کد خبر 1330590
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
دزدان مدارس کرج میلیاردر یک شبه شدند + جزییات

سارقان اموال و لوازم صنعتی مدارس و آموزشگاه‌های شهر کرج در حالی دستگیر شدند که ارزش اموال مسروقه دو و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این خبر گفت: از مدتی قبل مسئولان چندین آموزشگاه و مدرسه غیردولتی با مراجعه به پلیس از سرقت اموال این مراکز خبر می‌دادند و با ثبت شکایت خواهان رسیدگی به ماجرا شدند.

بلافاصله پرونده‌ها به پایگاه دوم پلیس آگاهی فرستاده شد و شناسایی و د ستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که سارقان در یک گروه دو نفره به وسیله یک دستگاه خودروی پراید بدون پلاک ابتدا آموزشگاه‌های مستقر در مناطق خلوت را شناسایی کرده و در نیمه‌های شب از روی دیوار وارد اماکن خصوصی، آموزشگاه‌ها و مدارس غیردولتی شده و اقدام به سرقت لوازمی از قبیل دینام و پمپ کولر، شیرآلات و ضایعات آهنی می‌کنند. در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی- اطلاعاتی، رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار را در این پرونده مشاهده کرده و با بررسی موضوع متوجه شدند که وی به جرم سرقت دستگیر و در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برد.

این مقام انتظامی با اشاره به انجام هماهنگی قضایی و انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی، گفت: متهم در تحقیقات تکمیلی ابتدا منکر انجام هرگونه سرقت بود، اما با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به ۱۵۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، آموزشگاه‌های خصوصی و مدارس غیردولتی با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد. کارشناسان ارزش اموالی که توسط این باند به سرقت رفته است را حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌کنند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به دستگیری همدست متهم در شهر کرج، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات سه مالخر اموال مسروقه نیز در شهرستان‌های کرج و فردیس شناسایی و دستگیر شدند.

منبع:رکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ali IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    13 0
    به نظر قوانین جاری کشور وخود قاضی و پاسگاه مربوطه کم کاری میکنند که مردم اینگونه آسیب میبینند واقعا مسخره استکه یک فرد چندین بار دزدی مبیکند وبه ریش قاضی میخندد
  • سیاوش IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    2 2
    میلیاردر شدن یک شبش هم خوبه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس