، پیامدهای حادثه اخیر در چگونگی پیشرفت درگیری در یمن باقی خواهد ماند. این تنها نمونه‌ای از چگونگی گسترش جنگ به خارج از محدوده یمن است. چنین جهت‌گیری نشان می‌دهد که چرا حل مناقشه بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    3 8
    چه بخوایم و چه نخواهیم دنیا به نفع امارات کار میکنه چون امارات پول فراوون داره و حمایت اسراییل و آمریکا باهاش است.این یمن است که تو این سالها چند ده شایدم چند صد هزار کشته و ده ها میلیارد دلار خسارت مالی داشته و نه امارات و عربستان.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    زدیم باموشک خود بوظبی را __فراموش کرده بوده بودند چون نبی را __نشان دادیم که هستیم زنده و راد __بدادیم هستی خصمان بر باد __نگهدارند این گوشمالی در یاد __بفهمند داده اند خود خویش بر باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس