اروپا در عطش انرژی؛ اتریش خواستار مستثنی شدن گاز از تحریم‌های روسیه شد

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش گفت که در بحران اوکراین، عرضه گاز طبیعی روسیه نباید مشمول تحریم های اتحادیه اروپا قرار گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دپ‌آ، این سیاستمدار محافظه کار آلمانی همچنین تاکید که خط لوله گاز نورد استریم ۲ باید از این بحران مستثنی شود.

وی با اشاره به اینکه خط لوله گاز نورد استریم ۲ هنوز راه اندازی نشده است، اضافه کرد که نمی توان از این خطر لوله برای ایجاد یک تهدید استفاده کرد.

دیپلمات ارشد اتریش گفت: ما در اروپا تا حدی به انرژی روسیه وابسته هستیم و اگر گرما و برق بخواهیم، نمی توانیم آن را یک شبه تغییر دهیم.  

وزیر امور خارجه اتریش مدعی شد در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم های اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا، موثر است.

وی افزود: در صورت تشدید تنش، واکنشی بسیار واضح، صریح و سریع وجود خواهد داشت.

شالنبرگ در عین حال محروم کردن روسیه از سیستم پراخت بانکی سوئیفت را منتفی ندانست.

براساس این گزارش، اتریش به طور سنتی در جهت مناسبات حسنه با روسیه تلاش می کند. انرژی نیز در این زمینه بی ثاثیر نیست، به طوری که شرکت نفت و گاز اتریش (OMV)، یکی از سرمایه گذاران در پروژه نورد استریم ۲ است.

یک مرکز مهم گاز طبیعی که گاز روسیه را به کشورهای اروپایی توزیع می کند، در نزدیکی وین قرار دارد.

به تازگی تنش ها بین اوکراین و روسیه شدت یافته و کشورهای اروپایی را نسبت به عواقب آن نگران کرده است. برخی کشورهای اروپایی از این بیم دارند که هرگونه تحریم اقتصادی علیه روسیه، در صورتی که تنش به درگیری یا تهاجم آشکار منتهی شود، می‌تواند بحران تامین انرژی در اروپا را که به دنبال بحران ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ تشدید شده است، تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس