کد خبر 1330619
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
پرچم عراق نمایه

اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن انتقاد از مواضع حزب «دموکرات» تأکید کرد که «برهم صالح» همچنان نامزد این اتحادیه برای تصدی پست ریاست جمهوری است.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، اتحادیه میهنی کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای اتحادیه میهنی عصر با برگزاری نشستی پیرامون معرفی نامزد ریاست جمهوری در نهایت به این نتیجه رسید که برهم صالح را بار دیگر به عنوان نامزد خود معرفی کنند.

بیشتر بخوانید:

برهم صالح دوباره رئیس جمهور عراق می‌شود؟

بر اساس این گزارش، در همین ارتباط بافل طالبانی با انتقاد از عملکرد حزب دموکرات تاکید کرده است که پست ریاست جمهوری حق اتحادیه میهنی است. وی اعلام کرد که حتی اگر اتحادیه میهنی از حمایت از صالح هم دست بکشد، حزب دموکرات باز هم هوشیار زیباری را به عنوان گزینه مد نظر خود معرفی می‌کند.

بافل طالبانی در ادامه سخنانش عنوان کرده است: اگر اتحادیه میهنی فرد دیگری را هم معرفی کند، حزب دموکرات همچنان به دنبال این است تا نامزد خود را معرفی کرده و پست ریاست جمهوری را به دست آورد.

چندی پیش هم «ریزان الشیخ» عضو ارشد حزب اتحادیه میهنی کردستان سخنانی را در خصوص نامزد نهایی کُردها برای تصدی پست ریاست جمهوری مطرح کرد. این عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد: کُردها درباره نامزد نهایی پست ریاست جمهوری به توافقی نرسیده‌اند.

وی گفت: اتحادیه میهنی کردستان عراق یک نامزد برای تصدی پست ریاست جمهوری دارد و آن هم «برهم صالح است». این درحالی است که حزب «دموکرات» کردستان بر روی گزینه «هوشیار زیباری» تأکید دارد. ریزان الشیخ افزود: برخی گروه‌ها و احزاب غیر کُرد نیز بر تجدید ریاست جمهوری برهم صالح تأکید دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس