کد خبر 1330196
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
سعد الحریری نمایه

به دنبال برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه نخست‌وزیر پیشین لبنان در انتخابات پیش رو در این کشور نامزد نخواهد شد حامیان وی در تجمعی به عربستان سعودی ناسزا گفتند.

به گزارش مشرق، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی درباره تجمع دیشب (شنبه شب) حامیان «سعد الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان در «بیت الوسط» (محل اقامت الحریری در غرب بیروت) منتشر شده است.

بر اساس گزارش «النشره»، پس از گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه الحریری قصد نامزد شدن برای انتخابات پیش رو در لبنان را ندارد حامیانش در اعلام حمایت از او در مقابل بیت الوسط تجمع کردند و به عربستان سعودی ناسزا گفتند.

در همین راستا حامیان سعد الحریری برخی از تصاویر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را نیز از خیابان‌های بیروت به زیر کشیدند.

پیش‌تر شبکه لبنانی «الجدید» به نقل از سعد الحریری گزارش کرده بود: گاهی باید یک گام به عقب برداشت تا بتوان جلو رفت.

دانلود

سعد االحریری اخیرا پس از مدتی به بیروت بازگشت و دیدارهایی با مقامات مختلف لبنان از جمله «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر داشت تا درباره وضعیت عمومی کشور و نیز نهایی کردن موضع خود در خصوص ورود به انتخابات پارلمانی که قرار است در پانزدهم ماه می آینده برگزار شود، بحث و تبادل‌نظر کند.

عربستان سعودی همواره از حامیان سرسخت سعد الحریری بود اما اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی که الحریری به عنوان نخست‌وزیر لبنان به ریاض سفر کرده بود ناگهان با حضور بر صفحه تلویزیون عربستان از سمت خود استعفا کرد . چند روز بعد مشخص شد که استعفای نخست وزیر لبنان تحت فشار و با اجبار آل سعود صورت گرفته است هر چند که عربستان این موضوع را تکذیب کرد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در همان زمان ضمن اعلام اینکه الحریری در ریاض در بازداشت به سر می‌برد گزارش داد که استعفای عجیب نخست‌وزیر لبنان بخشی از تلاش‌ جاه‌طلبانه ولیعهد سعودی برای تکان دادن ساختار قدرت در منطقه و مقابله با رقیب عربستان، یعنی ایران بود.

برخی رسانه‌ها از آن زمان در گمانه‌زنی‌هایی اعلام کردند، عربستان سعودی قصد جایگزینی «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» به جای الحریری را دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    4 0
    اینم یکی از اون بی غیرت های معاصر هست
  • شیرازm IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    3 0
    عاقبت مزدوری ونوکری برای بیگانه اونم برعلیه کشورخودت مواضع گرفتن ازاین بهترنمیشه. انشالله ک خیرباشه یمزدورکمتر برای همیشه بره کناروطرفدارانش ازرژیم ال کفتاروهابی رویگردان بشن.. امسال حزب الله ومتحدین هفتاددرصدرای ها راکسب میکنه خواهیددید!!
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس