کوره های داغ آجرپزی در گرمای تابستان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک استفساریه، نرخ گاز آجرپزی‌ها را از نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مستثنی کردند.

به گزارش مشرق، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی «استفساریه بند ط تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور» در دستور کار قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

در متن این استفساریه آمده است: 

«با توجه به بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور مصوب ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ آیا کوره های آجرپزی مشمول این بند بوده و گازبهای آن مطابق ۱۰ درصد نرخ متوسط قیمت خوراک پتروشیمی است؟

پاسخ: خیر، کوره های آجرپزی مشمول بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نیستند و گازبهای آن  مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه می‌شود».

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس،‌ در مخالفت با این استفساریه گفت: متاسفانه در بند ط تبصره یک قانون بودجه، واحدهای صنعتی مشمول هزینه های اضافی شده‌اند که در این شرایط با توجه به بالا بودن هزینه های تولید، واحدهای صنعتی بدون در نظر گرفتن ۱۰ درصد نرخ متوسط قیمت خوراک پتروشیمی با مشکلات جدید مواجه می‌شوند، لذا باید از واحدهای صنعتی نیز در کنار کوره های آجرپزی حمایت کرد.

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر نیز در موافقت با استفساریه، با بیان اینکه این طرح در جهت حمایت از قشر محروم است، تاکید کرد: قانونگذار در قانون بودجه ۱۴۰۰ ملاک قیمت گاز را قیمت شناور پتروشیمی قرار داد، اما اگر بخواهیم برای آجرپزی‌ها که بار صنعت ساختمان را به دوش می‌کشند، گاز تحویلی را بر مبنای قیمت پتروشمی ها قرار دهیم، این موجب می‌شود که نرخ آجر هر روز بر یک مبنا به صورت متزلزل قیمتگذاری شود.

در نهایت این استفساریه با ۱۶۰ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس