کد خبر 133019
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶

نان تنها بخش مشترک سفره های فقیر و غنی باشد. با توجه به گرانی چند باره نان،در اینجا به 10 نکته برای هرچه بهتر مصرف کردن نان یا به قولی مصرف بهینه از نان را به شما پیشنهاد می کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، نان در سفره ایرانی ها اصلی ترین نقش را داردبه گونه ای که بعضی عادت دارند با برنج هم نان بخورند نان پولدار و غنی نمی شناسد و شاید تنها بخش مشترک سفره های فقیر و غنی باشد ما در اینجا به 10 نکته برای هرچه بهتر مصرف کردن نان یا به قولی مصرف بهینه از نان را به شما پیشنهاد می کنیم.

1- نان تاریخ مصرف دارد، پس شما نمی توانید آن را به عنوان شی قیمتی در کلکسیون خود نگهدارید . نان تازه دوریز کمتری دارد.

2- وقتی نوبتتان شد، برای جمع آوری نان حرص نزنید. چیدن نان های داغ بر روی هم باعث می شود که فرایند کپک زنی با سرعت بیشتری انجام شود.

3- یک بار هم توصیه بالا را تکرار می کنیم تا ملکه ذهنتان شود! یادتان باشد که نان را روزانه تهیه کنید و روزی چند دقیقه را برای ایستادن در صف نانوایی کنار بگذارید.

4- شما که مرحوم فلمینگ نیستید بخواهید از کپک، پنی سیلین تولید کنید. یادتان باشد نانی که از تنور خارج می شود استریل است ولی بلافاصله پس از خرج از تنور در محیط، آلوده می شود پس از خرید، فوری نان را در جانانی قرار دهید.

5- اگر چاره ای نداشتید جز آن که نان را برای چند روز بعد خریداری کنید، حداقل نان را بعد از خنک کردن داخل یک نایلون پلمپ شده قرار دهید تا نان داغ در داخل نایلون عرق نکند. حرکت بعدی این است که نان بسته بندی شده را داخل فریزر بگذارید.

6- قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن آن را تسریع می کند. چیزی که قبلا در مورد نگهداری نان در یخچال شنیده اید مربوط به فریزر است.

7- کیسه فریزر برای بسته بندی نان خوب است اما برای نگهداری در فریزر. در غیر این صورت بهتر است از کیسه های پارچه ای مخصوص که دارای منافذ ریز هستند، استفاده کنید تا از تجمع رطوبت در کیسه جلوگیری شود.

8- روزنامه ها و نایلون های بازیافتی ، نان را در معرض خشک شدن سریع و کپک زدن قرار می دهند. روزنامه به دلیل آن که حاوی حروف چاپی سربی است ، مسمویت زاست.

9- مصرف نان سبوس دار در هر وعده غذایی 30 تا 40 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و گوارشی را کاهش می دهد و مانع از جذب سریع قند خون می شود.

10- وقتی سراغ نان های بسته بندی شده داخل فریزر می روید، به مقدار مصرف همان وعده، نان بیرون بیاورید؛ این طوری مجبور نیستید نان فریز شده را یک بار دیگر سرد و گرم کنید و خدای نکرده سرطانش را بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس